Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pellets hoe en waarom Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-03-31 - 20:09:37 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

zowel Johan al rupicola moet ik het met jullie eens zijn het alleen verstrekken van pellets draagt ook in mijn ogen niet bij aan het gedrag van de vogels. mijn koppel caiques vind het geweldig om door de voerbak heen te spitten. Ik zie ze echter ook de pellets eten net zo goed als de zaden. het verwonderde mij dat er regelmatig hele pellets in de water bak werden gegooit en het leek mij te gaan om smaak aan het water te krijgen.
niet het nat maken om de pellets te eten>
vriendelijke groet Egon HEimans


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-03-31 - 20:30:55 send message to Jelke_x

Mijn valkparkieten verhongerden nog liever dan pellets te eten. Ik heb alle merken, geuren, kleuren geprobeerd ... Ik zag het nut van pelletvoer wel in, maar heb het uiteindelijk opgegeven. Beter wat vitaminen minder, dan dat ze zich uithongeren!

Sommigen lusten het echter dan weer wel graag, het is een kwestie van wikken en wegen denk ik. Zelf zou ik wel altijd mengen met gewoon zaad, dit houd de vogels toch wat bezig en is beter voor hun krop.

Ikzelf geef mijn vogels nu Xtra Vital van Beaphar, zaden en eivoer gemengd. Dit kost me bijna 10 euro voor 1kg, maar dit eten ze enorm graag en bevat (volgens de producent) ook alles wat ze nodig hebben aan voedingsstoffen ... En ik zie echt wel verbetering in hun uitwerpselen en ook zijn ze echt wel actiever dan ervoor!

Pellets lijken mij -vergeleken met dit product- dan ook steeds meer een commerciële 'stunt' ipv een goed voer voor vogels.

Maar het blijft ieder zijn keuze uiteraard!

Groetjes



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede