Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ideale temperatuur Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ideale temperatuur
Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2012-11-06 - 18:02:47 send message to Jhoukes

Hallo Allemaal,

Ik heb een geisoleerde schuur desondanks moet ik met deze temperaturen bij verwarmen. Op dit moment zorg ik ervoor dat de temperatuur niet onder de 7 graden komt. Wat is volgens jullie de ideale temperatuur om de vogels te laten overwinteren. Het volgende heb ik in mijn bezit:
- Gouldamadine
- Roodkoppapagaaiamadine
- Bruinborstrietvinken
- Tijgervinken
- Dornastrildes
- Blauwkopblauwfazantjes

Groeten,

JOrdy


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-11-06 - 21:39:58 send message to Ton Koek

7 Graden lijkt mij voldoende, ik heb dergelijke soorten zelfs onverwarmd gehouden, ging ook prima.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-07 - 07:15:56 send message to Vogelen

Ik heb ze jaren geleden ook onverwarmd gehouden. (waren waarschijnlijk allemaal importvogels) Dit leverde elke winter wel verliezen op.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-11-07 - 20:12:13 send message to paintim

In het algemeen kan je voor dieren een temperatuur van 15 oC aanhouden.

Vr.groeten,
ANTONI


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-11-08 - 10:38:27 send message to arjandaf

ik ben benieuwd naar de plaatsing van je schuur. ten opzichte van wind richting . en de manier van isoleren, als je nu al moet bij verwarmen

gr arjan


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2012-11-08 - 21:17:08 send message to Jhoukes

De schuur is volledig geisoleerd (vloer, spouwmuur en dak). Mijn eerdere bericht is dan ook onjuist dat ik nu al moet bijverwarmen.

Afgelopen jaar ging het kacheltje (aangesloten op thermostaat) pas aan nadat het een paar dagen achter elkaar vroor.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-11-10 - 13:19:43 send message to P.Rooth

Hallo

Temperatuur is 1 punt die je noemt maar wat doe je aan de daglengte in de schuur ?

Is eveneens erg belangrijk dat deze vogeltjes genoeg tijd gegeund is om genoeg te eten .

De soorten die je noemt worden ook veel in de winterperiode gekweekt omwille van tentoonstellingen om ze op tijd in de ideale conditie te krijgen .

Als je in de winterperiode ermee wil broeden is de 15 graden wel het minimale .

Paul


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-11-10 - 17:15:14 send message to gerrit1950

Er is een verschil tussen overwinteren en kweken.
Kweektemperatuur moet dus wel degelijk hoog genoeg zijn, laat ons zeggen: lentetemperatuur.
Om te overwinteren in een goed geïsoleerd en tochtvrij hok moet die 7° volstaan.
Deze temperatuur en daglengte(en voeding) moet stapje voor stapje aangelengd worden als men wil gaan kweken binnen enkele maanden dan


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2012-11-10 - 23:27:22 send message to Jhoukes

Ik laat de vogels puur overwinteren. Kweken doe ik gewoon in de lente en de zomer.

Ik breng de lichturen in de winter ook terug naar 12 uur. In de lente en de zomer is dit ongeveer 14 uur.



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-11 - 10:03:37 send message to Vogelen

Er is natuurlijk ook een verschil tussen overwinteren en overleven. Deze soorten bij 0 graden of lager houden vraagt om problemen. Het is een aanslag op hun conditie!


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-11-19 - 23:01:21 send message to Antony

Beste Jordy,

Ik sluit me aan bij de heer Vogelen. Inderdaad kunnen de vogels redelijk wat hebben qua temperatuur, aan de andere kant moeten ze voor het broedseizoen een zo goed mogelijke conditie zien op te bouwen. Een redelijke temperatuur is een pré. Daarbij is het ook vaak zo dat bij geringe verwarming je het vocht een beetje beuiten de deur houdt. Mijn hokken zijn van 6 cm dikke (gevulde)damwanden opgetrokken. Ik heb CV en die staat laag en houdt het heel makkelijk op een graad of 15. Op deze manier hou ik een mooi droog hok. Een ander voordeel is dat een vogel met een iets mindere weerstand een grotere kans heeft om er vanzelf weer boven op te komen. Hoe lager de T hoe meer energie de vogel nodig heeft om zich op temperatuur te houden. De energie kan deze dan beter gebruiken om in goede conditie te komen en belangrijk: te blijven.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede