Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vinkenieren de suskewiet . Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vinkenieren de suskewiet .
medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-02-26 - 21:33:23

iemand die ook botvinken kweekt .?


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-02-28 - 15:55:18

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben van oordeel dat vinkenkweek en vinkenzetten aan mekaar gekoppeld zijn. als ik vinken kweek dan wil ik ook weten of ze hun mannetje kunnen staan in de reke. Is dat bij jouw het geval niet of speel jij soms niet met de vinken? Waarom kweken dan, als je ook al niet tentoonstelt, is dat dan voor de verkoop, dat zou ik graag weten. Ik kweek en speel en voel me daar goed bij.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-02-28 - 16:38:28

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Het klopt dat vinkenkweek en vinkenzetten aan mekaar gekoppeld zijn.
Maar is dit ook het geval voor/bij vinken-mutatiekweek?
Of is het dan eerder:
" Op twee paarden wedden "
" Twee vliegen in een een klap "
Of eenvoudig gezegd:
Het commerciéle.
Wat blijft er dan over van dat "Volkse" Volkscultuur?
" Vinkenieren "

http://members.home.nl/j.dewilde/vinkenieren.html


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-02-28 - 19:45:57

Daar streven de meeste broodkwekers naar toe, Enkeling. Eerst de mutatiekweek en daarna zang in kweken, inderdaad op 2 paarden wedden, is de vogel niets waard voor de zangwedstrijden dan is hij misschien iets waard voor de tt. Reeds gehoord dat dit de onderliggende gedachte is van deze heren. Ik zelf kweek enkel de wildkleur vorm.
Zoals je je terecht afvraagt, waar gaat de 'Volkscultuur Vinkenieren' naar toe? Na wat je tegenwoordig hoort en ziet glijdt dit volksvermaak met hoge snelheid de dieperik in, zeker en vast door toedoen van deze 'money' kwekers.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-02-28 - 21:26:11

Heb het wel gehad met die slavinken


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-02-28 - 21:42:28

Vrijwel alle vogelsoorten worden door liefhebbers gekweekt omdat de kweker daar plezier in heeft en voldoening van ondervindt.
Waarom zou dat met (boek/bot)vinken niet kunnen?
Waarom zou er voor deze soort een specifiek doel moeten gelden? Het kan, het mag, maar hoeft niet.

Het zijn mooie vogeltjes met een leuk gedrag in de voliere en zijn, net als vele andere soorten, een uitdaging om te kweken.

Ik lees vaak dat ieder zijn hobby moet kunnen uitoefenen zoals het hem pleziert. Dat principe is dunkt me in dit geval zeer van toepassing.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-03-01 - 08:01:18

Helemaal mee eens Hans


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-03-01 - 09:42:43

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En toch blijf ik er bij dat het vinkenwereldje moeilijk te bevatten is voor buitenstaanders.
Wie of wat er ook gekweekt wordt is voor mij gelijk, enkel de prijzen van vogels swingen heden ten dage de pan uit.
Vogels die het met moeite waard zijn om mee te spelen (zetten) worden voor grof geld verhandelt om maar te zwijgen over vogels die al eens iets gepresteerd hebben, wat ze daar voor vragen,
ongehoord.
Maar ik ben en blijf vinkenier en daar ben ik trots op.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2013-03-01 - 13:53:07

Het moeilijk bevatten zal toch wel voor meer vogelsoorten gelden.
Voor een goede vogel mag best wat betaald worden en voor een topper wat meer toch?

Vr.groeten,
ANTONI


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-03-01 - 19:02:54

En toch blijf ik er bij dat het vinkenwereldje moeilijk te bevatten is voor buitenstaanders

idd


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-03-01 - 19:50:27

Inderdaad mogen goede zangers enkele euros meer kosten, maar ik had het over de vogels die geen trap onder hun kont waard zijn.
Voor zangwedstrijden deugen ze niet en om mee te kweken zijn ze nog veel minder waard. Topkwekers doen toch zo'n erbarmelijke vogels van de hand voor enorme prijzen want de beloftes dat deze vogels uit een super vader en moeder komen zijn legio. Als je dan garantie vraagt op zang en durf wordt er altijd negatief gereageerd.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-01 - 21:04:22

Er blijft natuurlijk altijd het verschil tussen de prijs die gevraagd wordt en de prijs die je een vogel waard vindt.
Als een vogel een hoge prijs niet waard is, zal deze niet worden verkocht. Dan kan men vragen wat men wil, maar blijft de vogel zitten.
Dit zie je vaker bij alle vogelsoorten.

Kortom, ik zie het probleem eigenlijk niet. Vraag en aanbod lossen dit op den duur meestal wel op.

@Bospoeper
Over wat voor bedragen gaat het hier eigenlijk?


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-03-01 - 22:38:32

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is zo moeilijk een bedrag te kleven op een botvink.
Hoeveel zingt deze vink, welke nazaten komen er uit voort enz enz. Bedragen van € 75 (vragen ze voor iets dat nog niets bewezen heeft en wss ook nooit iets zal bewijzen) over honderden tot in de duizenden euros naargelang het aantal liedjes die de vogel fluit. Het hoogste bedrag wat er ooit is geboden (verleden jaar) was tussen de 25 en de 30.000 euro.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-03-02 - 14:44:29

ken iemand hier uit de buurt die een (speel)vink verlocht vorig jaar en er een heel mooie nieuwe wagen kon mee kopen


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-03-02 - 15:04:52

Denk dat medaar dan wel 3 nieuwe auto's heeft happy :)


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-03-02 - 19:15:18

ja ja een auto op 3 wielen .
dat vinkenzetten in vlaanderen . is een ziekte .



Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede