Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mutaties amazone's en andere papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-08-25 - 06:21:35

Bedankt. De laatste lyken op blauwe amazonica en lutino geelvoorhoofd of mischien muller amazone. Zouden ze die aan het kruismuteren zijn? Enig idee of daar al nakweek van gekomen is?


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-08-25 - 06:53:35



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-08-25 - 11:59:06

Mooie foto's happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-08-25 - 12:56:19

Inderdaad mooie vogels!

Hoe is het mogelijk dat sommige van deze kostbare mutaties in zulke vervallen kooien zitten?

Ik kan me niet voorstellen dat mensen wel geld hebben om kapitalen in deze vogels te investeren en geen rooie cent hebben voor fatsoenlijke huisvesting. Of liggen de prijzen van mutaties per land soms heel ver uiteen?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-08-25 - 16:00:22

Soms gaat het om hebben hebben hebben en niet om de vogel zelf, helaas...


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2012-08-25 - 20:23:05

Zouden de vogels er baad bij hebben als ze in een mooie blinkende kooi zitten.
Of zouden ze blijer met veel ruimte zijn. wink ;)
Ik kom ook bij liehebbers die al meer dan 40 jaar vogels hebben. De vogels zien er prima uit lekker de ruimte maar wel oude voliere`s.
Prima toch.happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-08-25 - 20:31:05

Met oude voliéres is niets mis. Ruimte is inderdaad belangrijke dan bling bling.

Wat mij opvalt is dat de vogels op de foto (die kapitalen kosten) in een oude afthanse voliere zitten die op het punt staat om uit elkaar te vallen. Dat is gewoon een constatering. Het maakt een erg armoedige indruk.

In ieder geval is het iets wat ik mij in Nederland niet kan voorstellen. Een vreemde combi. wink ;)


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-08-26 - 06:41:13

Waarschynlik is deel van de rede dat de meeste van deze vogels in zuid-amerika zitten. Daar is het bv niet te gemakkelijk om een paar honderd of zelfs duisend kilometer te moeten ryden om by in winkel uit te komen om alluminium en draad te gaan kopen. Dan is het nog maar de vraag of er electrisiteit is. Dus men doet met wat er is. Bovendien komen er waarschynlik niet veel bezoekers en hadden mutaties niet naastenby de waarde wat ze in Europa hebben geld voor infrastruktuur was er dus waarschynlik niet. Ik wil niet in de hele kolonializerings drama ingaan, het punt is egter ze kregen daar voor het bestaan van de huidige kommunikasie sistemen er min geld voor, dus was er ook niet veel geld voor herinvestering. Nou ja ik ben al lang bly dat ze niet in 30 x 30 20 cm hokjes opgekrompen zitten zoals het geval in afgelegen gebieden in Afrika het geval is. Het gaat zig er tog om dat men een vogelhobbie kan genieten en de vogels gerief hebben, niet dat je veel geld moet hebben om een paleis van een kooi te bouen, niet waar?


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-08-26 - 06:43:07

O ja sorry, het vorige is erg van het onderwerp af. Bedankt iedereen voor de mooie fotos, egt iets om van te genieten!



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede