Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelmarkt Zwolle Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vogelmarkt Zwolle
P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-09-22 - 19:31:43 send message to P.Rooth

De vogelmarkt in Zwolle vandaag geweest .

Vind het nu beter geregeld en geen rokers gezien
Wel een stuk rustiger was mijn indruk en de handel wat lauw
Is natuurlijk 1 van eerste grote markten en heb geen klagen , maar hoe is het de andere leden van de Arena vergaan .

Leuke is dat er mensen bij me kwamen en vroegen of ik die Paul Rooth was , nou ben het nog steeds .

Paul


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-09-22 - 19:34:54 send message to oli4

Heb wel nog twee rokers gezien, maar bij eentje werd er wel snel opgetreden! Het was mooi geregeld, de gangen waren ook wel wat breder dus meer ruimte en mooie vogels ook happy :)


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-09-22 - 19:37:41 send message to swanny

Ben niet geweest, dus zeker geen enge ziektes binnen gehaald, blijft mijn bestand gezond bij.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-09-22 - 20:11:46 send message to P.Rooth

Beste wijze om bestand gezond te houden is nergens naar toe gaan ook nooit en te nimmer vogels aanschaffen . Hoe dan aan vogels te komen kunt u zich afvragen ?
Gewoon bij een liefhebber kopen en deze in carantaine zetten laten onderzoeken op al de bekende ziektes en is er 1 met een ziekte behept kan die de ander reeds aangestoken hebben en zijn ze mogelijk drager en dienen al de aangeschafte vogels vernietigd , waarna de gehele procedure opnieuw opstarten nadat de carantaine ruimte minimaal 2 maal ontsmet is

Paul


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-09-22 - 20:13:12 send message to RICHARDVHASSELT

Ging snel vanmorgen om 06.00 al naar binnen en ging lekker vlot zonder probelemen handel snel weg maat van mij had wat jonge collie te koop zo vekocht lekker snel naar huis ik had wel het idee iets minder bezoekjers dan andere jaren maar wel veel plezier gehad.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-09-22 - 20:13:18 send message to mijnkaketoes.nl

Ben er even lampen wezen halen en wat vogelliefhebbers gesproken altijd leuk.

Wat viel me op.

- meesten het redelijk goed voor elkaar.
- enorm veel belgen, Duitsers, Fransen , Italianen
- meneer HT uit Duitsland heeft het kennelijk moeilijk tegenwoordig om vogels te verkopen, stond er met een mooie grote zwarte kaketoe, veel inca's etc. En dan ook nog reclame maken dat hij via het Loro Park in en verkoopt? brrrr
- toch nog veel lopers gezien, hadden ze nu van bijna alleen gaas gemaakt.

De mensen die het organiseerden deden hun best en hadden het denk ik goed voor elkaar. Nog een tip volgende jaren iemand achter de microfoon die de talen een beetje spreekt, de dame deed haar best maar had er veel moeite mee.

Henk


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-09-22 - 20:19:55 send message to Max Weijers

ik ben vandaag voor het eerst gegaan, maar als ik eerlijk ben ben ik sinds vandaag zeker geen voorstander van zoon markten. er zat namelijk echt supper veel rotzooi. ik zag o.a 3 blauwschedeledelpapagaaien, ik dacht voor zoon slechte vogels durft hij niet veel te vragen, toch wou hij 3000 voor een koppel.
er zaten natuurlijk ook wel schitterende vogels tussen, maar ik persoonlijk heb meer aan het van te voren afspreken om vogels te verhandelen op de parkeer plaats daar worden ook vele zeldzamere soorten verhandeld. en die vogels hebben veel minder stres, die zitten de hele dag donker.

toch vind ik het belangrijk dat zulke markten blijven bestaan alleen al voor de contacten.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-22 - 23:01:17 send message to Vogelen

Ben ook even wezen kijken, zomaar, om te kijken wat er zoal was. Heb niet het idee dat er minder bezoekers waren.

De zwarte kaketoe had volgens mij een verkeerde snavel. De blauwschedels heb ik ook gezien, dat was echt triest. Vond ze ook veel kleiner dan "gewone" edels, is dat altijd zo?

Hoewel ik nooit iets koop op de markt, blijf ik me wel ergeren aan het feit dat alles wat interessant is voor half 9 verhandeld word. Ik was een half uurtje te vroeg en heb veel soorten naar buiten zien komen die ik na half 9 bij niemand heb gezien.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-09-23 - 07:47:59 send message to oli4

Tja, kopen op zo'n markt zou ik ook nooit doen! En kwaliteit was ver te zoeken! Halsbandparkieten de grootte van een valkparkiet, rosé's die je amper ziet zitten....het is me echt wel opgevallen dat veel soorten ferm achteruit aan het gaan zijn in kwaliteit.

Maar leuke contacten gehad happy :)


nijmegenkweker
Website Member
Posts :64

Website Member
2012-09-23 - 08:54:59 send message to nijmegenkweker

ik ben er gisteren ook even geweest . was op zoek na japanse nachtegaal maar niet kunnen vinden en die er zaten daar betaal je nog geen 50 euro . heb wel zilveren gouldamadines gekocht 2 koppels bij een man die ik heel goed kende . voor de rest veel staan te kletsen en ervaringen uit lopen wisselen met andere liefhebbers


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-09-23 - 10:03:50 send message to mijnkaketoes.nl

Beste mensen

Er stonden wel meer mensen die in het verleden aangaven NOOIT op een vogelmarkt te gaan staan, verkopen of bezoeken.

Iemand gaf mij als reden anders kom ik nooit van de vogels meer af. Sommigen gaven aan jonge vogels al meer dan een jaar in de volière te hebben zitten en geen ruimte meer te hebben.

Dus zeggen we maar liever niet NOOIT. hè

Henk


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2012-09-23 - 12:38:07 send message to marti

De omroepster is een jaarlijks terugkerende bron van vermaak..laugh :D

Veder was het volgens mij ook iets rustiger dan andere jaren. Een roker gezien, maar die hadden ze snel te pakken. Wel erg veel vogels van erg matige kwaliteit idd. , daarom koop ik zelf altijd alleen bij de kwekers thuis..


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2012-09-23 - 12:56:27 send message to E.bakker

Ben ook geweest maar zonder levende have, heb divese foto's op mijn I-pad's gezet en als diavoorstelling afgespeeld, die in een standaard gezet, diverse toonde intresse in de vogels.

Zo hoef ik niet bang te zijn dat ze geen rare dingen oplopen.

ik vond de markt voller dan anders het particuliere gedeelte stond stampevol.



RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-09-23 - 13:46:26 send message to RICHARDVHASSELT

Zet er echt verschil in dan in het particuliere gedeelte en het andere gedeelte dan ik huur altijd netjes een plek in het eerste gedeelte meestal 4 meter een meter extra anders staan altijd de mensen die minder huren voor de kraam van een ander helaas.
Wij zijn geen handelaar en staan meestal in vak q nu dus ook weer en een meter extra en nog de buren voor de kraam van anderen helaas zal altijd wel zo blijven.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2012-09-23 - 14:50:49 send message to mreyder

Ik vond het een mooie markt: veel vogels, veel mensen, heel gezellig! Natuurlijk was er veel verschil in de kwaliteit van de aangeboden vogels, maar dat lijkt me op zich niet vreemd. Had afgesproken met iemand uit Duitsland om vogels te ruilen, hebben we voor het opengaan van de markt gedaan. Daarna naar binnen. Nog wat voerbakjes gekocht, erg gezellige markt.


Thiele
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-09-23 - 18:12:47 send message to Thiele

Hallo Henk und andere
Ich besuche Zwolle seid vielen Jahren als einzige Vogelbörse zweimal im Jahr. Nicht Henk , weil ich sonst keine Vögel verkaufen kann, sondern weil man sich dort mit vielen bekannten Züchtern aus ganz Europa treffen kann, was sonst nirgends so geht.Die meisten Geschäfte werden vorher gemacht, nur die Übergabe erfolgt in Zwolle,
Der Banks wurde von vielen Menschen zum erstenmal gesehen, und jede Menge fotografiert.
Und zu guter letzt--ich verkaufe die Vögel des LP-Tenneriffa ,dafür bin ich 10 x im Jahr auf der Insel.Also bis bald im Frühjahr



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede