Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kruising gordelgrasvink Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-11-08 - 19:07:48 send message to P.Rooth

Ben ik het niet met je eens Swanny

Trouwens voor de goede orde begrijp ik niet wat je precies bedoeld met : Soorten worden niet verpest door mutatiekweek, waarvan bijna alles onvruchtbaar is. Soorten worden verpest door mutatiekweek.

Hoe ik dit nu moet lezen ??

Mutatiekweek waarbij alles onvruchtbaar is ?
Volgens mij bedoel je bastaardkweek waarbij alles onvruchtbaar is of had ik het mis .

Mutatiekweek verpest soorten ?
Is deels waar want de mutatiekweek is een kwestie van mutaties die veelal in de natuur ontstaan zijn en daar 'gevonden' waarna vastgehouden en vermeerderd de mutanten die wel in de natuur overleven zorgen toch ook voor uitbreiding van de mutant .

In deze topic gaat het om de gordelgrasvink die ook in meerdere mutaties te vinden is zoals gebleken en volgens mij kan je daar goede vogels mee voortbrengen als je maar geen broer/zus en nog eens hetzelfde gaat doen want dan is de mutatiekweek een ramp voor de vogel .

Paul


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-11-08 - 20:45:51 send message to swanny

Paul
je hebt gelijk in mijn kromme zin het moet zijn zoals je al schreef
Soorten worden niet verpest door bastaardkweek, waarvan bijna alles onvruchtbaar is. Soorten worden verpest door mutatiekweek

Als we het allemaal met elkaar eens waren zou er niet veel te vertellen zijn op het forum.
Ik bedoel dat de bastaarden niet verder kweken (een enkele vruchtbare bastaard daar gelaten)
Met mutanten heb ik het niet over de vrije natuur, maar zoals wij vogels houden in de voliere. Dat komt door het geld, zoals in een vorig onderwerp al besproken. Mutatie x mutatie is kassa en dat verpest dus soorten in mijn ogen. Kijk wat de kwaliteit van een soort is na een mutatie explosie in die soort. Vb de valkparkiet, roodrug, pruimekop, bourks, splendid, turquisine enz.
Die soorten zijn niet meer de mooie forse vogels van weleer, maar kleine schriele aftreksels daarvan. Ik zie dan liever een bastaard waar veel kennis en geduld bij komt kijken om die kruising voor elkaar te krijgen. Moet wel eerlijk bekennen dat de bastaard wel een meerwaarde voor me moet hebben door bv de zang die geweldig kan zijn. Ik zie het niet graag bij kromsnavels, maar die fluiten ook niet als een zangvogel


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-11-09 - 21:09:15 send message to P.Rooth

Hallo Swanny

Ben met je eens dat veel "liefhebbers" mutant op mutant zetten om weer mutanten te kweken voor de centen maar dat hoeft niet verkeerd te zijn als je maar onverwant en met goede vogels dit doet .

Als mijn advertenties bekijkt zal je ook zien dat ik me bezig houd met mutatiekweek in de pruimekopjes .

Weet niet waar je woon maar je mag komen kijken , mijn vogels mogen er zijn en doen niet onder voor de wildkleuren die ik ertussen heb zitten .

Waar de mutatiekweek en de wildkleurkweek mee naar de klo... gaat is dat er veelvuldig broer op zus gezet wordt en vervolgens weer van zelfde laken een pak enz enz juist dan heb je slappe aftreksels van wat de vogels zouden moeten zijn , het verantwoord omgaan met mutanten en dan houd je mooie vogels met natuurlijk een ruime voliere en de juiste voeding .

Houd inmiddels een 40 jaar vogels en van de echte mooie wildkleur valkparkieten van weleer is weinig tot niets terug te vinden om als voorbeeld te geven , dat kan je ook zeggen van de wildkleur Rosella soorten het is soms schrikken wat er als Prachtrosella aangeboden wordt ontzettend klein maar dat gaat bij heel veel soorten op

Bastaarden bij kromsnavels gebeurd soms door onwetendheid b.v een pop splendid met een elegant of elegant X blauwvleugel is vaak onwetendheid van de beginner en een etter van een verkoper .
Kakarikis heb ik een 35 jaar en daar werd veel gerotzooid met ondersoorten ,gevolg laat zich raden en laatst zocht ik om een roodkopkakarikipop in geel en kon die niet direct vinden op de markt in Zwolle werd mij verteld dat daar gerust een geelkop bij kon ( als er maar verkocht wordt zoals de betrouwbaarheid in ander topic genoemd )


Bastaarden kweken bij rechtsnaveliggen wordt door velen gedaan en vaak omwille van de zang en/of kleur bij gordelgrasvinken vind ik dat gewoon zonde

Paul



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede