Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > onderscheid pruimenkoppen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : onderscheid pruimenkoppen
ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2013-03-09 - 13:11:07 send message to ginoheeren

als na 1 jaar er nog geen bloedvlek op de vleugels .zitten zijn het toch poppen of komen die pas later

mvg gino


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2013-03-09 - 15:18:32 send message to Tenzi

Ik heb vogels gehad die al in het eerste jaar een pruimrode kop en vleugelvlekken kregen en vogels waarvan er tot het derde jaar nog helemaal niets te zien was, ook geen vlekken op de vleugel. Dus nog geen zekerheid. Deze heb je pas na 3 jaar of eerder als ze eieren gelegd heeft. Ook dna-onderzoek kan je eerder zekerheid geven.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-03-09 - 20:12:13 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

onderscheiden van poppen en manen bij de pruimekoppen.
als je een nest hebt kijk ik altijd naar de snavel deze is bij de pop vaak smaller. (vaak niet altijd) de staart veren van de pop zijn na een jaar korter dan die bij mannen. let wel op de vogels moeten qua forsheid even groot zijn. De mannen zijn vaak drukker dan de poppen.De poppen zitten als eerste op de voer bak. de vleugelvlek komt vaak al sneller naar voren zoals jezelf aangeeft. Met deze tekenen kom je een heel eind. om zeker te zijn dan 5 veertjes trekken en opsturen na 5 dagen heb je de uitslag. Groetjes egon


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-09 - 22:53:58 send message to Karel

Als je ze een tijdje bestudeert, valt het je wellicht op dat de poppen een iets langere nek hebben. Mannen hebben een kortere nek, waardoor de kop wat ronder lijkt.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-03-10 - 18:15:09 send message to P.Rooth

Langere nek Karel ?

De man die begint te baltsen wat ze al doen als ze amper 6 maand zijn rekt ze nek uit en zie je geen verschil in lengte meer

Gehele plaatje moet je naar kijken de kop de snavel postuur , schouders en de poten
Poppen zijn eleganter en hebben kleinere pootjes .

Jonge vogels zijn moeilijk te sexen op het oog maar kweek je er een tijdje mee vallen steeds meer kleine details op en laat je de vogels sexen om zekerheid te hebben om het even welk doel , de kosten vallen vandaag de dag mee

Paul



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-03-10 - 18:40:57 send message to denegon

Helemaal mee eens paul het totaal plaatje moet bekeken worden en als je de vogels veel bestudeerd zul je uit je eigen jongen 90% juiste halen sexen blijft daar in tegen aan te raden


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2013-03-10 - 20:53:37 send message to ginoheeren

bedankt voor de antwoorden het is namelijk een koppel met 2 jonge er bij wat ik heb gekocht en word me eerste keer dat ik er mee ga kweken


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-03-11 - 13:41:36 send message to P.Rooth

Hallo Ginoheeren

Koppel graag appart plaatsen aan ruzie met de jongen heb je niets

Veel succes gewenst

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede