Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > geslachtsonderscheid halsbandparkieten?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : geslachtsonderscheid halsbandparkieten??
jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-09-11 - 16:52:07 send message to jaap van de pol

Hallo,

Ik had een vraag over het geslachtsonderscheid bij halsbandparkieten. Nu is het bekend dat de mannen een duidelijke band krijgen. Is het zo dat de poppen helemaal niets in de nek hebben of hebben deze een vage schim van een band? Bij mijn twee vogels zie ik bij de ene een duidelijke band en de andere vertoont een waas van een band maar heel onduidelijk. Hieronder heb ik foto's van de twee. De eerste moet de man zijn en de tweede een pop. Kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen?

Groeten,
Jaap




P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-09-11 - 20:03:51 send message to P.Rooth

Hallo Jaap

Kijk nu zelf eens goed naar de houding van de man die zit bekant te baltsen en de pop op het blok is zonder meer een pop

Ga eens rustig de vogels observeren zie een enorm verschil in beide vogels moet lukken dacht ik om hiermee te kweken .

Paul


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-09-11 - 20:28:18 send message to jaap van de pol

Hallo Paul,

Bedankt voor de tip. De foto's zijn even vluchtig gemaakt dus of het baltsen was weet ik niet. Er is inderdaad wel een beetje spraken van verschil. Ik moet er wel bijzeggen dat ze nog niet broedrijp zijn. Kun je zeggen hoe jij zo duidelijk ziet dat het een pop is op het blok?

Groeten,
Jaap


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-09-12 - 12:37:59 send message to ineznick

Hallo ,
Als je het zeker wilt weten, dan laat je ze gewoon sexen. Heb hier ook een koppel halsbanden zitten van 2011, die heb ik vorig jaar ook laten sexen.
Dan ben er er echt zeker van.
gr gerben


edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2012-09-12 - 20:17:57 send message to edwin 81

poppen hebben wel een hele lichte band hebben ze meestal al na een jaar wat mannen dan nog niet hebben


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-09-12 - 21:45:20 send message to P.Rooth

Goed op gedrag letten zoals ik al zei

De man hangt wat achterover wat bij de balts erg mooi is en de pop is goed van formaat als ik je vluchtig genomen foto's bekijk .

Sexen geeft 100% zekerheid natuurlijk heb ik ook klauwen met geld tegeaan gegooid en daarvan niks wijzer geworden moet een ieder zelf bepalen maar kost vandaag de dag ook niet meer zoveel .

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede