Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nieuwe volieres Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nieuwe volieres
dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2013-07-08 - 10:09:01 send message to dirkp106

Hoi allemaal

Ik ben met de plannen bezig voor een nieuwe voliere.
Momenteel zit het zo.
Ik heb 3 volieres staan van 5 op 2 meter met daar aan vast een nachthok van 2 op 2 per voliere. Hierin zitten men ara's.
Op het terras heb ik nog een voliere van 3 op 3 m met nachthok vn 1 op 2 hierin zit een koppel grijze roodstaarten en dan is er ook nog een voliere bij van 1 op 2 waarin de zon parkieten zitten.
Nu wil men vrouw de volieres op het terras weg e de nachthokken uit het tuinhuis zodat we het tuinhuis kunnen gebruiken als berging voor de kids hun buiten speelgoed.
Ik zou dan achter in de tuin een stuk van de stal gebruiken om volierse van te maken voor de grijze en en de zonnen.
ik heb een ruimte van 6 op 4 (of mss 4.5) die ik gebruiken zodat er nog genoeg ruimte overblijft voor onze aanhangwagen grasmaaier enzo.
Van de plaats die ik kan gebruiken is er 3 op4 meter overdekt en voorzien van betonnen vloer de rest is buiten.
IK heb ook 3 voliere panelen staan van 5 meter lang en 2 meter hoog en nog alu en draadmatten voor de rest te maken.

Hoe zouden jullie dit indelen?
2 volieres van 2 op 5 bij maken of iets smaller gaan en er 3 zetten zo kan ik eventueel ook het koppel ara's dat nog bij men ouders zit ook naar hier halen of nog een andere soort bijhouden.
Laat maar komen de ideeen .
Alvast bedankt


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-07-08 - 17:32:51 send message to meyersam

Mag je zulke grote volieres in je tuin zetten waar je wilt in je tuin, of heb je hiervoor vergunningen nodig?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-07-09 - 00:43:02 send message to Karel

Kun je een plattegrondje tekenen en plaatsen?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-07-09 - 13:39:47 send message to henkdelaat

is het mogelijk om de nachthokken omhoog te plaatsen zodat je er de aanhanger en grasmaaier onder kan zetten,ruimte onder de nachthokken komt altijd van pas.
en nachthokken hoeven niet zo hoog en groot te zijn omdat vogels vaak de hoogste plaats opzoeken om te gaan slapen.

maar zoals eerder gezegd zonder plattegrond is het moeilijk om advies te geven.

Henk.


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2013-07-09 - 21:40:03 send message to dirkp106



Dit is een klein schetsje van de oppervlakte.
Nog wel geen indeling gemaakt ofzo.
Het vlak met de driehoekjes in is het overdekte stuk wat er staat en wat voorzien is van een betn vloer.
Het gearceerde vlak is het stuk wat ik zou kunnen gebruiken en is 4 (of 4.5) op 6 meter lang.
Echte nachthokken zou ik niet voorzien denk ik. Ze zitten een stuk binnen dat volledig overdekt is en enkel aan de voorkant open is.
Voorkant is gericht op ZO. Komt geen wind of regen binnen.

Nu de vraag 2 of 3 volieres of gans anders aanpakken?

Alvast bedankt


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-07-11 - 00:12:38 send message to Ton Koek

Ik heb zelf geen ara's, maar als je 1,5 meter als breedte kunt houden, denk ik dat het prima kan om het in drieën te delen. Smaller zou ik zelf niet doen voor dergelijke fraai vogels.

Succes met keuzes maken.


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2013-07-16 - 21:54:07 send message to dirkp106

Vandaag nog wat verder kunnen uitmeten en denken en denk dat ik het als volgt ga doen.
Ik zou het verdelen in 3 volieres van 150 cm breed.
2 zouden er 500 cm lang worden en de laatste zou 600 lang kunnen zijn.
Er zou dan een voedergang achter zijn van 100 cm breed. Elke voliere is 3 meter open en de rest is overdekt .
Op deze manier houden we voldoende berging over en kan ik de vogels van het terras verhuizen en het laatste kopel ara's van bij men ouders ook naar hier halen als het nodig is.

De volieres zouden 50 cm van de grond afkomen zodat de vogels niet meer op de grond kunnen komen.

Nu nog tijd vinden om er aan te beginnen.
Wat denken jullie van deze afmetingen ?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2013-07-16 - 22:20:40 send message to molineti

Ik zou er 1 van 2 breed maken en 6 lang voor de aras,maar dit is eigenlijk te smal mijn inziens.
En 2 van 1.25 breed voor grijze en zonparkieten.
Waarom wil je niet dat je vogels op de grond komen?

Als ze bij mij niet op de grond konden komen had ik veel minder amazones,kakatoes en caiques gekweekt dan nu.

Groeten rene


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2013-07-16 - 22:53:38 send message to dirkp106

Huidige ara volieres zijn 2 op 5 meter met dan nog wel een apart nachthok van 2 op 2.

Nu kunnen de vogels wel op de bodem maar heb veel last van onkruid groei.
NU dacht ik de volieres op poten te zetten en er een paar kippen onder en rond te laten lopen om zo de boel proper te houden.
Heb dit ook gezien bij een bevriend kweker en hij is er heel tevreden over.
Het koppel ara's bij men ouders moet daar niet weg maar toekomst gezien weet je nooit he en je kan beter voorbereid zijn .
Of eventueel een plaats om jongen te kunnen huisvesten.
Ik vind het niet gemakkelijk om de juiste keuze te kunnen maken wil de vogels voldoende ruimte geven maar je moe ook de plaats hebben .
Zou ook achter de huidige voliere een stuk kunnen bijzetten maar daar heb ik er helemaal geen zicht op vanuit de huiskamer en dan zit ik tegen de afsluiting. Zou dan moeten kiezen voor binnenvolieres zonder buiten deel en dat is ook niks vind ik. Zie de vogels graag bezig in de regen enzo.Zal eens een plannetje zoeken van het huidige hok en met de mogelijke uitbreiding daarbij.


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2013-07-16 - 23:04:33 send message to dirkp106

Dit is een schema van de huidige voliere met achterkant de mogelijke uitbreidingsruimte van 6 op 3 meter
Zouden jullie eerder voor dit kiezen?
http://i153.photobucket.com/albums/s225/dirkP106/voliere-2-1.jpg
Kan aan het huidige nachthok een uitbreiding doen van 6 op 3 meter maar zoals eerder aangehaald is er dan geen zicht uit de woonkamer in het andere geval wel een beetje schuin zicht.
Voordeel hier zou wel zijn dat je alle volieres samen hebt staan en niet op 2 plaatsen moet gaan voederen enzo.
Laat maar weten wat jullie zouden doen? Ik weet het eigenlijk niet goed wat het beste is.
Ik moet zeker plaats hebben voor de grijze en de zonnen. eventueel een koppel ara's bij huisvesten zou mogen maar is niet onmiddelijk noodzakelijk.


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2013-07-16 - 23:09:00 send message to dirkp106

[URL=http://i153.photobucket.com/albums/s225/dirkP106/voliere-2-1.jpg.html][/URL]


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2013-07-26 - 12:50:25 send message to molineti

zoals afgesproken in PM,een foto van de bodem van 1 van mijn volières.

Bij de rosees ziet die er anders uit namelijk helemaal kaal met gaten erin(zoektocht naar plantenwortels en insecten.



Dit soort bodem lijkt me voor de vogels prettiger dan een gazen bodemhappy :)

Groeten René



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede