Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > mutatie. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mutatie.
pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-28 - 16:07:07

Hoe te handelen of je met een nieuwe mutatie van doen heb in een soort? happy :)


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-03-28 - 16:36:19

wat een grote happy :)
Dat moet veel beloven, ik ben al eens benieuwd naar een foto wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-28 - 17:09:14

Er meerdere generaties mee kweken, zodat je de erfelijkheid kunt aantonen en vastleggen. Goed boekhouden dus!

"Om pietjebel-exit te voorkomen kan ik je nu alvast vertellen dat onenigheid in het verleden -met wie dan ook- over de vraag of het wel of niet een (nieuwe) mutatie is, hier niet mag worden gememoreerd en/of uitgevochten. Maar dat wist je al!"


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-28 - 17:27:53

quote
Er meerdere generaties mee kweken, zodat je de erfelijkheid kunt aantonen en vastleggen. Goed boekhouden dus!



Oke en dit heb je jaren gedaan hoe dan verder na het vermeerderen van de mutatie zult je willen weten wat voor mutatie het nu is .Waar kun je het allemaal laten onderzoeken bv. Wat zijn de kosten van een dergelijk onderzoek?


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-28 - 17:35:24

Betalen bonden hier aan mee als je lid bent?


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-03-28 - 18:27:15

Ik vrees dat bonden hier niet zullen aan meewerken. het enige wat je zou kunnen doen, is deze vogels inschrijven op een grote (nationale) TT. Waar meerdere keurmeesters hun zeg kunnen over doen. Dan hun bevindingen en jouw notities (zoals door Karel aangegeven) eens bundelen in een artikel en daar mee naar de bonden gaan en laten publiceren.
Dan zou het kunnen dat ze dit als een "eerste kweek" aanvaarden en je zal de juiste benaming ook wel krijgen dan. Succes!


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-03-28 - 18:30:36

Over wat voor mutatie en vogel hebben we het hier.
Is er ook een foto van?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-03-28 - 19:19:46

Je bent me een slag voor Henk57

Sommigen denken een nieuwe mutant te hebben en vast kunnen houden in de nateelt , echter zijn er zoveel mutaties in veel soorten dat je eerst een zoektocht moet houden anders sta je voor Joker om de simpele reden dat het een gekende mutant is .

Paul


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-03-28 - 21:48:48

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een mutant kan maar erkend worden vanaf de achtste generatie. Soms vanaf de zevende generatie.
Een mutant is een "zuivere" mutant vanaf de vijfde generatie (R5) Soms vanaf de vierde generatie (R4)
R = zuiver
F = kruising
Cijfer = generatie

Eigenlijk kan een mutant ontstaan via drie soorten mutaties.
(1) Niet recurrente mutatie:
Gedoemd te verdwijnen als er niet voor of tegen geselecteerd wordt. Genenfrequentie neemt in eerste generatie relatief af dan in latere generaties.
(2) Recurrente mutatie:
Bevorderen het behoud van nieuwe mutante allelen.
Gen (beginfrequentie Po) muteert tussen twee opeenvolgende generaties naar een andere frequentie u1 . Mutanten in de volgende generatie = u1Po.
Hoe hoger frequentie Po hoe meer nieuwe mutanten - nieuwe genenfrequentie Po-u1Po
(3) Reverse mutatie:
Mutatie in de tegenovergestelde richting.
Omgekeerde mutatie meestal minder frequent dan oorsprokelijke mutatie.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-28 - 22:01:37

Oké bedank moet ik nog een paar generaties verder kweken voor ik er mee kom het gaat om de Neopsephotus bourkii.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-03-28 - 22:34:26

@ Pietjebel:

Opaline x opaline = wildkleur

Kan te maken hebben met Reverse Mutatie.
Ik zeg wel: Kan te maken hebben.
Want dit staat nog niet 100% vast. Op het ogenblik is het nog steeds een veronderstelling.
Wildkleur is eigenlijk geen "zuivere" wildvorm.
Mutatie in tegenovergestelde richting wildbaan/wildvorm komt maar zelden voor.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-28 - 23:04:43

Van de wildkleuren uit opaline x opaline daar zijn nog geen jongen van blok hang er wel bij. Deze hebben de paramixo goed door staan het bestand begint in top conditie te komen.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-28 - 23:09:19

Enkeling wat voor percentage van kwekers waar het bij gebeurt zullen het ook op merken dat ze een terug mutant hebben gekweekt denk u ?


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-03-29 - 07:52:03

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niet veel omdat hele bestanden als talrijke keren door elkaar zijn gegooid . Vaak denk men bij toeval een bijna zeldzame mutant te hebben maar uit eindelijk heeft men weer niets in handen. Terug naar puur zou ik zeggen want de meesten denken met mutanten goud in de handen te hebben. Maar hebben uit eindelijk niet meer dan een bos veren in handen.
De gigantische prijzen die men vaak voor in mijn ogen misvormde mutanten vraagt is helemaal absurd en helaas voor sommige "kwekers" een reden om mutanten te gaan kweken .



Henk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede