Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > driekleurglansspreeuwen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : driekleurglansspreeuwen
Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2012-07-01 - 14:23:17 send message to Dukovink1

hallo,
ik heb al twee keer een nest met 3 jonge driekleurglansspreeuwen gehad maar ze worden er telkens 1 voor 1 uitgegooid ondanks dat ik veel krekels en geknipte meel-moriowormen geef.
heeft er iemand misschien een idee hoe ik dit kan voorkomen en zorgen dat de jongen goed groot worden?


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-07-02 - 18:18:42 send message to tropic

Hierop antwoorden vanachter de pc is zo al moeilijk. Je geeft echt wel zeer weinig uitleg over je vogels, en dan wordt het nog moeilijker natuurlijk.
Hoe groot of klein zitten ze, binnen of buiten,met andere vogels ( en welke) of appart. Leeftijd van man en pop, nestgelegenheid, voeding, insekten en hoeveel,.....


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-07-03 - 11:24:21 send message to Karel

Soms helpt het om meerdere nestgelegenheden aan te bieden. De pop kan dan in een nieuw nest aan een volgend legsel beginnen, terwijl de man de jongen in het oude nest blijft voeren.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2012-07-03 - 11:32:09 send message to Ramon

Hier een antwoord uit eigen ervaring.
Ik denk dat het probleem zit in het aangeboden voer. Driekleurglansspreeuwen brengen hun jongen prima groot met diepvries pinkies en diepvries buffalowormen. Ook kun je witte meelwormen voeren, maar zeker geen bruine meelwormen en moriowormen. De broeddrift van vooral de man wordt hiermee weer aangewakkert met alle gevolgen van dien.

Groet, Ben


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-07-04 - 19:49:24 send message to Max Weijers

Ik heb alleen met lijsters gekweekt, en die geef ik altijd regenwormen. Ze hebben ook wel de beschikking over meelwormen (bruin) maar hier vreten ze bijna niks van. Als ze geen jonge hebben dan krijgen ze alleen nog meelwormen en altijd univerzeel,

Max



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 12 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede