Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kakariki legt eieren op bodem kooi. WAT TE DOEN??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kakariki legt eieren op bodem kooi. WAT TE DOEN???
tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2012-10-28 - 09:15:53 send message to tibi

Hallo iedereen,

Ik had mijn kakariki's al verscheidene keren zien paren en de pop ging vaak in het broedblok.
Nu toen ik vanmorgen bij de vogels ging checken zag ik dat mijn kakariki pop een ei had gelegd op de bodem van de kooi ipv in het nestblok.
Wat kan ik hiermee doen?
En zal ze dit met haar volgende eitjes ook doen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
tibi.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-10-28 - 09:49:48 send message to arjandaf

je blok op een andere plek hangen !


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-10-28 - 14:08:01 send message to interactivet

Als het eerste leggers zijn gebeurt dat soms. kyk of het eitjie heel is met een lampje indien wel leg het in de blok. als gekraakt neem wat kleurloze nagellak en smeer het net waar de kraakjes zijn. laat drogen en zet het in de blok. als het niet herstelbaar is leg een kunsteitje of onbevrugt ei van andere vogels in het blok. soms weet de pop net niet waar om te leggen maar als je het ei in het blok legt gaat het na het tweede of derde ei beter. moet vooral niet de hele tyd in het blok gaan kijken soms voelen de vogels insekuur als je dat doet en volgt het probleem dat ze er niet willen leggen. plaats ook een tweede blok in je kooi aan de andere kant van dit blok zo ver als mogenlik van de kant waar jy en je gezin het meeste voorbybewegen met een stok die digt by de ingang is. er kunnen ook andere oorzaken zijn bv een kat of iets anders die ze insekuur laten voelen let hiernaar op.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-10-28 - 21:27:31 send message to P.Rooth

Is het niet wat laat in de tijd om te kweken ?

Weet wel dat kakarikis geen echt broedseizoen hebben maar dan zal er in het nachthok 2 blokken opgehangen moeten worden indien de pop aan de leg raakt en dient het blok wel 3 cm dik te zijn .

Paul


tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2012-10-29 - 19:18:22 send message to tibi

Heb een 2de nestblok opgehangen en het eitje daarin gelegd.
Nu brengt de pop wel plotseling aanzienlijk meer tijd door in het broedblok, wat ze vroeger maar iedere keer voor korte periodes deed.
En nu heb ik ook juist opgemerkt dat ze voor de eerste keer in het broedblok slaapt, wat ze anders nog nooit gedaan heeft daar ze normaal altijd naast de man op de stok slaapt.
Ik duim dus dat het goed gaat en dat ze als ze nog eieren blijft leggen dat ze ze goed uitbroed, het gaat alleszinds de goede kant op.
Laat ik de vogels nu best even gerust de eerste dagen, heb vandaag alleszinds nog niet gekeken omdat ik de pop niet te veel wou verstoren.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-10-31 - 19:59:01 send message to P.Rooth

Hallo Tibi

Gaat de goede kant op als ik zo lees .
Pop blijft in het blok slapen is een goed teken .
Kijk er niet van op dat er 8 of meer eieren komen .

Paul


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-10-31 - 20:16:07 send message to interactivet

bly te lezen dat het de goeie kant opgaat. probeer je opgewondenheid te bedwingen en het kyken in de blok tot het absolute minimum te beperken. je zult er wel agterkomen als er jongen zijn door op te letten naar de voedsel inname. sukses ermee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede