Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > 5 vogels importeren als huisdier Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : 5 vogels importeren als huisdier
benjansen
Website Member
Posts :34

Website Member
2012-12-08 - 01:13:13 send message to benjansen

mag ik 5 vogels van buiten de EEG meebrengen als huisdier ? als ik op vakantie als souvonier ?


benjansen
Website Member
Posts :34

Website Member
2012-12-08 - 01:19:19 send message to benjansen



interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-12-08 - 04:06:36 send message to interactivet

ja, je moet wel vasstellen of de import uit het land waarvan je ze wil inbrengen toegelaten word. de vogels moeten de eigenaar op de reis vergezellen. je moet ook de nodige permitten krygen voor je ze kunt meenemen. dat kan een goeie paar maande duren voor je de in hande hebt vooral voor cites 1 vogels. je moet ook aan al de veterinaire vereistes voldoen.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-12-08 - 13:15:22 send message to maewim

je bent beter af dat je de vogels hier koopt
zijn een stuk goedkoper en geen problemen
ik veronderstel dat het om vogels uit zuid-africa of de states gaat hier kan ik je een goede raad geven
blijf er af het achterpoortje van die huiskamervogels is ook al wel een tijdje dicht


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-12-09 - 11:43:37 send message to henkdelaat

Nee je mag niets meebrengen.

Geldige papieren(voor export c.q.import,veterinaire)kan je niet in een paar dagen(weken) regelen.

Henk,


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-12-13 - 05:17:02 send message to interactivet

Maewim. Duurder/ goedkoper is relatief. Goudparkieten bv zijn een derde van d prys in ZA, andere vogels varieren. Je hebt wel invoerkosten erby, en je moet bereid zijn de moeite te doen tyd ervoor te nemen en een betroubare kweker vinden. Een maand of zo geleden zijn er nog vogels op huiskamervogel permit vanuit ZA uit gegaan. Wanneer is het poortje volgens jou gesloten?


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-12-13 - 08:46:54 send message to swanny

interactivet
Heel apart om te lezen, want er heerst vogelgriep in ZA bij de struisvogels. daarom worden er momenteel geen vergunningen af gegeven. Was in ieder geval 1 tot 2 maanden geleden nog zo. Hoe ben je dan aan die vergunning gekomen?


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-12-13 - 13:12:26 send message to medaar

waarom vogels mee brengen ? hier worden ze ook gekweekt.


GS87
Website Member
Posts :103

Website Member
2012-12-13 - 13:15:04 send message to GS87

@medaar
klopt hier worden ze ook gekweekt maar helaas niet alle soorten die daar gekweekt worden


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-12-13 - 13:21:55 send message to maewim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ja ze zijn ginder goedkoper maar als ja alles optelt en de miserie erbij denk ik dat je wel een stuk duurder uitkomt en dan nog de risicos dat het meebrengt en als alles zo gemakelijk zou gaan werd hier geen enkele vogel meer verkocht


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-12-13 - 21:04:00 send message to interactivet

Swanny. ik heb niet gezecht dat ik vergunningen gekregen heb. Vrienden van my hebben wel. De vogels zyn met vergunning verscheept. De vogelgriep onder struisvogels is niet het soort wat schadelik is voor mensen. Er zyn hier zo ver ik weet ook nog geen papegaaiachtige positief getoets. Sommige landen hanteren de vergunningen op een ad hoc basis met strenge toetsvereistes, en kan het dus wel gedaan worden. behalve als er al weer iets veranderd is in de laatste maand of zo, iets waar jy naar verwees?


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-12-17 - 22:32:29 send message to Antony

Er zijn nogal wat kosten aan het invoeren verbonden. De veterinaire kosten in Zuid-Afrika: keuring en testen. De vogels mogen niet als handbagage, transport is niet echt goedkoop. Kosten Cites. Zelf meevliegen dus ticket (eventueel kan het iemand anders zijn met citespapieren op naam van de importeur). Daarna kost het je behoorlijk wat tijd om de vogels in Frankfurt (er zijn weinig andere opties dan met Lufthansa of South African Airways) in te klaren etc. Wanneer er ook maar 1 dingetje niet klopt gaan de vogels, op jouw kosten, retour. In een weekend rekent de veterinair een hoger tarief dan doordeweeks. Uiteraard betaal je BTW over vracht + vogels. Je dient namelijk een rekening te overleggen. Ik weet niet of het voor alle landen geldt maar de ingevoerde vogels mogen niet voor de handel gebruikt worden. Wanneer je controle van de AID krijgt, en het blijkt dat je de vogels niet meer hebt, zal naar je administratie (veel mensen vergeten dat je van bijna alle kromsnavelsoorten alles moet bijhouden, bij controle moet je aan kunnen tonen: koop, kweek, naar wie, van wie etc) gevraagd worden en waarom je de vogels hebt verkocht; dat kunnen diverse redenen zijn maar moet wel plausibel zijn. Wanneer je daarna weer hetzelfde doet vraagt dat om problemen.
Ondanks dat de vogelgriep bij de struisen niet besmettelijk is zorgt het meestal voor sluiting van de grenzen. Dit was dit jaar veelvuldig aan de orde. Het kan dus zo zijn dat je een ticket boekt, citespapieren in orde hebt en dan een week voor vertrek hoort dat het weer voor een paar maanden dichtgaat. Dag ticket, dag citespapieren…
Citespapieren staan helemaal los van de gezondheidscertificaten. Je hebt ook alleen wat te doen met de gezonheidscertificaten in het land van aankomst in Europa, daar vindt de keuring plaats. Meestal Duitsland.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-12-17 - 22:52:49 send message to mijnkaketoes.nl

Antony dit heb je allemaal zelf al eens meegemaakt ??


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-12-17 - 23:05:32 send message to interactivet

Gelyk heb je Antony. Het is allemaal wel niet zo gemakkelijk. De meeste mensen hebben het er dan ook net voor over als het gaat om palmen of zeldzame toucans, mutaties en papegaaien. Net het regelen van vergunningen alleen kan al een maand of 8 duren.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-12-17 - 23:41:50 send message to Antony

Ik kom nog wel eens in ZA en heb daar lang geleden vogels vandaan gehad. Ik had dit jaar wat plannen voor mezelf maar dat heb ik uitgesteld ivm vogelgriep. Maar ik weet wel hoe het werkt door mijn kennissenkring met ruime ervaring in deze. Mijn inziens moet je het echt doen omdat je bijvoorbeeld nieuwe bloedlijnen nodig hebt en je het daarbij nog kunt combineren met een leuke vakantie. Ik weet van Duitsers die al een jaar lang bezig zijn om hun vogels hier te krijgen. Dat zegt natuurlijk genoeg. Gelukkig is de verkoper in kwestie zo vriendelijk om de vogels zo lang te verzorgen. Maar stel je voor dat er eentje omvalt? Dus, ja, er zitten heel wat haken en ogen aan.
Ik heb ooit uitgerekend dat de kosten al snel op 400-500 per vogel komen (ticket included).


erwinvdploeg
Website Member
Posts :17

Website Member
2014-02-04 - 18:48:34 send message to erwinvdploeg

Wie weet hoe Ik vogels uit turky hier in nl krijg of tenminste. Eu binnen

Gr erwin



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede