Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweek pyrrhura molinae Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweek pyrrhura molinae
RBA
Website Member
Posts :40

Website Member
2012-12-25 - 11:37:13 send message to RBA

ik heb drie pyrhura molinae hypoxanta's. Twee poppen en een man. Kan ik twee poppen bij een man plaatsen? Ze slapen alle drie in een blok en beide poppen hebbenn vorig jaar in een blok tegelijk op eieren gezeten. Heeft iemand hier ervaring mee?


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2012-12-25 - 13:27:11 send message to marti

Ik ken meerdere mensen die pyrrhura's in trio's of kwartetten houden en er dan ook mee kweken, dus het kan wel. Dan altijd 1 man en 2 of 3 poppen. Meestal legt echter maar een pop in zo'n situatie eieren. De overig vogels helpen wel bij het voeren en grootbrengen van de jongen.
Als je de ruimte hebt kun je echter net zo goed een man bij kopen.. dubbel kans..


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-12-25 - 14:34:53 send message to gerrit1950

ik dacht dat, er eenmaal gekweekt werd, er problemen zouden kunnen ontstaan daar pyrrhura's nogal fel zijn dan. Maar naar wat ik hierboven lees, niet dus... weer wat bijgeleerd


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2012-12-26 - 10:32:22 send message to rupicola

Naast eigen ervaring ken ik dan weer de nodige mensen die hier juist zeer slechte ervaringen mee hebben.
Pyrrhura kunnen inderdaad zeer territoriaal worden jegens andere vogels.
Jonge vogels kunnen wel lang (zeer lang zelfs) bij de ouders blijven . . . ook als de ouders opnieuw een broedproces voltooien.
Behoudens huisvesting in grote tot zeer grote volières zou ik dan ook zeer terughoudend zijn met het samenvoegen van meer koppels Pyrrhura.


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-12-28 - 17:47:00 send message to michielhartjes

Ik doe zo wel mijn koppels samenstellen meestal 1 pop bij 2 mannen of meerdere vogels in een grote vlucht, zo kunnen ze zelf hun partner kiezen. zodra de vogels broedrijp worden zet ik deze apart. ik heb slechte ervaring om meerder vogels bij elkaar in een kweekvoliere te hebben.


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2012-12-28 - 20:12:14 send message to marti

het gaat er ook niet om dat je meerdere koppels samen houd, maar 1 man met meer poppen.. dit gaat vaak prima. Ik ken iemand die zo pfrimeri's kweekt..
Mijn voorkeur heeft het niet, maar het werkt dus wel..


bluefox1954
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-12-28 - 21:14:42 send message to bluefox1954

hallo pyrrhura kwekers ik heb het ditjaar nog eens probeerd met drie koppels, en 1 koppel is aan het broeden gegaan,en er zijn drie jongen uit gekomen,maar de man en de pop zijn zo gestreseerd, ze nemen bijna geen tijd om te eten
al de tijd gaat verloren aan bewaken en ruzie maken aan de ingang van het blok,toen de jongen uitvlogen, hebben ze de kans niet gekregen, de anderen hebben ze letterlijk de dood ingejaagt,ik heb men lesje geleerd
nochtans zet ik al men jongen buiten in een grote vlucht, soms 70 sten die komen er in naargelang ze geboren worden, er wordt wel eens gekibbeld als er nieuwelingen komen maar dat gaat snel voorbij



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede