Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kan iemand helpen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kan iemand helpen?
Dorian
Website Member
Posts :60

Website Member
2013-04-16 - 14:09:24 send message to Dorian

ik zoek iemand die vanuit België kortelings richting Zwolle uit rijdt of een Nederlander die uit de regio Zwolle richting België of Belgisch grensgebied uit moet en een vogel voor mij kan meebrengen uit Tollebeek
Dit moet niet noodzakelijk tot bij mij thuis zijn. Ergens halfweg West-Vlaanderen - Tollebeek is al ok.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-04-16 - 16:21:43 send message to Karel

In het algemeen:

Bij wie ligt de verantwoordelijkheid voor de gezondheid van een vogel, die je voor een ander meeneemt?

Denk goed na, voordat je besluit om een vogel voor iemand mee te nemen. Zorg in ieder geval voor goede afspraken!


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-04-16 - 16:46:03 send message to Blauwe bergen

Hallo,
Je kunt ook de vogel later ophalen en dan bedoel ik bij de kweker thuis.
Dan kun je op je gemak de vogel bekijken, en zelf de keuze maken of je deze vogel wilt toevoegen aan je collectie.
Denk er goed over na, mocht je niet tevreden zijn, wat doe je dan ?


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-04-16 - 20:07:54 send message to mreyder

Hoewel ik de (ongetwijfeld goed bedoelde opmerkingen) snap, is dit toch niet waar Dorian om vraagt....


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-04-16 - 21:14:00 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

@mreyder

Zonder mijn "goedbedoelde opmerking" hoorde deze vraag eigenlijk in de advertentierubriek thuis. Mijn opmerking lokt mogelijk wat discussie uit en dan hebben we er allemaal wat aan, snap je 'm?

Groeten,
Karel
(Moderator, in brede zin)happy :)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-04-16 - 21:30:03 send message to denegon

Als ik op een duitse verkoop site kijk zie ik altijd dat de vogel opgestuurd kan worden. ik weet dat hier ook eens een item over op vogelarena is geweest. misschien is dat een optie.
hier de url van het Item
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=6109&recordnum=0

groetjes egon


Dorian
Website Member
Posts :60

Website Member
2013-04-16 - 21:49:28 send message to Dorian

probleem is opgelost, mijn zus moet die kant uit en zij zal de vogel meebrengen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-04-16 - 22:00:16 send message to Karel

Mooi opgelost, (hoewel ik mijn zuster nooit om een vogel zou sturen, maar dat is een ander verhaal.laugh :D)


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-04-17 - 07:06:20 send message to Vogelen

Ik zou mijn zussen hoogstens om gebraden vogels (lees kippen) sturen. Ik koop niks ongezien. Om wat voor vogel gaat het?


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-04-17 - 19:51:42 send message to mreyder

Karel, even een vraag; waarom hoort deze vraag in de advertentierubriek thuis? Hij biedt geen vogels of aanverwante artikelen aan, vraagt ook geen vogels of aanverwante artikelen. Het forum is voor vragen die je stelt in de hoop dat anderen je daarmee kunnen helpen (naast natuurlijk opmerkingen om ergens over te kunnen discusseren, elkaar van nieuwigheden op de hoogte houden etc). Ik ben geen moderator, maar in mijn optiek zou dit een heel goede vraag zijn voor het forum. Even ter info: ik probeer hier niet de betweter uit te hangen, snap oprecht niet waarom!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-04-17 - 20:13:53 send message to Karel

@mreyder

Ik begrijp je verwarring en (voor de goede orde)zie je opmerking niet als een aanval.

Het forum is uiteraard o.a. bedoeld voor vragen die men heeft over vogels. Dit kan natuurlijk ook een vraag om hulp zijn. En daar zit 'm eigenlijk een grijs gebiedje waar ik ook niet altijd raad mee weet, waardoor ik, zoals in dit geval naar een pragmatische oplossing heb gezocht.

Over de vraag: "Wanneer wél en wanneer niet?" een paar voorbeelden:

- Wie heeft er voor mij een kanarie popje?
- Wie heeft er een nestkastje over?
- Wie kan mij aan een paar ringen helpen?
- Wie kan mij een lift geven naar Zwolle?
- Wie kan er voor mij een paar vogels meenemen?

Is het vragen om een dienst in alle gevallen wezenlijk anders dan het vragen om iets materieels? Het is soms lastig te beoordelen waar de grens ligt van het "toelaatbare".....dus probeer ik er maar het -in mijn ogen- beste van te maken.

Vergeet vooral niet dat als ik iets goedvind, er direct pb's volgen met de vraag: Waarom dit wel, en dat van mij niet?
En daar zit ik ook niet op te wachten...wink ;)


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-04-18 - 07:30:05 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat de kans op respons via het forum in zo'n geval veel groter is dan via de advertentie's. Iemand die niet opzoek is naar een vogel of product of iets te koop heeft kijkt waarschijnlijk wel naar het forum en niet naar de adv. ( heeft iemand geen steraccount, dan helemaal geen diensten/pruducten vragen/aanbieden lijkt me)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-04-18 - 09:34:28 send message to Karel

quote
Ik denk dat de kans op respons via het forum in zo'n geval veel groter is dan via de advertentie's.


Dat weet ik wel zeker, maar het forum is niet bedoeld voor (verscholen) advertenties. Dus dat doen we niet.

quote
heeft iemand geen steraccount, dan helemaal geen diensten/pruducten vragen/aanbieden lijkt me


Ten eerste zou dat betekenen dat leden met een steraccount het forum anders mogen gebruiken dan gewone leden....en dat vinden we ongewenst.
En ten tweede, het praktische punt dat ik niet kan zien of iemand een steraccount heeft. Dat kan alleen Jan.


de Pluijm
Website Member
Posts :11

Website Member
2013-05-04 - 19:38:51 send message to de Pluijm

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik reis vrij veel door Nederland en wil best wel eens voor iemand een vogel ophalen.
(zonder al die discussie eromheen)
Ik ben het trouwens helemaal met Vogelen eens.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-05-04 - 22:21:39 send message to medaar

tollebeek . westvlaanderen . hmhm ze


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-05-05 - 14:08:51 send message to gerrit1950

niet het Tollembeek(O-vlof is het vl br)van Urbanus, Medaar, maar Tollebeek in Nl



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede