Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vraagje over mijn roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraagje over mijn roodstaarten
gert53
Website Member
Posts :14

Website Member
2012-09-23 - 19:31:38 send message to gert53

Hallo ik heb een koppel roodstaarten op eieren zitten
de eieren zijn bevrucht en ze lgt er ongeveer 29 dagen op
Mijn vraag is hoelang liggen ze er op en komen ze wel uit
Gaag hoor ik dat bvd Gerrit


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2012-09-23 - 20:39:29 send message to jp57

Bij mij broeden de grijze +- 30 dagen afhankelijk hoe vast de pop broed.
Best de vogels met rust laten en natuur zijn werk laten doen nu.
Succes.
gr, johanwink ;)


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2012-09-23 - 22:26:46 send message to johnveraart

hoi gert
je moet ongeveer 30 dagen rekenen het is net wanneer de pop is gaan broeden hier wil nog weleens versachil tussen zitten.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-24 - 06:19:24 send message to Vogelen

Dan is het vandaag dag 30. Al gepiep gehoord? Ik hoor altijd gelijk als het zover is, dit duurt echter maar een dag of 3. Daarna hoor ik ze niet meer.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2012-09-25 - 06:16:36 send message to Jan van Dessel

En Gerrit al wat gehoord ?
gr Jan .


gert53
Website Member
Posts :14

Website Member
2012-09-30 - 07:57:13 send message to gert53

Goede morgen mensen
ik had de vorige keer een vraag over mijn roodstaarten gesteld
Heb daar ook verschillende reacties over gehad nu is het zo de vogels hadden twee eieren die bevrucht bleken te zijn maar helaas niet uitgekomen zijn jammer maar niks aan te doen ik heb de eieren weggehaald en er zaten inderdaad jongen dat was flink balen maar ik snap het wel hoor ik ging de vogels kopen toen werd de pop al uit het blok gehaald de vogels zijn twee keer in een korte tijd vehuist ik denk dat dat de reden is ik heb ook het blok weggehaals zodat de vogels aan mij kan wennen wanneer kan ik het blok weer terug hangen in maart of april ik hoop dat iemand mij dat even wil laten weten
maar een ding is zeker ik heb een bewezen koppel gekoch en dat is wel eens anders geweest
mvg Gerrit


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-09-30 - 08:04:59 send message to marie rose

hier blijfd het blok hangen, als ze zin hebben tot leggen doen ze dat, zitten ze buiten in voliere of binnen in broedkooi?


gert53
Website Member
Posts :14

Website Member
2012-09-30 - 09:04:27 send message to gert53

Hallo Marie rose
ik heb de vogels gekocht en ze werden bij de eigenaar al uit het blok gehaald
Daarna hebben ze bij een dag in de ren gegaan en daarna hebben ze konstand in het blok gelegen
ik heb het blok weggehaald zodat ze eerst een teidje aan mij kunnen wennen en ze zitten bij mij in een kweekkooi maar kunnen binnen kort ook naar buiten
mvg Gerrit


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2012-09-30 - 11:03:30 send message to jp57

Ik zou broedblok laten hangen, zoals aangehaald als ze willen leggen kan je het toch niet tegen houden.
En als ze willen kunnen ze in blok gaan waar ze zich veiliger voelen.happy :)


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-30 - 18:34:02 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zijn ze gesloten geringd of is het wildvang? In geval van wildvang blijven ze vaak altijd in het blok schieten zodra ze iets of iemand zien. Niks aan, zulke vogels. Grijze kennen geen broed/rui seizoen.


gert53
Website Member
Posts :14

Website Member
2012-10-02 - 08:29:27 send message to gert53

Goede morgen
Wat is het verschil tussen een gesloten ring of een andere
Ik heb daar geen verstand van mijn vogels waar het om gaat hebben van die smalle ringen om en ofdat het wild vang is dat weet ik niet ze schieten wel het blok in als ik naar binnen komt
laugh :Dmaar is het dan zo dat roodstaarten geen vaste jaargetei hebben om te broeden ik heb het blok weggehaald om de vogels weer wat rust te gunnen
Kijk ik heb die vogels voor mijn hobby en natuurlijk zou ik blij zijn als ik jongen krijg daar doen we het allemaal toch voor
Dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik nu zou moeten doen
bvd Gerrit


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-10-02 - 08:51:55 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

T wordt wel tijd dat je jezelf wat meer verdiept in het houden van grijze shocked 8O happy :). Een gesloten ring is naadloos, dus niet open te buigen en alleen aan te brengen als de vogels nog heel jong zijn. De meeste grijze kennen geen vast jaargetijde. Als je echte wildvang hebt, worden ze vaak nooit rustig in het bijzijn van mensen. (uitzonderingen daargelaten) Dan kun je het blok beter openen voor de rust van de vogels denk ik. Gevolg is wel dat je ze nooit ziet. Mijn advies, koop in het vervolg alleen gesloten geringde vogels!


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-10-02 - 14:52:57 send message to interactivet

wildvang kan men soms tammer krygen door hun gunsteling hapjes op een spesifieke routine tyd aan hun te gaan geven. ik gebruik over het algemeen gestukkerde PK noten. Er zijn veeltal oorzaken voor kuikens dood in de dop. google het en begin stap voor stap je eigen probleem te identifiseren en elimineren.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede