Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kleur jonge lori van de blauwe bergen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-09-08 - 11:18:45 send message to ParkietenTom

ziet er mij geen kruising uit, de ouders zien er zuiver lori van de blauwe bergen uit. Als een van de voorouders een roodnek was geweest was dit al te zijn bij de eerste generatie jongen.


MV31
Website Member
Posts :21

Website Member
2012-09-08 - 21:11:19 send message to MV31

Ik bedoelde eerlijk gezegt niet zozeer de rode veren in de nek, maar meer de zwarte omtrekking van de vleugels, en de donkere kleur. D

Dat de kleuren van geel naar rood lopen, heb ik wel al vaker mee gemaakt maar de omtrekking met zwart van de vleugel veren niet.

Iedereen in ieder geval al heel erg bedankt voor de antwoorden.


Bertsje
Website Member
Posts :11

Website Member
2012-09-09 - 01:51:27 send message to Bertsje

(ab)normaal gedrag observeren! Bekend is dat vogels met afwijkend gevederte zich anders gedragen (b.v. agressief / onderdanig / angstig / onzeker) De z.g. inprenting, als ze jongen krijgen, is dan bedenkelijk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-09-09 - 09:53:35 send message to Karel

@Bert,
Houdt dat in dat vogels met een kleur-afwijking zich daarvan bewust zijn en zich daarom anders gedragen, of denk je juist dat de gedrag en kleur op de een of andere manier genetisch gekoppeld zijn, zodat bij afwijking van de een automatisch een verandering van de ander optreedt?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-09-09 - 13:14:07 send message to mijnkaketoes.nl

En nog een aanvullende vraag waar is hier documentatie over te vinden?


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-09-10 - 17:57:26 send message to Max Weijers

wel weet ik dat als peru duiven zwarte kleuren vertonen dit vaak stresvlekken zijn. misschien bij lori's ook?

maar misschien licht het aan de voeding, vaker worden vogels (denk bijv. aan grasparkieten) veel te eivoerrijk gevoerd, dus eigenlijk veel te goed gevoerd. in het wild krijgen ze namelijk eivoerarm voer. (dit is ook een rede dat de vogels in gevangenschap vaak groter worden). ook is er een mogelijkheid dat de vogels geen goed voer krijgen. Ik weet het niet, misschien ook interessant om te vermelden wat voor voer ze krijgen?


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-09-10 - 17:59:40 send message to ParkietenTom

Max, bedoelde je niet EIWIT i.v.m. EIVOER? wink ;)

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de hoeveelheid eiwitten ze binnenkrijgen.


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-09-10 - 21:32:32 send message to Max Weijers

ParkietenTom helemaal gelijk haha heb waarschijnlijk iets te Enthousiast geschreven. nee daar zal het ook wel niks mee te maken hebben maar het was een voorbeeld om aan te geven dan een vogel ook anders kan reageren bij ander voer.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede