Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Lori van de blauwe bergen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Lori van de blauwe bergen
oli1994
Website Member
Posts :4

Website Member
2013-05-31 - 17:56:09 send message to oli1994

Beste leden,
Ik ben van plan om een koppel lori van de blauwe bergen aan te schaffen. Ik heb wel nog enkele vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen. De ruimte die ik voorzie voor het koppel is een kleine voliere van 50 cm breed, 130 cm lang en 100 cm hoog. Is dit te klein voor een koppel om in te kweken en te overleven? Dan had ik ook nog een vraag ivm met de invulling van de volieren. Gebruik je best houten stokken waar de vogels op zitten of juist touwen? Of takken van een bepaalde boom?

Dan ivm de voeding. Wat is het beste en gemakkelijkste om mee te beginnen als beginner voor te geven aan de lories?

En is het mogelijk om een koppel tam te maken als ze in de zelfde voliere zitten?

Groetjes oli


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2013-05-31 - 18:05:52 send message to Mp vd Sande

De ren die je aangeeft is te kleine voor blauwe bergen daar worden ze niet gelukkig in.
Zou op zijn minst een ren geven van 2 meter lang 2 meter hoog en 1 meter breed.
Het zijn bewegelijke vogels die toch ruimte nodig hebben.
Als zitstokken gebruik ik wilgentakken.
Ik heb in mijn volières ook schommels en touwen ophangen zodat ze kunnen spelen.
Een lori van de blauwe berg doet het al goed op lorinectar van aves met aanvulling van verschillende soorten fruit en nectar.
En voor je een koppel aanschaft verschaf zoveel informatie als je kunt zodat je niet onverwachts met je handen in het haar zit.
Ze hebben een andere aandacht nodig dan parkieten.

Ik hoop dat je wat aan de info hebt.

Succes ermee.


Martijn


oli1994
Website Member
Posts :4

Website Member
2013-05-31 - 18:09:10 send message to oli1994

Beste martijn,

Bedankt voor je reactie.
Vliegen deze vogels egt? of springen ze eerder van stok tot stok?
En die wilgentakken, eten zij deze dan niet op?
En heeft u misschien een aanrader als informatiebron? Boek, website?
Groetjes


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2013-05-31 - 18:16:11 send message to Mp vd Sande

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Blauwe bergen zijn vliegers.
Ik heb het zelf gehad dat ik een mooie lori kocht die alles zijn veren had maar door te klein zitten slecht kon vliegen.
Kwa informnatie bron kan je kijken op lories.nl.
Veel je heel veel nuttige info.
Van de wilgentakken halen ze de barst af en poetsen de veren met het wat vochtig wat onder de barst zit ze eten het niet op wel slopen.


Martijn


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2013-06-01 - 09:39:35 send message to eabe80

Ikzelf heb een koppel in een vlucht van 3 meter lang. Dat hebben ze wel nodig vind ik, ze klimmen veel maar eens goed de vleugels uitslaan doen ze zeker. Als bv in de broedtijd komen wil de man nogal eens achter de pop aanjagen.
Als zitstokken heb ik gewone takken zover mogelijk uitelkaar zodat ze dan gedwongen worden om te vliegen. Ook klimtouwen heb ik erin welke ze ook veel gebruiken. Schoon badwater moet altijd aanwezig zijn. Alsmede een broedblok aangezien ze hier in slapen.
Als voer krijgen ze hier elke dag vers fruit, loripap van Orlux of Lorinuggets (om de dag). Veelzijdige voeding is belangrijk.

Tip: ga eens bij iemand kijken die lories heeft en geef uw ogen de kost.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-06-01 - 10:26:15 send message to henkdelaat

Zorg ook dat je de juiste nestkast hebt waarvan je de nestlade kan vervangen anders wordt het een smerige stinkende troep in de nestkast en heb je kans dat de jongen het niet overleven.
Deze nestkasten zijn te koop maar als je een beetje handig bent ook zelf te maken.

Henk.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-01 - 20:52:51 send message to kamervoliere

hoi Henk,heb je fotos van zo"n nestkast?
poepen ze in de nestkast waar ze het jaar door inslapen.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2013-06-01 - 22:45:48 send message to mreyder

Ik heb een koppel Blauwe Bergen gehad en hield deze in een vlucht van 7,5 meter lang, met daaraan vast een dicht nachthok van 1,5 meter lang. Allebei 1 m breed. Ze vlogen heel veel en vaak en genoten van deze ruimte. Nu is 7,5 meter niet absoluut nodig, maar een kooi lijkt me wel klein voor deze vogels, zeker ook gezien de ontlasting: moet je meerdere malen per dag wel helemaal uitwassen lijkt me. In de vlucht hier geen problemen door de dunnere mest.


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2013-06-02 - 02:46:38 send message to IGGINO VB

als je zo'n kleine kooi hebt, en je wil lori's, dan zou ik aan kleine lori's denken, zoals de roodflanklori of de viooltjeslori.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede