Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bloedverwant... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-31 - 23:12:27 send message to Karel

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=1990102538&table_name=wet

(Hoofdstuk II, artikel 4.2)

Overigens blijkt uit de tekst dat er onder omstandigheden enkele uitzonderingen zijn, waar het jachtwild of schadelijk wild betreft (o.m. kraaien, eksters enz.)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-01-31 - 23:27:24 send message to Daniel

Bedankt Hans, ik had ondertussen ook al om info gevraagd op het gewestelijk ministerie. We zullen zien wat zij zeggen. Voor de helderheid deze wet geldt niet voor Wallonie. Indien het daar verboden is om Europese vogels te houden is hiervoor een apparte wet opgezet.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-01-31 - 23:42:46 send message to enkeling

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@ Daniel.

FAOLEX - legislative database of FAO Legale Office

FAOLEX No: LEX-FAOC027896
Eigenaardig niet meer terug te vinden op Internet/Website.
Available web site: www.just.fgov.be
Full text available (French):bel27896.doc

(Doc)bel27896.doc - Faolex


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-02-01 - 13:39:41 send message to enkeling

Dit bericht is 7 keer gewijzigd

Klopt dat men in Wallonie Europese vogelsoorten mag houden.
Dat heb ik trouwens ook niet gezegd dat het verboden is.
Men moet wel over een certificaat beschikken om bepaalde vogelsoorten te kunnen houden.
Trouwens dit is ook van toepassing voor beschermde uitheemse vogelsoorten. Waar ook heel wat kromsnavel soorten bij horen.
Dit is ook van toepassing binnen het Vlaamse Gewest.
Beschermde inheemse en uitheemse vogelsoorten moeten voorzien zijn van een naadloos gesloten pootring waar de binnen diameter is vermeld, uitgegeven door een erkende organisatie. De niet beschermde vogelsoorten mogen niet met deze soort ringen geringd worden.
Binnen het Vlaamse Gewest mogen hybriden en of mutaties beschermde vogelsoorten niet geringd worden met ringen bestemd voor beschermde vogelsoorten.
Berschermde vogels zijn deze vermeld bij Cites en of Bijlage.
Het ringen van vogels, vogelsoorten, vermeld op/bij Bijla A en B, en of Cites I en II gebeurd met ringen bestemd voor beschermde inheems en uitheemse vogelsoorten. Uitgegeven door een erkende Organisatie.
Ook wat betreft vogels, vogelsoorten, vermeld op/bij Bijlage X.
Dit is van toepassing bij alle Lidstaten binnen de EU.

www.eurobirdandco.be/PUBLIC/FORMALITE/legislation.html


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-02-01 - 18:44:25 send message to medaar

haha : heren .hmhm.??
wanneer een europese vogel . zijn ring om zijn pootje zit . ringen op 4 dagen oud . dus ik gekweekt of vriend kweker .
alle vogels kan of mag je houden .
dat is de wet .


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-02-01 - 19:13:25 send message to bospoeper

We moeten weer in herhaling vallen. Wat zijn we met bovenstaande desinformatie? Hier worden wetteksten aangehaald en toch is het weer niet waar. Hoe zit de vork nu aan de steel??? Wie spreekt hier nu de waarheid???


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-02-01 - 19:47:17 send message to bospoeper

Quote: Brussels Hoofdstedelijk Gewest (Exicutive 25/10/1990).
In het Brussels Gewest mogen GEEN Europese vogels van welke soort dan ook gehouden worden.

Ik geloof dat deze tekst genoeg zegt! Als er nog mensen aan twijfelen, weet ik het niet meer.
Voor alle begrip, het gaat hem hier over het Brussels Gewest, voor de moeilijke verstaanders BRUXELLES.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-02-01 - 20:11:25 send message to henkdelaat

Waar ging de opening Topic al weer over???

Juist ja over BLOEDVERWANT schap bij vogels.

Henk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-02-01 - 23:21:22 send message to Karel

Je hebt gelijk Henk, maar voor de Brusselaren (en anderen) toch wel erg informatief!


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-02-02 - 07:47:31 send message to Ruben31

Begin daar een ander topic over.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-02-02 - 09:54:19 send message to henkdelaat

Karel,

Je hebt gelijk Henk, maar voor de Brusselaren (en anderen) toch wel erg informatief!

Een discussie gaat over één bepaald onderwerp,en daar kan de moderator voor zorgen dat dat zo blijft.

Anders krijg je een mengelmoesje van antwoorden waar de vragen steller geen wijs uit wordt.

Vaak zijn dit beginnende kwekers,die antwoorden verwacht die betrekking hebben op zijn vraag.

Sorry Hans is niet verkeerd bedoeld.

Henk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-02-02 - 11:55:34 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jullie hebben uiteraard helemaal gelijk, maar soms blijken "aflopende" topics alsnog een vreemde draai te nemen, of te ontaarden in een soort (melige) humor.
Zolang een en ander goedaardig en informatief is, heb ik daar niet zo'n moeite mee eigenlijk.

Uit door mij regelmatig ontvangen pb's blijkt dat de één liever een strak geregiseerde -strictly to the point- discussie ziet en dat de ánder meer prijs stelt op een wat lossere, informele sfeer.
Ik probeer daar een middenkoers in te varen, waar iedereen naar ik hoop in grote lijnen mee kan leven.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-02-02 - 13:57:49 send message to enkeling

Ook de ring, de ringgegevens, kunnen van nut zijn wat bloedverwant betreft. Denk maar vogels (ringen) afkomstig van een kleine lokale vereniging. Dan is de kans bloedverwantschap toch veel groter.
Een van de mogelijkheden, is een overdrachtsbewijs (copie) van de kweker van de vogel(s). De eigenaar, de aanvrager, van de ring(en). Gaat het om beschermde vogel(s) dan kan men de gegevens opvragen. Want de ringgegevens voor beschermde vogels zijn geregistreed.
Wil men "100%" zeker zijn. Een grondig DNA onderzoek, en dan nog.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-02-02 - 16:51:12 send message to Ruben31

Als ik het over mocht doen met mijn koppel haalde ik bv de pop uit denemarken en de man uit nederland.

Heb je iets verser bloed lijkt mij.

Hoe kun je aan de jongen herkennen of deze zwakker zijn door inteelt?

Mijn jongen waren groot,sterk en zaten perfect in het vlees.Dit is wat mij opviel.
Was eens bij een kweker die ook jongen had van de perlata,waren erg klein en zagen er niet uit.
Of zegt dit niks?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-02-02 - 18:56:44 send message to Karel

Ja, dat zegt wel iets, Ruben. Vaak gaat het hierbij inderdaad om te ver doorgevoerde inteelt, maar ook de omstandigheden waarin jonge vogels opgroeien kunnen een belangrijke rol spelen.
Vogels geboren in kweekkooien zijn bijv. vaak wat ieler dan buitenvogels, om over juiste voeding nog maar te zwijgen.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 278 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede