Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kraai eet uit hand. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kraai eet uit hand.
kraaienvriend
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-12-05 - 21:57:04 send message to kraaienvriend

Hallo,
Sinds een aantal jaren voer in in de middag op mijn werk een aantal kraai families. Na ongeveer 6 jaar durft er eentje uit mijn hand te eten. Ze herkennen mij vanaf een afstand en ik word op tijd al aangekondigd vanaf de daken. De kraai die mij kent land voor mijn voeten en loopt mee. Ook heb ik hem geleerd vanaf een kastje uit de hand te eten. Hij is het mannetje en een van zijn kinderen is nu ook vertrouwd met mij omdat pa het voorbeeld gaf. Ze hamsteren idd overtollig voedsel. De groepen kraaien in de buurt hebben elk hun terrein en mijn vriend jaagt eerst iedereen weg alvorens hij bij mij komt. Soms loop ik op de ontmoetingsplek en zie ik ze niet maar zij mij wel en dan nemen ze een duikvlucht vanaf een hoog hotel of hoge boom.
Wonderlijk hoe ze je vanaf een grote afstand herkennen en vreemde mensen negeren ze.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-12-05 - 22:13:08 send message to mijnkaketoes.nl

Wat een leuk verhaal. Ik herken het wel heb vroeger heel wat tamme kraaien gehad.

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-12-05 - 22:52:31 send message to Karel

Inderdaad een leuk verhaal.
En ja, kraaien zijn fantastische vogels die zeer goed mensen kunnen herkennen, maar dat kunnen eigenlijk vrijwel alle vogels. Zelfs na vele jaren halen ze hun "baasje" er nog direct tussenuit!


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2012-12-06 - 20:19:37 send message to pennantrosella

als 18 jarige had ik tamme kauw, smorgens voor weg gaan zette ik kooi open dat hij hele dag kon scharrelen, en kwam elke avond trouw , als ik met mijn pannetje meelwormen op de tegels sloeg aangevlogen, om zijn portie te nuttigen en in zijn kooi te gaan voor de nacht, met de tijd bleef hij wel eens langer weg, en kwam dan weer eens om zijn portie meelwormen, maar bleef dan weer enkele dagen weg zonder dat we hem zagen of hoorden, nadat we hem 2 weken niet meer gezien hadden en we savonds buiten zaten met het mooie weer, kwamen er 2 kauwen boven ons circelen, 1 daarvan kwam naar beneden en lande op mijn schouder en knuffelde wat met me, waarna hij weer weg vloog naar de nog steeds rond circelende andere kauw, deden nog een rondje en vlogen verder waarna we de kauw nooit meer hebben gezien., dit was echt een bijzondere ervaring



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 218 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede