Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Open of afgedekt dak...dilema. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Open of afgedekt dak...dilema.
Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-08-30 - 12:45:06 send message to Ruben31

Dag lieve mensen.

Ik heb een volliere van 2m lang 1m diep en 240 hoog.
Mijn pyrrhura's moet ik in de volliere voeren omdat mijn nachthok te klein is,ik voer mijn vogels uiterst links van de volliere d.m.v. van een voerplateau.Mijn volliere is nu geheel afgedekt door golfplaatjes,maar ik wil graag dat mijn vogels kunnen genieten van direct zonlicht en soms een bui.
Als ik de middelste dakplaat weg zou halen regent het na alle waarschijnlijkheid in de voerbakken.

Hoe zouden jullie dit oplossen?


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-08-30 - 12:50:38 send message to Ruben31



grasparkiet_
Website Member
Posts :2

Website Member
2012-08-30 - 14:16:39 send message to grasparkiet_

persoonlijk zou ik de golfplaten gewoon laten liggen. Als de vogels behoefte hebben aan een regenbui, zullen zij wel dicht bij het gaas gaan zitten. Eventueel zou je nog een extra stok in de volière kunnen aanbrengen vlak naast het gaas.
Om alles nat te laten regenen in de volière lijkt me niet erg verstandig.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-08-30 - 14:24:28 send message to oli4

Sommige kwekers maken er zelf een soort van spoetnik aan, kunnen de vogels in de regen als ze willen, en vallen de uitwerpselen van wilde vogels er door.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-08-30 - 14:49:13 send message to arjandaf

ja ja een spoetnik ??? laatste keer was dat een ussr ruimte vaart geval + hond . zou je die uitwillen leggen ?..

ik zelf zou het dak dicht laten . ivm ontlasting wilde vogels

arjan


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-08-30 - 15:07:39 send message to oli4

Pff, op zo'n reactie uiteg willen geven arjandaf?! Kzou zeggen zoek het zelf uit!

Maar daar is ruben ook niets mee.
Een spoetnik is gekend in de duivenwereld (duh!). Google maar.
Sommige kwekers houden hun volieres volledig overdekt tegen uitwerpselen van wilde vogels. Om echter hun eingen vogels de kans te geven om te baden in de regen maken ze er zelf een soort van spoetnik aan. Dus eigenlijk een vierkante bak met zitstok waar de regen doorkan. Deze vierkante bak is onderaan ook uit gaas, zodat uitwerpselen van wilde vogels er (theoretisch) ook zouden doorvallen zodat je eigen vogels er niet bijkunnen.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-08-30 - 15:10:46 send message to oli4

Dus in jouw voliere zou je bijvoorbeeld bovenaan een spoetnik kunnen maken van 40 diep, 40 hoog en dan de breedte van je voliere (1 meter dacht ik?) is maar een voorbeeld he, moet je zelf maar uitzoeken, ik kan je situatie niet goed inschatten wink ;)

Ikzelf heb het niet, heb het nog overwogen voor men caique's te doen, maar daar ga ik op tijd eens met de plantenspuit door en ze kennen dat ook al goed wink ;)


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-08-30 - 15:19:54 send message to Vogelen

Ik lees heel vaak, dak dicht laten voor ontlasting wilde vogels. Heeft iemand hier ooit wel eens problemen mee gehad? Volgens mij is het een fabeltje. Onze vogels hangen ondersteboven aan het gaasplafond tijdens stortbuien, daar genieten ze van! Zodra we verhuisd zijn krijgen alle vogels buitenvluchten met een afdakje.


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2012-08-30 - 15:26:55 send message to H.O.H.

Wij hebben het voor de lories op de volgende manier opgelost: zie foto 2 http://zwijnenberg.weebly.com/volieres.html

Dit scheelt ook veel viezigheid en ontlasting in de voliere.



oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-08-30 - 15:48:28 send message to oli4

De tweede foto vanboven is hetgeen ik bedoel. Het wordt tegenwoordig wel vaker gedaan heb ik de indruk.


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2012-08-30 - 15:56:37 send message to johnveraart

om even terug te komen op uitwerpselen van wilde vogels,in amsterdan is een onderzoek gedaan onder de wilde duivenpopulatie en hier bleek ongeveer 1 op de 3 duiven besmet te zijn met papegaaienziekte,dus wel degelijk gevaar voor een open voliere


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-08-30 - 16:20:27 send message to Vogelen

Dan nog is de vraag hoe groot de kans op contact is.


spenkie
Website Member
Posts :28

Website Member
2012-08-30 - 16:20:55 send message to spenkie

Ik heb mijn vluchten van 1 bij 3 meter voor 1 m2. De rest heb ik open. Dit heb ik al jaren zo, bevalt mij (en de vogels) erg goed


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-08-30 - 18:26:55 send message to arjandaf

oli bedankt voor de uitleg / koste het te veel moeite een normale reaktie ?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-08-30 - 18:51:22 send message to Ton Koek

Ik heb altijd al de helft open en de helft overdekt, al veertig jaar nu (pfff, wat lang), nooit problemen daarmee.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-08-30 - 20:09:37 send message to Ruben31

Ton,ik zou dit best graag willen,maar welke plaat zou jij weg halen??

Ik ben bang dat bij slecht weer het voer nat word en als ik niet thuis ben kan ik dit niet tijdig vervangen.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede