Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > appelazijn Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-07-29 - 13:29:21 send message to P.Rooth

Drinkwater anex badwater staat bij mij in de voliere alleen in de broedkooien in waterschalen
Hoeveel rommel in 'helder' drinkwater zit kan je zien als je het water een paar dagen laat staan .
Dan zit er een vliesje over de bodem wat wel wat op kalkaanslag lijkt , ik heb het dan niet over hoeveel bacteriën erin zitten
Wat opvalt is dat indien het water aangezuurd is met azijn ( ik gebruik witte tafelazijn ) er geen aanslag is na een paar dagen .

Is belangrijk om te weten wat er bij jezelf thuis in water zit en de proef op de som te nemen aangezien in Nederland niet overal dezelfde waterkwaliteit is .
Wel gezonder dan de zuidelijke landen waar je beter geen water uit de kraan kan drinken tenzij je eraan gewend bent of graag de vakantie op het toilet door wil brengen .

Paul


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-07-29 - 19:30:08 send message to kamervoliere

je kan het ook een beetje aanzuren met ochtendurine dat schijnt heel goed te zijn


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-07-29 - 19:54:00 send message to P.Rooth

Eerst zelf enkele dagen uittesten of het wel zo is



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-07-29 - 20:01:04 send message to Daniel

Ik denk dat kamervoliere iets te veel zon op zijn bol heeft gehad vandaag happy :).


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-07-29 - 22:22:48 send message to kamervoliere

ja Daniel denk ik ook hahahah.maar zonder gekheid ik zuur zelf het water niet aan.met de gedachte ze moeten ook weerstand opbouwen en je kan ook te ver doorslaan met verzorging.niet aanvallend bedoelt ieder doet het op zijn eigen manier


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-07-30 - 12:39:11 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Waarom geeft niemand zijn vogels regenwater,dit drinken vogels in de natuur toch ook?

Wat gebeurd er met regenwater als je dit eerst kookt in een waterkoker?

Verandert dan de zuurgraad van dit water?

Henk.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-07-30 - 13:09:36 send message to P.Rooth

Hallo Henk

Regenwater wordt geprefereerd boven alle drinkwater als maar vers is dan zie je de vogels die in de buiten volières zitten zich daaraan tegoed doen .
Bij nevelig weer hangt dit water aan het gaas en drinken ze dat raken ze de drinkbak niet aan

In Nederland hebben we goed drinkwater opvangen is een optie maar kijk eens naar Australië daar vangen ze veelal het regenwater op en slaan dit in tanks op het risico is dan dat het besmet is of door stilstand er bacteriegroei ontstaat en daarvoor ontsmetten ze de voorraad .

Paul


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2013-07-30 - 13:29:24 send message to casehulsebosch

Quote:Waarom geeft niemand zijn vogels regenwater,dit drinken vogels in de natuur toch ook?

Henk, ik denk dat vogels in de vrije natuur wat meer weerstand hebben dan de vogels die wij achter het gaas houden.
Ik zit op het moment voor 6 maanden in het "top end" in Australie. Heeft in geen maanden geregend en denk uit eigen ervaring dat de regen nog wel een maand of wat op zich laat wachten.
Dat zogenaamde regenwater dat hier dan ligt is dusdanig vervuild dat ik het zelfs niet aan mijn schoonmoeder zou aanbieden - lol.
De in het wild levende vogels delen dit water ook met kangaroos, wallabies, vee, wilde paarden, wilde kamelen, wilde varkens en noem maar op.
Ik zou het maar op kraanwater houden.

Groet, Kees, NT, Australia


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-07-30 - 14:41:53 send message to gerrit1950

... en in het water poepende nijlpaarden...


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-07-30 - 20:17:46 send message to P.Rooth

Heb je wel gezien dat die beesten ongezond dik zijn , zal wel van dat vieze water komen laugh :D

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-07-30 - 21:37:34 send message to Karel

Ik weet niet waar jullie wonen, maar ik zie hier nooit nijlpaarden bij mijn waterbakken.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2013-07-31 - 08:37:13 send message to digipeet58

gewoon je gaas wat groter maken.laugh :D


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-07-31 - 15:11:30 send message to Ton Koek

Heel veel van de in het water levende bacteriën maken het water juist schoon, niet alles wat leeft is schadelijk. In een bospoeltje barst het van het leven en is het water uitstekend geschikt als drinkwater voor allerlei dieren.

In een waterbak in een kooi is de vervuilingsgraad vele malen hoger, het lijkt mij onmogelijk om daar een ge\zond evenwicht in te krijgen. Een beetje aanzuren kan wel de groei van allerlei leven iets afremmen, dus ook dat van "schadelijk" spul.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-07-31 - 19:39:47 send message to P.Rooth

Blijft een verschil tussen natuurlijke waterbronnen en de neppers die wij in de kooien en volières hebben

Paul


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-07-31 - 20:11:29 send message to enkeling

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat het grote verschil te vinden is, doordat de vogels in de natuur doorgaans zelf kunnen beslissen wat eten/voedsel en of drinken betreft. Wat bij vogels in kooien en of volières niet het geval is.
Waarom wordt er tegenwoordig bij voeding mens, dier/vogel zoveel aandacht besteed aan zwavelverbindingen.
Voedsel die door de lokale bevolking worden gebruikt, en hier, vanwege het commercièle, worden beschouwd als voedingssupplementen.
Denk maar aan soort(en) algen, peulvruchten, olie, etc.

Men hoeft maar eens op te zoeken wat M.S.M betekent.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede