Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > terrarium / couveuse Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : terrarium / couveuse
minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2004-10-22 - 23:51:11 send message to minka

Ik kweek nog niet zo lang met valkparkietjes en zoek een idee hoe ik jongen en zieke valkjes warm kan houden. Ik heb wel een warmhoudlamp, maar het lijkt me een beter idee om een soort couveuse te maken. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een terrarium als couveuse voor bijvoorbeeld verstoten jongen. Of gebruikt iemand zoiets bij handopfok ( bijv . papegaaien ). Er zijn terrariums met vloermatjes en met lampen. Maar ook een combinatie hiervan. Wat zou het beste zijn ?

Minka


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-23 - 10:58:32 send message to ParkietenPeter

Er zijn ziekenkooien in de handel die ook makkelijk zelf te maken zijn. met verwarming en al.

Ga effe zoeken opm er een zelf te maken.
Ik kom terug.

Succes
Peterwink ;)


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2004-10-23 - 13:16:33 send message to minka

Ik ben niet zo handig om het zelf te maken wink ;), daarom lijkt het me handig om gewoon een compleet klein terrarium te kopen. Niemand ervaring mee ?

Minka


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-23 - 18:22:25 send message to tonnl

In een terrarium kan de ventilatie een groot probleem worden, uit vogeluitwerpselen vormt zich nogal snel ammoniak.
Zorg beslist voor een goede ventilator als je glas gaat gebruiken.
Toevallig juist vanmiddag nog van een (vogel)dierenarts gehoord; het best is bodemverwarming in een ziekenkooi. Dāt is op zich wel weer prima te realiseren in een terrarium.

Groeten, Ton.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-10-23 - 21:16:17 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-10-23 - 21:24:48 send message to Swaas

Ik gebruik een terarium als opkweekruimte voor al mijn vogels, ik heb er eentje met bovenverluchting en met onder ventilatie roosters.
Vooraan 2 schuifdeuren.
Op de bodem ligt krantenpapier dat elke dag vers wordt bijgelegd(oude verwijderen) daarop een handdoek om een soort nestje te maken.
thermometer erin om de gewenste temperatuur in het oog te kunnen houden.
potje water indien nodig voor de luchtvochtigheid.
bovenaan wordt de lamp gehangen op een hoogte van minstens 30 cm. Ik gebruik liefst een porceleinen lamp van 60 watt, zo kan de vogel slapen s'nachts en 60 watt verbrand niet zo snel, als de warmte binnenin niet hoog genoeg is kan je eventueel de bovenkant dichtleggen met een handdoek, dan heb je nog de luchtroosters onderaan die zorgen voor verse lucht, maar leg de kleintjes niet aan het rooster maar tegen de achterwand.
je kan ook het onderste rooster dichtplakken met brede tape tot ze wat groter zijn en enkel bovenaan open laten, zover of zo dicht tot je aan de 36 ° komt voor hele kleintjes, of 34° voor een ziekenboeg voor zieke vogels.
Indien je meer informatie wil of foto's wil zien mail me maar even dan stuur ik foto's door, heb je meer een zicht van een terarium/couveuse


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2004-10-23 - 23:50:07 send message to minka

Bedankt voor jullie reacties ! ik heb je inmiddels gemaild Swaas.

Minka



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede