Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke soorten parkieten/papegaaien naast elkaar in de voliere? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke soorten parkieten/papegaaien naast elkaar in de voliere?
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-03-03 - 00:20:49 send message to ineznick

Ik heb 2 blokken van 3 voliere's . In het eerste blok van 3 voliere's zitten 1 koppel pennanten (tijdelijk, zijn van mijn zoontje) koppel zwartkop caiques en daarnaast een koppel muisparkieten.
In het andere blok van 3 voliere's zitten, een koppel pyrrhura perlata, daarnaast een koppel bonte boertjes en de voliere ernaast is leeg.
Nou vraag ik me af of deze soorten naast elkaar kunnen i.v.m. kweken? Of moet ik misschien de papegaaien bij elkaar zetten of juist de vogels uit zuid amerika naast elkaar zetten.
Of maakt het allemaal niet uit en zeg je , laat maar zitten! Heeft iemand hier een mening over ?
Vorig jaar een slecht kweekjaar gehad en het jaar ervoor ook, je gaat toch van alles bekijken wat er misschien moet veranderen.Graag hoor en lees ik jullie reacties.
gr gerben


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-03-04 - 01:29:26 send message to ineznick

Dan laat ik het zo.


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2013-03-04 - 07:01:12 send message to petro

ik had vroeger ook rosella's en pennanten naast elkaar, iedereen zei dan kun je niet goed kweken maar heb altijd goede reseultaten geboekt. Maar had wel waar het broedblok hing een meter afgeschermd.. Misschien toch iets proberen met de samenstelling.. Ik heb geen ervaring met de andere soorten die u omschrijft..


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-03-04 - 09:51:17 send message to ineznick

Dank je Petro voor je reactie.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-03-04 - 15:18:27 send message to rupicola

Voor zover een en ander op afstand is in te schatten denk ik dat je naar een andere oorzaak zal moeten zoeken dan je on topic vraagstelling.

Ervan uitgaande dat de vogels gescheiden worden door dubbel gaas, zullen deze soorten elkaar zowel letterlijk als figuurlijk niet bijten!
wink ;)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-03-04 - 17:43:52 send message to ineznick

Tussen alle voliere's zit dubbel gaas. Nou moet ik ook eerlijk toegeven , dat ik nog nooit vechtpartijen aan het gaas mee heb gemaakt. Vorig jaar had ik zonparkieten naast de muisparkieten zitten, die moesten elkaar niet. Die bleven elkaar steeds opzoeken. De zonparkieten heb ik niet meer, dus de dat probleem heb ook niet meer.
bedankt voor je reactie.


Scapularis
Website Member
Posts :23

Website Member
2013-03-12 - 11:22:09 send message to Scapularis

tussen de voliere's dicht maken zodat ze elkaar niet zien anders zijn ze te veel bezig met de buren kan ook helpen. hebben ze alleen elkaar en de voorbereiding met voeding etc naar het kweek seizoen is ook een belangrijke factor



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede