Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pleegouder rosékaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pleegouder rosékaketoe
frederikp
Website Member
Posts :3

Website Member
2012-07-11 - 20:39:03 send message to frederikp

Hallo,

ik heb 5 koppels rosékaketoes en het lukt maar niet met de kweek.de koppels zijn 5 jaar oud.
Vorig jaar heb ik ze allemaal zelf laten broeden.geen enkel koppel broedde vast.dit jaar heb ik de eerste ronde in de broedmachine gelegd.temp 37,3 graden en 50% vochtigheid.Van de 20 bevruchte eieren zijn er slechts 2 uitgekomen en dan snel gestorven. 3 koppels deden een 2de ronde, maar vernielden de eieren.Weet niet wat het probleem is.De vogels zitten op 2 verschillende locaties.Volgend jaar overweeg ik om de 1ste ronde onder valkparkieten te leggen.Wie heeft hier ervaring mee?eieren eerst enkele dagen in de broedmachine en ondertussen een broedblok aan valken geven?want valken broeden net iets korter dan de rosés.
wie heeft hier ervaring mee?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-07-11 - 21:41:49 send message to P.Rooth

Hallo
Heb bij liefhebbers die veel rose's en Inka's hebben gezien dat er Halsbandparkieten als pleegouders gebruikt worden .
Heb zelf 1 maal Kaketoe eieren onder Halsbanden gehad en die broeden ze perfect uit en brachten het jongen goed groot tot een 10 weken daarna handmatig verder opfokken .
Kakariki 1 maal een ei ondergelegd die het ei nog enkele dagen moesten bebroeden en die deden prima d'r best echter na 10 dagen was het te veel voor ze en heb ik dat jong met de hand verderr grootgebracht

Paul


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-07-12 - 07:40:48 send message to michielhartjes

Probeer eens een ander broedblok, ik heb dit probleem ook gehad. op aanraden van een kaketoe kweker andere blokken opgehangen, en het jaar daarop ging het super. wellicht dat dit bij jou ook werkt.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-07-12 - 13:35:11 send message to P.Rooth

'ander ' broedblok michielhartjes ?

Heb dus ook problemen met mijn stel rose's en had het broedblok waarin ze gebroed had haar laten houden echter vraten ze de bodem er bijna uit vandaar een veel dieper blokverstrekt ( 100 cm ) en hierin slepen ze allerlei takjes en nog zitten ze op de bodem .

Wat voor broedblok heeft u dan in gebruik ?

Paul


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-07-12 - 13:38:49 send message to Vogelen

Michiel, wat is er dan verandert ten opzichte van je vorige blok?


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-07-12 - 20:00:00 send message to medaar

NOG EEN GELDKWEKER.,,,,,,,.


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-07-12 - 20:14:29 send message to michielhartjes

Ik heb nu goede ervaring met een L vormig broedblok van circa 80cm hoogte en twee invlieg openingen een geheel boven in en de ander aan ze zijkant circa 20cm van de bodem, en dit werkt bij mij super.

Ik hoop dat dit wellicht bij jullie ook werkt.


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-07-12 - 20:15:52 send message to michielhartjes

beste medaar, ik weet niet wie je een geldkweker noemt, maar ik heb vogels voor mijn hobby, en ik hoef er niet van te leven.


frederikp
Website Member
Posts :3

Website Member
2012-07-12 - 21:56:23 send message to frederikp

beste medaar,
als ik voor het geld zou kweken dan had ik mijn kaketoes al lang weggedaan wegens de zeer teleurstellende resultaten.
met zulke reacties wordt niemand vooruitgeholpen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-07-13 - 13:35:14 send message to P.Rooth

Medaar is weer van de partij en kan het niet laten dergelijke opmerkingen te maken .

Is telkens weer zeer opbeurend sad :(

Paul


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-07-13 - 14:15:57 send message to Vogelen

Vooral niks van Medaar aantrekken, Frederik! Post alleen maar vreemde reacties.

Hoe groot zijn je voliere's? Heb je weleens overwogen om ze allemaal bij elkaar te zetten (kolonie)? Ik ken kwekers die daar goed ervaringen mee hebben.


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-07-13 - 19:58:55 send message to michielhartjes

Ik heb dit ook wel eens gezien, als ik de ruimte er voor had zou ik het direct doen, wat ik wel doe is, als ik begin met een jong koppel, zet ik twee poppen bij één man, en dan maar kijken of er een koppel uit komt.


frederikp
Website Member
Posts :3

Website Member
2012-07-13 - 21:17:41 send message to frederikp

Volieres zijn 4 meter lang en 2 meter breed op 1 locatie en 3 meter breed en 2 meter lang + een binnenhok op de andere locatie.4 van de 5 koppels hebben zelf kunnen koppelen.Ik had van 4 van de 5 koppels bevruchtte eieren dus koppels verstaan mekaar goed.Heb slechts 1 man die de pop plukt in de nek tijdens de kweek, maar ook dit koppel legt bevruchte eieren.Dit koppel gooit de eieren zelfs uit het nest.Misschien moet ik bij dit koppel de man toch maar eens scheiden van de pop volgend jaar.De andere koppels beginnen soms wel te broeden, maar dikwijls worden de eieren beschadigd.Ik werk trouwens met verschillende types broedblokken, maar merk weinig verschil.


g.j. van zuilen
Website Member
Posts :150

Website Member
2012-07-16 - 20:22:36 send message to g.j. van zuilen

Wij hebben ook een stel! Die voetballen met de eieren( xaxi, en Messi) noemen wij die!

Wij hebben 1 ei kunnen redden, en onder een stel halsbanden gelegd! Deze hebben ze met een halsband jong volledig groot gebracht! Het mooiste jonge Rose die wij ooit gefokt hebben! Zeer groot en zo stevig als een steen.





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 259 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede