Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vruchtbaarheid Forpussen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vruchtbaarheid Forpussen
Pico'tje
Website Member
Posts :28

Website Member
2012-10-05 - 13:49:11 send message to Pico

Hallo allemaal,

Tot welke leeftijd zijn Forpussen vruchtbaar en zullen ze zorgen voor mooie nestjes?
Ik heb tevens een lutino popje zitten die tot twee keer toe een onbevruchtnestje heeft gelegd dit jaar waarbij veel verschil zat tussen de grote van de eitjes. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Zit gekoppeld aan een blauwe Forpus man, verder doet het koppeltje het goed samen.

Met vriendelijke groeten, Luc


berepret
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-10-05 - 19:24:45 send message to berepret

Dag Luc. Ik heb ook wel eens verschil in de grootte van de eitjes. Dat kan liggen aan de leeftijd van de pop, de luchtvochtigheid in je kweekkamer, het aantal nestjes dat ze al gehad heeft. Forpussen zijn niet altijd even gemakkelijk in de kweek, maar je kunt er zelf wel een hoop aan doen. In eerste instantie zorg ervoor dat ze niet te jong gekoppeld worden. Ik koppel bijvoorbeeld pas vanaf een jaar oud. Kwekers willen soms veel te snel. De leeftijd wanneer ze nog kweken hangt ook erg samen hoe je de vogels hebt uitgemolken. Ik kweek max twee nestjes per seizoen ongeacht de uitkomst van het nest. Mijn oudste kweekkoppel die ik gehad heb was acht jaar oud. Maar ik denk dat er best wel oudere zijn. Wees niet te veel eisend. Zorg voor optimale omstandigheden en de beloning komt dan vanzelf. Mocht je nog vragen hebben mag je altijd mailen. Bekijk ook eens mijn website voor meer informatie, xxxxxxxx

"Vermelding van de eigen website is niet hier niet toegestaan"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-10-05 - 19:53:10 send message to Karel

Websites van de leden kunnen vermeld worden op:

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3000&recordnum=0

en alleen daar.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede