Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rose kaketoe,s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-04-15 - 08:23:43 send message to surveyor

Goeiemorgen Rene,

Ik denk dat het voor mij gedaan is dit jaar. 2 weken geleden zag ik al wat grote veren liggen in het binnenverblijf. Ik dacht nog niet echt gelijk aan de rui omdat het nog niet extreem veel was maar goed wie weet zijn het wat losse pennen geweest en vallen ze nog niet direkt in de rui. Anders word het een jaartje wachten maar alles is nu wel perfect in het hok dus nu geen veranderingen meer haha..

Bedankt voor je bericht.

. Tim


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2013-04-15 - 21:28:50 send message to lennard

Bij mij begint de pop weer aardig agressief te worden dus gaat niet lang meer duren denk ik!happy :)


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-04-16 - 16:02:50 send message to henkdelaat

1e ei zaterdag gelegd en gelijk stuk gemaakt.

2e ei opgevangen,nu afwachten of ze nog meer legt.

Vorig jaar 7 eieren waarvan 3 stuk gemaakt anderen waren onbevrucht.

Rosétjes gaan nu het 4e jaar in.

Henk.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-04-16 - 17:48:29 send message to surveyor

Hoi Lennart leuk voor je ben benieuwd...

@henk pff bale man maar misschien lukt het nog...

Ik zag 2weken geleden al wat veren liggen op de grond en begin van de week weer alle veren opgeruimd maar zag vandaag weer wat losse veren liggen. Over het algemeen kleine veren en ik vind nu niet dat de rose,s ruw in de veren zitten zoals je meestal wel ziet met de rui...

Ik denk dat het voor mij dit jaar niks meer word,op kort termijn zijn ze van 2 eigenaars gewisseld dus ik denk dat ze daardoor ffe van slag af zijn... De rui is wel erg vroeg vind ik... Jammer maar goed ze vertoeven nog wel veel in het blok met zijn 2 tjes en graven alles om dat vind ik zo raar..



surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-04-16 - 18:10:14 send message to surveyor

Is het trouwens niet zo als rose,s heel vroeg zijn met de rui dat er later op het jaar nog de kans bestaat op een nestje ?


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-04-16 - 19:08:21 send message to vogeltje1000

Dat wordt volgend jaar.
Of je moet continu licht laten branden en zorgen dat ze op een verwarming (max 30 gr ) kunnen zitten en dan heb je misschien eind december eieren.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-04-16 - 19:43:58 send message to henkdelaat

surveyor
@henk pff bale man maar misschien lukt het nog...

Ik weet wat me staat te wachten,als je zolang als ik met papegaaien kweekt dan sta je nergens meer versteld van.

Engelen geduld heb je nodig dat heb ik door de jaren heen wel geleerd,en dat ontbreekt er nogal eens aan als ik hier verschillende topics lees.

Mij hebben ze vroeger geleerd om eerst bijna zo niet alles te weten te komen over een koppel vogels wat je wil aanschaffen,hetzij door te lezen of door bij andere kwekers te vragen hoe je de vogels moet verzorgen etc.

Henk.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-04-20 - 09:21:50 send message to surveyor

Alle bedankt voor jullie reactie,s ...

Ik dacht dat de volgens al in de rui zaten omdat ik hier en daar wat slagpennen zag liggen dacht eigenlijk dat de man in de rui al zat maar toch zitten ze flink achter mekaar aan en ook het blok maken ze sinds een 2tal dagen weer flink op stelten....

Ach ja puur natuur en we zullen wel zien...



surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-05-05 - 09:54:14 send message to surveyor

Nu mijn rose,s toch alweer een goeie maand in de rui zitten bestaat er nog een kans dat ze misschien laat in de zomer nog beginnen aan een nestje ? Of is dit een uitgesloten kans ?

Ik vind dat mijn rose,s heel erg vroeg in de rui waren dit jaar, het begon met de man en paar weken later de pop.
Afgelopen maanden zaten ze nog veel in het blok alleen de laatste weken helemaal niet meer tot gisteren want toen begonnen ze weer wat te knagen aan het blok dus vandaar mijn nieuwsgierigheid. Ik dacht omdat ze niet door hebben kunnen zetten waar ze denk ik mee bezig waren ( een nestje duS) dan zal dat misschien wel later in het jaar gebeuren....

Of kan ik dit op mijn buik schrijven en moeten wachten tot volgend jaar ?



giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-02-02 - 02:46:02 send message to giorgioo

k heb een broed vat voor mijn koppel witkuif kaketoe...misschien weet iemand o goed is als ik ook een broedkooi bij zet? Ik kan zelf eentje bouwen van bv 100/50/30 cm.
Bedankt, gr.


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-02-02 - 02:49:01 send message to giorgioo

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik heb vandaag zelf eentje gebouwd, van 100/50/40 cm, met 2 gaten...spijtig dat ik geen foto kan plaatsen.
Gr,



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede