Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > nieuwe start Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nieuwe start
Jack00
Website Member
Posts :2

Website Member
2012-11-06 - 22:23:30 send message to Jack00

goedenavond allen,

mijn naam is Jack en ben van plan om weer kanaries te houden. In mijn puberjaren heb ik lange tijd kanaries gehad (en gekweekt). Na een tijdje tussenuit te zijn geweest, heb ik besloten om een kooi aan te schaffen en daar uiteindelijk kanaries in te doen...
Het zou me leuk lijken om uiteindelijk een paar kanariejonkies te zien ontstaan en opgroeien (net zoals vroeger).

Ik heb zojuist een grote kooi weten te bemachtigen via Marktplaats. met groot bedoel ik een kooi van 100 x 60 x 80 . Bij mijn vorige kanaries ging alles eigenlijk goed. Mannetje floot super, pop legde goede eieren, verzorgde de jonkies goed, top dus..
nu lees ik van alles. Ik wil heel graag een mannetje die goed kan fluiten, ondanks dat de pop in dezelfde kooi aanwezig is. ik vind die kuifkanaries wel heel erg leuk, maar betekent dit dat deze postuurkanaries zijn en dus niet zingen? m.a.w. een rode kleurkanarie zingt ook niet?
Ik dacht om met één koppeltje te beginnen, maar wat is jullie advies op het gebied van het aantal poppen/mannetjes. hoeveel kunnen er max in zonder hun daarbij te schaden. Voorlopig moet ik het toch met deze kooi doen...


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-11-07 - 00:17:12 send message to Karel

Welkom terug in de vogelliefhebberij en op dit forum.

Inderdaad is het verstandig om met één koppeltje te beginnen. Dit geeft ook de beste broedresultaten.
Kuiven zijn leuke kanaries. Denk er daarbij wel om dat kuif x kuif niet verstandig is.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-07 - 07:08:34 send message to Vogelen

En elke kanarie zingt zoals HIJ gebekt is. De een dus wat beter dan de ander. En een zangkanarie uiteraard beter dan een postuur.


Jack00
Website Member
Posts :2

Website Member
2012-11-07 - 07:41:19 send message to Jack00

Dus een zangkanarie [man] met een kuifje [pop] moet qua zang en jonkies goed Gaan? Want het schijnt dat niet alle mannetjes bij de aanwezigheid van een pop niet fluiten......


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-07 - 08:57:12 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat weet ik niet meer precies. Er zijn hier vast mensen met meer kennis van kanaries.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-11-08 - 13:05:34 send message to P.Rooth

Hoe en wanneer kanaries zingen is soms een raadsel .
Heb kanaries gehad die geen bek opendeden en was daar niet echt blij mee want had ze ook voor de zang , kweken deden ze goed gelet op de vele jongen die groot gebracht werden was de zang daarvoor niet nodig .

Na ik de vogels weggeven had aan een vriend belde die de andere dag dat hij nog nooit zo'n kanarie gehad had want hij zong de sterren van de hemel het kan dus aan kleinigheidjes liggen of en wanneer ze zingen .

Heb nadien geen kanaries meer gehouden was er flauw van dat ze bij mij niet zongen maar wel bij een ander sad :(

Paul


Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2012-11-16 - 22:40:56 send message to Enrico

Sommige rassen van kanaries zijn idd iets 'stiller' dan andere. Maar algemeen een (postuur)kanarie welke zich goed voelt en veel licht heeft zal fluiten. Wat ik wel niet zou doen is verschillende rassen mengen. Je hebt rassen genoeg zonder deze te moeten mengen onderling. Als je kuiven tof vind, schaf je dan gerust een koppel glosters, duitse kuiven, fiorinos of iets dergelijks aan en je zult hier veel plezier aan beleven!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede