Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Het koppelen van een handtamme zwartkop caique. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2015-10-30 - 17:07:27 send message to J.ten Wolde

Gerben waarom z'n oude man kopen terwijl er ook van de zelfde leeftijd zijn?
heb je daar een reden voor?


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-10-30 - 20:26:52 send message to ineznick

Ja zeker J ten Wolde, op het moment dat ik aan het zoeken was naar een man, waren er geen mannen te koop van die leeftijd. In ieder geval niet in een straal van 80 km van mijn huis af. Vandaar dat ik deze man heb gekocht.


adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2015-10-30 - 23:08:02 send message to adjekant

Gerben,
met zwartkoppen heb ik geen ervaring, wel met roestkoppen. Daar heb ik gezien dat een oudere man bij een 1 jarige pop leidde tot flinke vechtpartijen, omdat de man wilde paren. Met een man van dezelfde leeftijd was dit niet zo. Daar werd wel wat gespeeld, maar niet gevochten. Ik zou heel goed opletten wat er gebeurd als je een broedrijpe man bij een (te) jonge pop zet.
gr

Ad


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-10-31 - 15:44:12 send message to ineznick

Dank je Ad, daar kan ik wat mee.
Misschien beter om deze vogel om te ruilen met een jongere man. Ik geloof dat ik dat maar ga doen.


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-31 - 17:02:55 send message to mischa

ben het ermee eens,hoe jonger bij elkaar hoe beter,zeker bij bepaalde soorten en de caique is niet de makkelijkste met andere,wat die wil zal ook gebeuren met alle gevolgen van dien


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2015-11-03 - 22:23:23 send message to lapland

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

pff


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-03-30 - 13:21:29 send message to ineznick

Vorig jaar de jonge pop en de oudere man apart verkocht. Het koppel zwartkop caiques met de handtamme man zit ondertussen weer op 4 eieren.
Het andere koppel(zartkop caiques) die ik er vorig jaar bij heb gekocht zit momenteel ook op eieren.
2 eieren weet ik zeker, maar de pop wil niet meer van de eieren met nestcontrole. Dus dat wacht ik wel af. Altijd weer een mooie tijd en een verrassing wat er op stok komt. Ook de muisparkieten zijn druk bezig met takken slepen, geweldig om ze zo druk bezig te zien.
Heb nu ook een koppel pionus maximiliani die zijn van 2014 is mij verteld. Daar hoef ik verder niks van te verwachten dit jaar, maar kunnen ze al mooi wennen. Ze zaten in een schuur in een kubs kooi en nu bij mij in de voliere. Leuke vogels die je maar heel soms eventjes hoort. Merk nu ook dat ze naar een paar maand hier ook wat minder schuw worden.
Iedereen een goed kweekseizoen toegewenst. Ben altijd weer benieuwd wat iedereen kweekt .

gr gerben


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-03-30 - 13:36:05 send message to jaap van de pol

Goed nieuws Gerben, je bent goed aan de kweek zo te horen. Wie weet krijg je weer wat mooie Caiques op stok dit jaar en kun je de hobby uitbreiden haha.

Groet,
Jaap


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-03-30 - 14:10:12 send message to ineznick

Precies zoals je het zegt Jaap! Ik wacht het rustig af. Hoe gaat het bij jou? Is het bij jou ook al begonnen?


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-03-30 - 14:47:11 send message to jaap van de pol

Twee tamme grijzen met eieren (die nu overigens niet meer zo tam maar heel agressief zijn). Denk alleen wel dat ze onbevrucht zijn. Het is de eerste keer dat ze eieren hebben.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-03-30 - 15:10:16 send message to ineznick

Oke, nou dat is mooi. Hou me op de hoogte.
Wie weet doen ze het verderop het jaar nog een keer en dan wel bevrucht!



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede