Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Cijfers volieres/grasparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Cijfers volieres/grasparkieten
Rowol
Website Member
Posts :21

Website Member
2012-06-20 - 11:29:20 send message to Rowol

Hallo,

voor een verslag voor school ben ik bezig met algemene informatie te vinden over volierehouders en dan specifiek grasparkieten houders.
ik kan nergens cijfers vinden over de aantallen in Nederland, zijn er mensen die dit wel weten?



theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2012-06-21 - 14:36:31 send message to theelepeltje

Waar verwacht je dat dit vastgelegd wordt dan?? Lijkt me niet te beantwoorden. En waarom wil je het weten?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-06-21 - 15:37:19 send message to Rik

Volgens mij is het aantal grasparkieten of het aantal grasparkietenhouders ontelbaar.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2012-06-21 - 22:40:21 send message to lennard

voor een verslag voor school ben ik bezig met algemene informatie te vinden over volierehouders en dan specifiek grasparkieten houders.
ik kan nergens cijfers vinden over de aantallen in Nederland, zijn er mensen die dit wel weten?


theelepeltje
Waar verwacht je dat dit vastgelegd wordt dan?? Lijkt me niet te beantwoorden. En waarom wil je het weten?


Misschien moet je je bril even opzetten voordat je de vraag beantwoord.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-06-21 - 22:52:57 send message to Rik

Hoi Lennard,

Ik begrijp de opmerking van theelepeltje wel. Het is volgens mij niet (kn)lullig bedoeld.

'Waarom wil je het weten' kun je ook opvatten als: in hoeverre is het relevant voor je verslag? Wat wil je met deze cijfers?

Ik ben wel erg benieuwd naar het verslag! Volgens mij kun je zonder dit cijfer ook een goed verlag neerzetten.

Ik ben benieuwd of er nog meer vragen komen!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-06-21 - 23:00:06 send message to Ton Koek

Ik denk niet dat iemand weet hoeveel grasparkieten er gehouden worden.
Misschien willen de vogelbonden (NBvV, ANVB en PSC) je wel vertellen hoeveel ringen zij verstrekt hebben, dat kan een indicatie zijn.

Succes met je opdracht.


Rowol
Website Member
Posts :21

Website Member
2012-06-25 - 11:30:28 send message to Rowol

Beste allemaal,

Ik zou graag cijfers zien over hetzij gehouden aantallen vogels, of over aantallen volières in Nederland. het "verslag" is meer een dossier over welzijnsproblemen bij grasparkieten gehouden in volières. Om hier wat meer inhoud aan te geven en het in een juiste context te kunnen plaatsen, ben ik op zoek naar cijfers om aan te geven hoeveel er gehouden worden in Nederland.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-06-25 - 20:06:40 send message to Rik

Hoi Rowol,

Ook een globaal cijfer van het aantal grasparkieten in volières in Nederland is bijna niet te geven. Het aantal ringen geeft denk ik geen indicatie omdat ook andere parkietensoorten met een grasparkietenringmaat worden geringd. Bovendien wordt een groot deel van de grasparkieten in zijn geheel niet geringd.

Ik benieuwd naar welke welzijnsproblemen er bij grasparkieten in Nederlandse volières zijn. Volgens mij is een grasparkieten in een volière over het algemeen beter af dan welke vogel dan ook die in gevangschap gehouden wordt. Een uiterst sociale en ijzersterke vogel die lekker in de buitenlucht zit. Klinkt ideaal.

Heb je het verslag al bijna af of moet je er nog aan beginnen? Misschien dat ik je nog wat tips kan geven die je kunt invoegen in je verslag?


Rowol
Website Member
Posts :21

Website Member
2012-06-25 - 21:23:54 send message to Rowol

Momenteel ben ik bezig een eerste opzet te maken
de welzijnsproblemen die ik aan de kaak stel zijn op dit moment bijvoorbeeld
-de samenstelling van het bestand (teveel poppen op te weinig mannen, te veel vogels in een te kleine voliere, etc)
-de voeding (geen groenvoer, verkeerde zaden, giftige planten)
daarnaast zal er een deel worden toegevoegd over grasparkieten gehouden in kooitjes in huis (en dan bedoel ik echt de kleine kooitjes met 1 stokje, niet de grote kamervolieres) hierbij komen vrijheid om te vliegen en eenzaamheid om de hoek kijken. zoals ik het al zei is het nog een eerste aanzet tot verslaglegging, opmerkingen/aanvullingen zijn altijd welkom



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede