Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pleegouders Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pleegouders
padvrien
Website Member
Posts :11

Website Member
2012-08-23 - 15:34:26 send message to padvrien

Er wordt vaak gezegd dat indien je een koppel japanse meeuwtjes laat broeden op de eieren van andere vogels dat dit uitstekende resultaten geeft.

Dit is ook zo het geval, maar nu vraag ik mij af wat dit voor invloed heeft op het verder levens verloop van die "pleegjongen". Heeft het feit dat japanse meeuwtjes hen grootgebracht hebben een invloed op bijvoorbeeld het toekomstige gedrag wanneer ze later zelf moeten broeden of jongen groot brengen?

kort samengevat is men vraag dus: is er een negatief effect op de pleegjongen (van de meeuwtjes) om later zelf probleemloos voor hun jongen te zorgen en deze groot te brengen?

mvg


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2012-08-23 - 18:54:09 send message to J.ten Wolde

De kunst is om deze niet tegebruiken en de ouden en de natuur het zelf te laten doen


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-08-24 - 09:52:07 send message to swanny

Komt door de inprenting bij de jongen. omdat ze door vogels zijn groot gebracht maakt het denk ik niet veel uit. Het zit natuurlijk wel in hun genen vanuit de ouders dat ze hun jongen niet groot " hoeven" te brengen. Of ze dat geerft hebben kom je pas achter als je ermee gaat kweken


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-08-24 - 10:52:18 send message to ParkietenTom

het is een goede methode, maar enkel bruikbaar als het niet anders kan. Ik ken een kweker die de eieren van zijn tropen bij elkaar onderlegt, maar ben hier geen voorstander van. Als de vogels hier niet willen kweken een jaar laat ik hen gewoon gerust en hoop ik dat het volgend jaar beter zal gaan wink ;).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 212 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede