Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vraagprijzen vermelden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-09-04 - 16:47:19 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

meneer buru

wat u zeg over karel klopt totaal niet .
simpel voorbeeld

je heb 2 koppels hyacinten kweek 4 jonge verkoop ze voor 10000 per stuk dus totaal verkoop 40000 euro .dit word door de belasting niet gezien als hobby maar zijn bijverdiensten.dus box 1
voordeel is dat je ook je kosten kan aftrekken.mits men er factuuren van heb.

en dit is door de belasting heel simpel te controleren bij het citis bureau .en de link belasting citis is al in werking net als met andere inkosten van werkgevers of instanties.

ook in belgie is men zover dat de belasting een link heeft na het citis bureau .om te kijken na neveninkomsten van citis vogels .

voordeel voor mensen zonder citis vogels is duidelijk .
maar ook de verkoopsites in nederland en belgie worden in de gaten gehouden door de belastingdiens .

dit is kennis die ik van mensen heb die bij de belastingdiens werken zowel uit belgie als nederland .


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-09-04 - 17:18:53 send message to P.Rooth

Kijk aan vissers hebben velen een hekel , IK OOK dus vraag ik in mijn advertenties om naam en telefoonnr staat dit er bij krijgt een ieder die een vraag stelt antwoord zo niet onthoud ik het mail adres komen op de lijst van onfatsoenlijken

Belastingdienst doet ook zaken met het AID en die heb ik een half jaar geleden over de vloer gehad en uitgelegd dat ik er geen cent aan overhoud alles gaat weer de hobby in andere vogels , huisvesting , voeding bezoeken vogelmarkten enz enz

Paul


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-09-05 - 08:27:58 send message to vogeltje1000

Beste Karel.

Ik bedoel hobby zonder aanhaling tekens,.
Jammer dat jij er weer iets negatiefs van maakt.



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-05 - 08:47:32 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hmm, ik begrijp niet waarom Karels bijdrage negatief is. Overigens vindt ik vraagprijs vermelding ook beter, maar een verplichting vind ik te ver gaan. Het wordt bij het plaatsen van de advertentie ook als tip gegeven de prijs te vermelden.



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-09-05 - 10:49:43 send message to tropic

vraagprijs niet vermelden ... gevolg, veel vraag naar de vraagprijs uiteraard ... gevolg, veel mails om te beantwoorden.
vraagprijs vermelden... gevolg, geen vraag naar vraagprijs... gevolg, weinig mails te beantwoorden, en de mails die je krijgt zijn dan gewoonlijk van liefhebbers die echt interesse hebben, of t moet zijn van een pipo die je meldt dat je prijs te hoog is...laugh :D


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-09-05 - 15:43:27 send message to Rik

Persoonlijk koop ik geen vogels bij mensen die geen prijs vermelden.

Op Vogelarena kijk ik wat het aanbod is en wat de prijs is. Daarna laat ik het (complete plaatje) even bezinken. Als het me aanstaat dan neem ik contact op de adverteerder.

Kwaliteit moet inderdaad betaald worden. Dat staat los van het vermelden van de prijs.

Verder vind ik het vervelend om naar prijzen te infomeren omdat je hiermee toch enigzins verwachtingen naar de koper schept. Ook zijn er mensen die onderhandelbare vraagprijzen noemen waar een bepaalde marge is ingebouwd is ingebouwd. Daar hou ik ook niet van.

Laatst zag ik een paar prachtige vogels voor een prachtige prijs op Vogelarena staan. Dat heb ik een uurtje laten bezinken. Vervolgens contact opgenomen met adverteerder en een afspraak gemaakt om ze de volgende dag op te halen. Dan hoef je niet te praten over geld maar alleen over vogels. Dat vind ik heerlijk.

Verder vind ik het hartstikke leuk om te zien wat bepaald vogelsoorten vandaag de dag kosten.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-09-05 - 21:50:33 send message to Karel

quote
Ik bedoel hobby zonder aanhaling tekens,.
Jammer dat jij er weer iets negatiefs van maakt.


Spijtig dat je het zo opvat. Het is namelijk niet negatief bedoeld. Het leek me alleen goed om te voorkomen dat kwekers/liefhebbers door jouw opmerking op het verkeerde been zouden worden gezet, wat betreft de mogelijke belastingconsequenties van de vogelkweek en -verkoop.
In dat kader is het misschien handig om te vermelden dat fiscaliteit mijn vakgebied is.


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2012-09-06 - 10:01:38 send message to ginoheeren

als je mooie en goede vogels waarom zet je er dan geen prijs bij of schamen jullie je eigen voor de belachelijke prijzen die somige vragenlaugh :D


Geert-Best
Website Member
Posts :198

Website Member
2012-09-06 - 10:14:36 send message to Geert-Best

Of er prijzen bij staan zegt mij niet zo veel.
Ik heb voornamelijk Turquoisines.
Ik zie vogels te koop aangeboden worden waar € 15,- nog te duur zou zijn en er zijn ook Turquoisines waar ik vlot € 100,- voor geef.

Kwaliteit mag geld kosten en je betaalt wat het je waard is.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede