Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken met cactusparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2012-10-22 - 22:43:32 send message to mreyder

Ze zijn gekweekt in Spanje.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-10-29 - 11:49:50 send message to Daniel

Om terug te komen op het geslacht aratinga. Het is al een paar jaar bekend dat het geslacht aratinga herzien moet worden. Daar zijn dit jaar 2 publicaties bijgekomen die iets meer inzicht geven.

Kirchman, Schirtzinger en Wright (2012) tonen met hun onderzoek naar de uitgestorven Carolinaparkiet, dat de Carolina-, de zon-, de jendaya-, de goudkap- en de nanday elkaar nauwste verwanten zijn.

In dit onderzoek komt ook naar voren dat nana, area en pertinax relatief nauw verwant zijn. In een andere publicatie wordt uit DNA onderzoek ook duidelijk dat cactorum in deze groep geplaatst kan worden. Persoonlijk denk ik dat ook canicularis hier bij gevoegd kan worden.

De hele club van groen met rode aratinga's valt hier volledig buiten en zijn juist niet nauw verwant aan de andere soorten. Hoe de weddel hier in valt is nog niet helder al is het wel duidelijk dat deze nauwer verwant is aan de zonparkieten club dan aan de rest.

Het is nu wachten op een PHD student met voldoende tijd om hier nog dieper op in te gaan en dan zullen we wel voorstellen voor een herindeling te gemoed zien. Er zijn gedachtes dat aratinga in de toekomst wel eens opgedeeld kan worden in 7 nieuwe genera.


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-10-29 - 12:09:47 send message to Max Weijers

ik heb zelfs een keer van een taxonoom gehoord dat volgens DNA onderzoek blijkt dat de weddeli nauw verwant is aan de spix ara


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-10-29 - 12:14:58 send message to Daniel

Ik weet welke taxonoom je bedoelt Max, maar helaas weten we dat nog niet zeker. We weten dat de Weddel de kant opgaat van de clade met zonparkieten en met de clade van de ara's, maar hoe alles in precies in elkaar steekt weten we nog niet.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede