Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > halsbandparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-02-07 - 19:33:39 send message to P.Rooth

Hallo

Halsbandparkieten kunnen best 2 maal per jaar een nest jongen grootbrengen maar dan heb ik het over stellen die een jaar of 5 zijn .
Heb vele Halsbanden gekweekt en ook die begonnen in hun 2de jaar i.p.v. het derde .
In deze tijd met het lengen van de dagen beginnen de edels broeds te worden en ik haal in deze tijd de blokken weg anders zijn ze in mijn ogen te vroeg en met erg koude nachten kan je problemen krijgen .
Gebruik broedblokken die relatief klein zijn in vergelijking met die maat die 'geadviseerd ' wordt Halsbanden niet groter dan 20 cm vierkant en pruimekopjes hooguit 12 cm vierkant binnewerks daarbij een vrij dikke bodem zo'n 6 cm om geen kou op te laten trekken en de wanddikte zeker 2 cm anders raak je de warmte kwijt die de eieren en later de jongen warm moeten houden .
De invlieggaten timmer ik bijna dicht met een dun stukje hout zodat er een reepje invlieggat open blijft en die mogen ze zelf zo groot maken als ze willen , maar je houd het niet voor mogelijk waarlangs de pop naar binnen kruipt , de man kan er op dat moment niet langs en dat lijkt de bedoeling te zijn .
Verstrek de blokken zo rond half maart en is er een legsel onbevrucht kan je indien je dat bijtijds ontdekt en weghaalt een volgend legsel verwachten indien de voederkwaliteit 100% is tevens opgemerkt dat het calcium gehalte goed dient te zijn .

Paul


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-02-10 - 18:44:08 send message to koi13

Gisteren nog bij Leushuis geweest in Deurningen.
Weer prachtige halsbanden gezien. Elke keer weer een lust voor het oog. Ook de pruimekoppen wat een pracht.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-02-10 - 19:08:15 send message to P.Rooth

Koi13

Ben of Stef zijn echte Halsband- en andere edelparkieten kwekers die hele mooie vogels hebben ben je op een goed adres geweest

Paul


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-02-10 - 19:54:00 send message to koi13

Dank je voor je positieve bevestiging.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede