Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Iemand ervaringen met Eco Bird? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Iemand ervaringen met Eco Bird?
marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2004-10-18 - 18:37:40 send message to marley

Ik hoor hele goede dingen over Harrison, maar heeft er iemand ook nog goede/betere ervaringen met Eco Bird?
Zijn deze te vergelijken met elkaar?
En weet iemand hier de prijzen van Harrison?


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-10-18 - 20:39:07 send message to timney

Ik heb ervaring met allebei.

Ik heb Harrison een periode gebruikt.
Dit is heel goed. Dit is mijn ervaring. Maar een nadeel is de prijs.

Eco-bird is na mijn mening net zo goed, maar dit is aanziendelijk goedkoper.

Harrison zijn vierkante brokken en zijn behoorlijk hard.
Eco-bird is een soort biks(korrelvormig) en iets zachter.

Ik heb papegaaien en de vogels doen het goed op deze voeding.
Ik voer afwisselend ook nog noten,zuidvruchten, vers fruit en verse groenten. Maar in de 'brokken' zit alles wat ze nodig hebben.
Maarja, ik geef dit alles als extra.

Beide produkten zijn biologisch.

De produkten hebben wel hun eigen geur. Maar dat heeft elk produkt. Het gaat erom of de vogels het goed willen eten en dat het goed verteerd wordt, etc.

mvg, Wilbert






adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2004-10-19 - 00:53:03 send message to adriaanbaan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wie garandeert het “eco” van pellets?
Hoe is het mogelijk dat Eco-bird pellets goedkoper zijn dan niet eco pellets?
Want is het niet zo dat eco groente, aardappels en vlees en eieren nog steeds duurder zijn dan niet eco?
Wie is de importeur van deze pellets? (ik weet het wel)!
Wat importeerde deze man (Belg) voordat hij tot dit product overging?

Gebruik diverse zoekmachines en je gezond verstand!!!
Alle waar is naar z’n geld.


Ik voer en adviseer al jaren pellets (van een totaal ander merk)

Groetjes Adriaan


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-10-19 - 06:27:02 send message to kurt

Zo denk ik er ook over!
Het gaat hier enkel om de centen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-10-19 - 06:30:14 send message to Dennis Fr.

Adriaan Baan.

waarom moet je er nou zo omheendraaien.je kunt toch ook gewoon vertellen wat er in zit en wat jij voert?

van dit wazige gedoe word niemand wijzer.
vooral omdat velen niet eens weten waar ze naar moeten zoeken

Groeten Dennis


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-10-19 - 07:54:33 send message to kurt

Als je de prijs/kwaliteit van een gewone doorsnee
pellet bekijkt en je bekijkt dan die van de eco pellet dan merk je dat deze prijs gemiddeld lager ligt dan een doorsnee pellet terwijl ieder eco product normaal stukken duurder is dan het
gewoon geteelde product dan mogen jullie mij uitleggen hoe dat kan zonder bedrog te plegen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-19 - 10:22:26 send message to johanblok

Ik weet niet wat je met de doorsnee pellet bedoeld, maar Ecobird is in iedergeval beduidend duurder dan de nutribird pellet. Daarnaast is het zo dat ecobird bestaat uit ingredienten die gemakkelijk ecologisch te telen zijn, zeker aangezien deze producten zoals bijvoorbeeld broccolie of boerenkool als ze verwerkt worden in ecobird er niet zo perfect hoeven uit te zien als de verwende consument in de supermarkt eist.
Verder wil ik er op wijzen dat een artikel in papageien diverse goede gronden aanvoert om te stellen dat alleen geperste pellets geschikt zijn voor papegaaien. Onder hoge temperatuur 'gebakken' pellets zoals nutribird zijn minder geschikt voor papegaaien.
Ik heb goede ervaringen met ecobird. De vogels eten het gemakkelijk, ook de jonge vogels die ik onlangs gekocht heb en dit niet gewend waren. Daarnaast voer ik ook nog fruit/groente/bessen en dergelijke, maar dan met name uit de tuin, net wat beschikbaar is, en dus niet elke dag. Overigens Nutribird heeft een veel te hoog vetpercentage vergeleken met ecobird.


bstekel
Website Member
Posts :18

Website Member
2004-10-19 - 11:15:03 send message to bstekel

hallo, ik ben toevallig bij deze man geweest in maaseik, tuusen haakjes het is een nederlander die in belgie woont, afijn ik heb me de voordelen van deze pellets uitlaten leggen, ik denk dat eco gewoon een naampje is welke wel aardig klinkt, maar het verschil van eco en de andere is , dat als het voer gemalen wordt en tot pellets wordt gevormd bij eco de zaden niet gepeld worden, en volgens zijn zeggen zitten de meeste vitaminen in de schil van de zaden, de logica erachter dat iedere papegaaien soort een andere samenstelling gebruiken vindt ik vaag, ik ben dus ook gewoon zaden en vers fruit blijven gebruiken, anders maak eens een afspraak met hem om te kijken aldaar, doet ie vast wel, groeten bert


marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2004-10-19 - 11:35:11 send message to marley

Welke Pellet raden jullie mij dan aan?
Ik hoor dan hele postivie reacties over Harrison.
Maar iedereen klaagt over de te hoge prijs?
Wat kost deze dan? En hoe lang doe je er mee?

Groetjes


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-10-19 - 17:59:54 send message to Rik

Harrisons

Een zak van 2,2 kg kost 40 euro.
1 koppel bonte boeren doet twee maanden met één zak van 2,2. Let op: BB eten erg veel.
De opnamen van Harrisons gaat gemakkelijk.
De vogels eten het meestal direct.

Eco-bird:
Veel goedkoper (prijs weet ik niet exact),
maar mijn vogels eten het niet.
Het voer ziet er niet uit en het stinkt.
Verder vindt ik dat het voer op een overdreven
wijze wordt aangeprezen.
Gladde praatjes op vogelmarkten.
De reclame-folder van Ecobird in vogelbladen is hartstikke mooi, maar absoluut zonder inhoud.
Niets over de voedingsbehoefte van vogels,
maar een leuk stukje tekst over wat eco betekend.
Het lijkt wel een stuk tekst, overgeschreven
van de verpakking van een Zonnatura koek.
Geen ingrediënten. Geen uitleg. Geen tekst over hoe je de vogels kunt overzetten, etc.
Bovendien is 95% biologisch gecertificeerd.
Waarom die laatste 5% dan niet?

Advies:
Haal een zak Harrisons en een doos Ecobird,
en oordeel zelf.









Femke
Website Member
Posts :1

Website Member
2004-10-19 - 19:48:53 send message to Femke

Ik heb ook de pellets van ecobird aangeschaft, maar mijn vogels eten het absoluut niet. Ook als ik ze niets anders geef, weigeren ze te eten. Ik ben dus gewoon heel erg in dit produkt teleurgesteld. Is het waar, dat de pelets van Nutribird zo vet zijn? De dierenzaak adviseerde nl. om die te gaan gebruiken, vanwege de goede resultaten.
Het zou fijn zijn, als gebruikers van pellets zouden reageren, zodat wij er van kunnen leren.
Femke.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-19 - 20:13:46 send message to johanblok

Waarschijnlijk adviseert de dierenzaak dit omdat het het enige merk is dat zij levert en daar een behoorlijke marge op heeft. Percentage vet ligt bij Nutribird volgens eigen opgave op 15%, bij ecobird rond de 5%. Gladde verkooppraatjes heeft iedere verkoper, de welbekende dierenarts in Meppel niet uitgezonderd. Geen enkele voeding is een wondermiddel en elke voeding heeft een geurtje.
Een papegaai die niet geregeld, vrijwel elke dag iets anders dan zaad krijgt zal om het even wat gegeven wordt moeilijk wennen. Mijn ervaring is dat vogels die al geregeld fruit/groente krijgen, de pellets van welke soort dan ook binnen enkele dagen tot zich nemen mits je niet continu lekkernijen aanbied.
Feit is dat Nutribird de ontlasting van de vogels behoorlijk beinvloed, in ieder geval behoorlijk negatief qua reuk. Naar mijn eigen ervaring is dit met ecobird niet het geval, dat zal met Harrison ook niet zo zijn.
Ik combineer ecobird, maar dat kan ook een andere pelletvoeding zijn (waarbij nutribird mijns inziens duidelijk de slechtste is) met groenten, vruchten, maar ook resten van onze maaltijd, zoals rijst, erwten, bonen, etc. In het voorjaar geef ik ook wel wat gekiemd duivenvoer bij. De vogels die buiten zitten krijgen krijgen in de winter wat papegaaienzaad met een flink deel zonnepitten erbij.
Variatie is volgens mij belangrijker dan uitsluitend dit of dat geven omdat het ultieme wondermiddel niet bestaat en er ook nooit zal zijn. Bovendien is fantastisch om de papegaaien met het eten van vruchten bezig te zien.
Als basis zijn pellets van welk merk dan ook vollediger en daarom beter dan papegaaienzaad. Maar de variatie en aanvulling kan niet gemist worden.


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2004-10-19 - 20:19:29 send message to adriaanbaan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Dennis Fr.

Ik probeer er zeker niet met opzet omheen te draaien en wazige opmerkingen te geven.

Je moet voeren waar je zelf in geloofd wat het beste is voor je vogels en wil je wegens uitblijvende broedresultaten of achteruitlopende conditie van je vogels eens wat anders proberen neem daar dan een klein gedeelte van je bestand voor en voer deze eens consequent gedurende een lange tijd wat anders en vergelijk de resultaten.

Wees kritisch in dat wat andere je willen laten doen geloven en als het even kan controleer de verhalen want er zijn grote financiële belangen.

Feit is dat er diverse grote vogelparken zijn (voor zover ik het kan nagaan zelfs de meerderheid) die pellets voeren met de grootste overtuiging dat ze het beste doen voor de vogels. Aan deze meeste van deze parken is een (vogel)dierenarts verbonden die het advies heeft gegeven.
Feit is dat in elk park weer een ander merk wordt gevoerd en als je het aan de deskundige van dat park vraagt is men niet van plan anders te gaan voeren.

Op de vraag wat ik zelf dan voer geef ik liever geen antwoord omdat ik een dierenspeciaalzaak heb en ik wil alle schijn wegnemen dat ik hier praat om mijn eigen broekzak met geld te vullen!!

Groetjes Adriaan

p.s. tot nu toe heb ik alle papagaaien (dat zijn er vele) die ik heb aangekocht binnen twee weken om op de pellets, nooit problemen.


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-10-19 - 21:26:25 send message to kurt

Indien ik het goed voor heb voederd walsrode en
loro parc nutribird?
Toch 2 serieuze vogelparken?


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2004-10-19 - 22:23:41 send message to adriaanbaan

Beste Kurt,

Even nagezocht en ....klopt!

ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat deze parken niet serieuze bezig zijn.

groetjes Adriaan


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-10-19 - 22:28:40 send message to oranjekuif

Een dierenarts heefd verstand van ziekten maar niet van voeding,daar zijn voedingsdeskundige voor(ieder zijn vak)
sommige Dierenparken voeren pellets als onderdeel van hun voeding,maar in het algemeen niet als hoofdbestanddeel.Zaad,groenten fruit eivoer en div inseckten worden ook nog zeer belangrijk gevonden.
Het is nog steeds niet bekend wat pelletvoeding met de spiermaag gaat doen op langer termijn,dus ik wacht nog maar even.
Om te zeggen dat zelfs de slechtste pellet als basis beter is en vollediger dan een zaadmengsel
slaat mijn inziens nergens op (zie bovenstaande betrefd spiermaag)
En als je wilt verglijken moet je een pellet waarvan gesuggereert wordt dat het een compleet voer is verglijken met';Goed zaadmengsel gepast gevoerd,een goed eivoer en groenten en fruit.
Dat is Appels met,,Appels ,,Verglijken

P.S Een goede honden of kattenbrok waar al jaren goed onderzoek naar wordt gedaan(grote markt)kost gemiddeld €2.50 de kilo
Mijn vraag :wie heefd er het meeste profijt van de pelletverkoop,,De vogels of??



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede