Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vergrijzing Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2013-02-25 - 16:33:02 send message to marc1

Jonge mensen zitten op het internet...vroeger had je overal verenigingen voor, die bestaan ook niet meer..

Dus is onze hobby aan het vergrijzen?

Denk het niet, de contacten worden alleen anders gelegd.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2013-02-25 - 16:41:08 send message to eabe80

Dus eigenlijk zouden de verenigingen iets moderner moeten worden, iets minder bingo en iets meer moderne media?
En ook de openheid kan beter, bv beter info naar beginners? Wat meer een helpende hand bieden ipv
alles voor je eigen houden.


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2013-02-25 - 16:54:12 send message to JoskeVD

Verenegingen zouden beter een soort van "Regio-Peter" inzetten, een soort van ervaren mentor die openstaat om één of enkele jonge gastjes uit zijn regio onder zijn hoede te nemen, af en toe eens uitnodigen of menemen naar beursje of show. Laten kenissmaken met info-avonden waar je de dag van vadaag ook amper jonge kerels vind. Een lijstje met van die behulpzame "mentors" zou wel eens een andere manier zijn om verenegingen met jongeren te laten omgaan en te laten betrekken in het verenegingsleven.


Arianne-
Website Member
Posts :63

Website Member
2013-02-25 - 22:22:14 send message to Arianne-

ik ben 17, en ken in mijn omgeving wel aardig wat jongeren die vogels houden. (wel allemaal jongens uiteraardwink ;)) vergrijzing van de vogelhobby lijkt mij wel meevallen, hier in de buurt in elk geval. het merendeel van de personen die ik ken die vogels houden zijn jongeren.

ik denk eerder dat verenigingen een beetje uit de tijd geraken.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-02-25 - 23:18:43 send message to Karel

Ik denk dat Arianne gelijk heeft. Ik ken ook veel jonge mensen die vogels houden of willen gaan houden.
De vergrijzing zit vooral in de verenigingen, waar de sfeer vaak dermate gezellig (lees:suffigwink ;)) is, dat jongeren zich daar niet prettig voelen. Eerlijk gezegd kan ik ze geen ongelijk geven!happy :)


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2013-02-26 - 06:53:03 send message to petro

Ik ben een jaar lid geweest bij de lokale vereniging, maar dit is meestal een vaste groep waar je niet makkelijk tussen komt.. En ik had destijds vragen en die werden niet beantwoord omdat ik dezelfde vogelsoorten had als diegene dit TT speelden. Ik was destijds de jongste lid, vind dat de verenigingen blij moeten zijn met jongere liefhebbers. Maar zoals gelezen is dit bij elke vereniging weer anders..


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2013-02-26 - 12:39:57 send message to frehen

Hallo vogelaars,met het meeste wat jullie schrijveb ben ik het wel eens.Zo belde mij ook een lid ga je eens mee naar een vergadering.Er was een mooie lezing over papegaaien en parkieten.Halverwege de lezing was er een lotjesverkoop dus ook maar een paar gekocht.Na de laatste rondvraag kwamen de lotjes aan bod het was inmiddels al 10 uur geweest.Volgens mij waren de meeste leden vrij of woonden dichtbij.Al met al was het al bijna 11 uur ik moet de volgende dag werken en nog een dik half uur rijden.Een door de weekse dag weerhoud mij ervan om te gaan.Persoonlijk betaal ik liever entree en geen lotjes dat scheelt toch gauw een uur.groetjes freek


lorii
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-02-26 - 19:41:30 send message to lorii

Hallo ik ben zelf 18 jaar en ik denk dat het afhangt van verschillende factoren. Ten eerste denk ik dat de verenigingen er gewoon zelf veel aan kunnen doen. TT’s organiseren waar bingo en de mosselsouper centraal staat lokt nu eenmaal geen jongeren. Ik besef ook dat verenigingen genoodzaakt zijn om dit te organiseren om te overleven, en daarom hoeft dit voor mij ook niet afgeschaft te worden. Maar men zou dan ook een jeugd vogelshow kunnen organiseren waar verschillende vogelsoorten tentoon gesteld staan en waar ervaren liefhebbers hun kennis overbrengen aan de jeugdleden. Voor dit evenement dan ook overal reclame maken in de omgeving en media om zo interesse op te wekken bij de jeugd. Ook meer jongere personen met een modernere visie en ideeën in het bestuur van verenigingen zou denk ik een positieve invloed hebben om meer jongeren aan te trekken. Ten tweede denk ik ook dat men niet alleen de jongeren moet overtuigen maar ook de ouders. Voor ouders is het makkelijker om hun kinderen te laten voetballen of tennissen dan in hun tuin volieres te zetten en de vogelbeurzen en TT’s te bezoeken.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede