Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat moeten we hier nu mee aan?! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2004-12-22 - 11:08:34 send message to Lennart

Lang leve het internet!!!!!!

Ik volg nu al een paar dagen de discussie op dit forum over verenigingen. Dat kan dankzij dat ik internet heb, maar hoeveel mensen zijn er die dat nog niet hebben en wel graag een vogel willen aanschaffen? Hebben die ooit gehoord van de NBVV?? Nee dus....en wat blijft er dan over? Juist, de dierenwinkel! En daar zitten nog al een aantal verschillen in....degene die in de randstad zit zal naar de grote stad trekken om daar zijn info weg te halen en degene die op het platteland woont zal in het dorp of stadje waar hij woont zijn info weg halen, hetzij bij de plaatselijke dierenwinkel en/of een hobbyist die hij kent in zijn omgeving en dat is op het platteland wat makkelijker dan in de stad...en neem van mij aan dat dat twee totale verschillende info's zijn! Hier in de randstad heeft bijna niemand een weet van de NBVV of wat voor een andere vogelvereniging dan ook! Het is pure toeval als je daar tegen aan loopt! En daarbij komt ook nog dat veel verenigingen zeer gesloten zijn met hun inside-info omdat deze ook wedstrijden organiseren, dus is daar een competitie element aanwezig waardoor de info meer lijkt dan het is! Want iedereen wil dat clubkampioenschap van het jaar binnehalen! Dus is de info eigenlijk maar heel summier en vrij oppervlakkig, want bijna niemand laat het achterste van zijn tong zien. Hoe ik dit weet? Ik ben zelf jarenlang voorzitter geweest van een grote vereniging, gen vogelvereniging trouwens en mijn doelstelling was altijd om kennis zo veel mogelijk te delen met elkaar zodat iedereen daar profijt van kan trekken! En niet alleen voor de leden ook voor en met buitenstaanders. En wat was het eindresultaat? Juist, steeds meer dingen werden uitgevonden want dat stimuleert pas de creativiteit van de leden! En dat kan je van de meeste verenigingen niet zeggen! En het eind van dit alles is dat het niet alleen meer leden aantrekt maar ook nog eens de samenwerking en creativiteit bevordert waardoor je het ultieme uit je hobby kan halen zonder dat het al te veel hoeft te kosten! En over het verenigingsleven kan ik ook nog wel een boekje opendoen, maar dat de volgende keer.

happy :) Lennart.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-22 - 12:54:44 send message to parkietenpeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het enige waar een vereniging inderdaad mee naar buiten treedt zijn de jaarlijkse TT+. Verder hoor je, in ieder geval in het zuiden des lands, nagenoeg niets van ze. Inderdaad Lennart, moeten de verenigingen zich dan meer profileren, bijv. al middels advertenties in wijkbladen, en dit hoeft echt niet veel te kosten. Dit kan best door het huidige abonnementsgeld van de leden getrokken worden.

Maar, dit kost moeite, je zult dan wél het achterste van je tong moeten laten zien. En dit hoeft helemaal geen bezwaar te zijn voor de "strijders".

Als ik als leek namelijk de kampioen van dit jaar koop en ik verzorg hem niet naar behoren, trek ik er echt geen kampioenen uit. Want kampioenen worden niet alleen geboren, maar ook gemaakt!

Angst hiervoor is dus ONZIN.

Als verenigingen zich dan beter profileren, zullen ze ook meer leden krijgen die ook gesteld zijn op kwaliteit en DAAR GAAT HET OM!

Succes
wink ;) Peter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2004-12-23 - 10:35:26 send message to Lennart

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Helemaal mee eens Peter!
Ik denk dat het weinig uitmaakt of het nu een vereniging is in het zuiden, midden of het noorden van ons land.
Mijn ervaring is dat ze bijna allemaal op het zelfde niveau functioneren. Mijn ervaring van ruim 20 jaar bestuursfunctie's is dat in bijna alle verenigingen politiek bedreven wordt en hoofdzakelijk binnnen de besturen!
Let maar eens op hoe zenuwachtig velen worden als er weer nieuwe bestuursverkiezingen moeten plaats vinden...het gekonkel onder elkaar is niet van de lucht!
Ik heb zelfs één keer mee gemaakt dat een mede bestuurslid mij geld aanbood als ik mijn voorzittersfunctie vacant zou stellen zodat hij meer kans zou hebben om voorzitter te kunnen worden want daar kickte hij gewoon op! Ik heb dat natuurlijk geweigerd en hem verteld dat het bestuur wel zou kiezen wie de voorzitter zou worden, waarop hij boos per direct zijn functie neerlegde en uit de vereniging stapte!
Ik wil hier niet mee zeggen dat het overal gebeurt, maar ik heb wel andere soortgelijke dingen meegemaakt. Laat ik erbij zeggen dat ik van 3 totaal verschillende verenigingen voorzitter ben geweest en nooit een andere functie heb bekleed binnen een bestuur en dat ik altijd als lid gevraagd ben om zitting te nemen in het bestuur....en zo hoort het te gaan denk ik.

En om dan nog even terug te komen waar deze discussie eigenlijk over gaat....elke aandacht die je in het openbaar (lees: media) besteed aan malafide praktijken is een seconde aandacht te veel...want nogmaals negatieve reclame is heel vaak de beste reclame die je krijgen kan!
En dat WETEN deze handelaren en/of brood-fokkers/kwekers! Want degene waar het omgaat is wel intussen één van de grootste in deze regio!!!

Wat er wel zou moeten gebeuren is dat er binnen de verenigingen (ledenvergaderingen) veel meer over gesproken zou moeten worden. Ook zou het kunnen helpen als, zoals in ons geval, dat bezitters van persoonlijke site's, waar verschrikkelijke goede en mooie tussen zitten, daar meer aandacht aan zouden schenken en eigenlijk geen commerciele banners zouden moeten plaatsen van handelaren op hun site, van wie dan ook, want dat riekt naar verweving van belangen.....Waarom? Omdat mijn ervaring is van de afgelopen jaren dat als zo'n banner er éénmaal opstaat dat heel vaak die bedrijven zo'n man/vrouw wat onder druk gaan zetten om bepaalde artikelen te plaatsen waar hij/zij baat bij heeft en dat via de achterdeur de commercie binnen sluipt en dat is heel vaak de bottle-neck geworden van heel veel hobbyplezier. Want wie is er nu niet gevoelig voor wat korting op voer en dergelijke zaken! De hobby is tenslotte al duur genoeg! Let wel ik heb het hier alleen over mogelijke malafide handelaren en/of winkels. Dus mensen die in hoofdzaak hun brood er mee verdienen.

Ik heb het niet over de kwekers/opfokkers die met de beste bedoelingen hun hobby uitvoeren! En natuurlijk verkopen zij hun fokprodukten. Het heeft ze zelf al verschrikkelijk veel geld gekost om hun fokprodukt zo ver te krijgen en dan mogen ze er nog aan verdienen ook!
Waarom? Omdat ik uit ervaring weet dat het meeste verdiende geld weer in de hobby wordt geïnvesteerd om nog betere fokprodukten te behalen en mogelijk toch uiteindelijk het clubkampioenschap binnen te halen!
Maar ik weet dan wel dat ik in dit geval een dier krijg die met liefde en passie is gefokt zonder de bekende €-tekens in hun ogen!


Na deze twee postings van mij lijkt het allemaal erg negatief wat ik schrijf, maar dat is niet mijn bedoeling geweest, want ik zelf ben van nature een verschrikkelijk positief persoon die aardig met beide benen op de grond staat en al heel veel voorplezier heb gehad van mijn nieuwe hobby....hij komt over 14 dagen!!!! Maar ik hou er van om de dingen bij de naam te noemen en niet om de hete brij te draaien en ben gelukkig niet bang om, als het moet, op lange tenen te gaan staan! Want in elke hobby komt altijd commercie om de hoek kijken, daar doe je niets aan! Maar je kan er misschien wel wat tegen doen of in ieder geval mensen zich er bewust van maken!!!!
happy :) Lennart


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-23 - 11:40:33 send message to parkietenpeter

Toch nog even benadrukken;
quote
en eigenlijk geen commerciele banners zouden moeten plaatsen van handelaren op hun site, van wie dan ook

Ben ik het dus mee eens.
quote
hij komt over 14 dagen!!!!

Wie?

wink ;) Peter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2004-12-23 - 14:17:40 send message to Lennart

Mijn oranjevleugel natuurlijk!
happy :)razz :p



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede