Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Open of afgedekt dak...dilema. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2012-08-31 - 15:01:05 send message to petro

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

bedankt.

en als je zelf nou ontlasting onder je voet hebt zitten,en je neemt dit mee je voliere in..
of heeft iedereen een ontsmettingsmat bij de voliere liggen..

ook bij volledig overdekte volieres kan er wel wat invallen.


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2012-08-31 - 16:38:02 send message to johnveraart

hoi petro
ik heb in iedere ruimte waar mijn vogels zitten andere schoenen staan,die alleen in die ruimte gebruikt worden,het kost moeite maar het is het mij wel waard


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2012-08-31 - 18:27:28 send message to Koenraad

De kans is klein idd maar als u het meemaakt is het minder plezant.


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2012-09-01 - 08:38:25 send message to petro

ik weet het je kunt niet voorzichtig genoeg zijn..maar een ziekte kan ook via je handen/kleding meegenomen worden..

bedoel eigenlijk maak er geen kasplantjes van,vroeger deed ik dat ook bij mij koi maar was er snel achter dat dat niet de manier van houden is,ze worden sneller vatbaarder voor iets en als je er iets minder secuur aan ben dan bouwen ze afweer op..

zoals je ziet moet je alles een beetje met een knipoog nemen,wij mensen willen alles in de hand houden..maar laat de natuur zijn gang gaan.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-09-01 - 10:10:33 send message to RICHARDVHASSELT

Ja precies als je op een markt loopt kan je het ook meenemen naar huis van anderen daarom altijd kleding wassen doechen schone schoenen in het verblijf en halamied rondom het huis als je naar de winkel gaar voer kopen komen ook meer mensen voer kopen werkt net zo zo kan je wel doorgaan als het je hebben moet komt het er wel gewoon een plaat eraf halen en klaar en klein dakje op de voerbakken en genieten maar.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-01 - 10:24:35 send message to Vogelen

Oh ja, en vergeet niet een steriel overal te dragen als je binnen een straal van 500 meter van je vogels komt. En natuurlijk van die plastic hoesjes over je schoenen. Mondkapje niet vergeten! Haarnetje, handschoenen! Mischien voor de zekerheid nog een veiligheisbrilletje. En altijd een flesje alcohol bij je dragen om onmiddelijk eea te ontsmetten na aanraking. Zo doe ik het altijd, hopelijk hebben jullie hier wat aan.


Koenraad
Website Member
Posts :70

Website Member
2012-09-01 - 11:35:54 send message to Koenraad

Wel leuk hoe jullie alles in het belachelijke trekken!


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2012-09-01 - 12:07:46 send message to johnveraart

en vooral als je naar de wc geweest bent,niet je handen wassen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-09-01 - 12:20:16 send message to Karel

Ik vind niet dat Vogelen het in het belachelijke trekt, maar hiermee terecht aangeeft dat we, wat betreft hygiene e.d., niet moeten doorschieten en een volkomen steriele omgeving moeten proberen te creeren.
De ervaring leert dat je dan ook bedrogen uitkomt en uiteindelijk een supergevoelig bestand krijgt met vogels die geen enkele weerstand hebben opgebouwd.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat we waakzaam moeten blijven wat betreft de échte risico-situaties.


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2012-09-01 - 12:35:07 send message to johnveraart

sorry karel ik vind het wel het belachelijk maken van een serieuze discussie het was beter om met serieuze voorstellen te komen wat wel overdreven is en wat niet


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-01 - 15:14:51 send message to Vogelen

T was uiteraard met een knipoog bedoelt, zoals Karel/Hans hierboven aangeeft. Iedereen zorgt op zijn/haar eigen manier, persoonlijk vind ik het echt overdreven om aparte schoenen te gebruiken. Ik ken ook kwekers die allerlei maatregelen nemen maar ondertussen niet weten wat quarantaine of testen op de bekende ziekten inhoud. Mijns inziens zit daarin het grote kwaad, en voor de rest kun je niet alles uitsluiten. Persoonlijk vind ik het voordeel van een open dak niet opwegen tegen de nadelen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2012-09-01 - 15:31:03 send message to johanblok

Als ik zie hoe mijn amazones enorm genieten van zowel enorme regenbuien en onweer als van zonneschijn, dan is een afgedekt dak wat mij betreft een 'te steriele' omgeving. De vogelhobby betekent voor mij dat ik vogels van de natuurlijke elementen wil zien genieten.

Begroeiing profiteert ook van een open dak, in een voliere van 7x1.5 met wat wildere beplanting betekent dit dat de planten harder groeien dan de amazones aankunnen. s'avonds, als ik ze wil opsluiten in het binnenhok, proberen ze zich te verstoppen tussen de planten, waaronder wilg en aardperen.

De voordelen van een open dak wegen absoluut op tegen de relatief kleine risico's van een open dak. Bezoek van cq. aankoop bij vogelmarkten/tt's e.d. leveren mijns inziens veel lmeer risico's op zonder dat daar grote voordelen tegenover staan. Een goed aankoopbeleid met quarantaine is veeeel belangrijker dan al dan geen open dak. Overwegingen t.a.v. dit soort kleine risico's hebben dan ook alleen zin als je de grote risico's al goed geregeld hebt.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-09-01 - 18:37:30 send message to RICHARDVHASSELT

Ja zoals Johan ook schrijft zo is het precies genieten van de regen en zon is veel belangrijker als je als mens bang bent voor iets kan je beter de hele dag in huis blijven zitten in een steriele ruimte weet je dat er weing mis kan gaan toch.Het is hobby maar een beetje oppassen is wel geboden natuurlijk maar maak het niet te gek de vogels moeten ook genieten natuurlijk.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede