Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vos vangen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2013-01-22 - 10:48:20 send message to marti

onder voornoemde voorwaarden bij mijn weten..


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-01-22 - 11:22:08 send message to Vogelen

Marti, ik geloof het direct dat de vos zich uitbreidt. In mijn omgeving wordt steen en been geklaagd. Waar tot 2 jaar terug nooit een vos is gezien. Een hok en een ren werkt niet, dan is voor mij de lol er ook vanaf. Ik kan geen 2ha gaan omheinen en vos ontoegangkelijk maken. Daarnaast vliegen (vlogen) ze overal op in en uit. Deze dieren lopen nog bij mijn ouders, waar ik vroeger begonnen ben. De dieren lopen rond huis/tuin en slapen veel in de bomen. Mijn moeder voert ze dagelijks voor de deur. Alles is weg, pauwen, parelhoenders, alle kippen, verschillende ganzen en eenden. Deze laatsten redden zich waarschijnlijk doordat ze in de nacht ook waakzaam zijn en het water ingaan. De laatste gans lag dan ook op het ijs. Weet je, als een vos af en toe een kip zou eten zou ik daar wel mee kunnen leven. Deze komen er ook vanzelf wel weer bij. Maar die rare beesten bijten als ze komen alles wat ze maar vangen kunnen dood en doen er vervolgens niks mee. Misschien dat ze het bloed eruit zuigen ofzo. Hooguit een of twee worden er meegenomen of aangevreten.


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2013-01-22 - 11:44:33 send message to marti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat klinkt meer als een steenmarter..
Mogelijk dat je niet alleen vossen hebt zitten..
Ik woon zelf ook buitenaf en ben inmiddels al een konijn en ontelbare kippen lichter. Het hoort erbij.. de havik is voor de kippen hier een groter probleem dan de vos.
Toen ik hier kwam wonen was er alleen een oud kippenhok, binnen een week had ik nul kippen over. Hok bleek zo lek als een mandje.. nu met een gerenoveerd hok gaat het beter. Maar dan nog moeten de kuikens ieder jaar het verlies compenseren.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-01-22 - 11:49:09 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vogelen,

Wat martijn zegt kan kloppen.
Ik denk persoonlijk een soort van wezel of marterachtige.

Een vos zal nooit alles doodbijten en gaat doelbewust op zn prooi af,doodt deze en neemt hem mee.

Vergis je niet in die kleine wezeltjes,die maken alles af wat ze tegenkomen,zelfd konijnen zijn niet veiliog voor ze.

Het is trouwens wel strafbaar om een vos te vangen of te doden.

Ik heb bij staatsbosbeheer gewerkt en ben tijden met jachtopzichters mee geweest.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2013-01-22 - 12:27:36 send message to rajar

Er zijn veel meer vossen dan menigeen beseft.
Volgens de plaatselijke jager zitten er in de spoordijk van Waardenburg tot Beesd minimaal 4 burchten.
Er kunnen 1 tot 3 vrouwtjes met hun jongen in een burcht verblijven. De jongen jagen samen met de vrouwtjes.

Ook overlappen de territoria elkaar.

Een goed hok is een optie maar als je de kippen los laat lopen zijn ze een keer aan de beurt ook overdag.
Ik had krielkippen die sliepen in een meidoorn en een vos heeft net zolang onder de boom lopen vervelen dat de kippen er uit vlogen en de klos waren.

Ik ben in de afgelopen 5 jaar meer dan 100 kippen kwijt geraakt door vossen en een groot gedeelte daarvan overdag.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-01-22 - 13:42:56 send message to Vogelen

Het zijn zeker vossen, ze zijn al meerdere keren gezien. Daarnaast zijn er nu heel duidelijk en heel regelmatig sporen te zien in de sneeuw.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-22 - 13:50:04 send message to Karel

Klinkt inderdaad als vossen. Een vos in het kippenhok bijt alles dood wat beweegt om er vervolgens maar ééntje mee te slepen.
Mijn buurman heeft hier ervaring mee.sad :(


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-01-22 - 15:11:52 send message to interactivet

By ons waren er op twee nachten na mekaar een stuk of 15 ganzen dood. ook net 2 aangegeten. het bleek de volgende nacht de honden van d buren te zijn. electriese omheining loste het probleem op.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-01-22 - 16:03:29 send message to Henk57

Toch wel prettig dat alles zo maar niet afgeschoten mag worden wat overlast veroorzaakt . Anders waren er nog maar weinig papegaaienhouders . Als je geen zin hebt in een omheining en als je je pluimvee los wilt houden dan is dit ook een consequentie . De natuur is nu eenmaal zo, die vos weet niet beter. 1 vos afschieten heeft W.s geen zin vaak zitten er meer.

Henk


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-01-22 - 16:44:14 send message to Ruben31

Ik vind trouwens dat de mens te makkelijk overgaat om dieren te doden wanneer men hier last van heeft.

Wat heet last,die dieren verblijven in hun natuurlijke omgeving.
Plaats gaas of een electrische draad.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-01-22 - 22:18:37 send message to dooren

Als er te veel vossen komen heb ik daar niet zoveel problemen mee. Jagers schieten ze vaak af.

Vossen maken ook veel jonge hazen, patrijzen en weidevogels kapot.

Dan kan je wel wachten tot de natuur zich "hersteld" maar dan zijn wel alle leuke vogels pleite.
Gert


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-01-23 - 08:07:10 send message to Ruben31

De nederlandsche natuur is zo verstoort dat je jacht nodig hebt.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-01-23 - 11:16:11 send message to tropic

Ruben, en wie heeft de natuur verstoort? ... juist ja


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-01-23 - 11:56:01 send message to Ruben31

idd....helemaal mee eens.

Ik vind het ook triest.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-01-23 - 13:07:25 send message to vogeltje1000

Alle zogenaamde natuur in het huidige Nederland is feitelijk cultuur.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede