Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > buitenvoliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : buitenvoliere
jan-timmerman
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-11-14 - 16:10:17

Hallo,
Ik maak me een beetje zorgen om mijn halsbandparkieten.Het wordt nu toch steeds kouder maar ze blijven dag en nacht buiten zitten.kan dit geen kwaad(met de komende vorst) en hoe krijg ik ze eventueel naar binnen naar het verwarmde nachthok? Alvast bedankt voor de antwoorden


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2004-11-14 - 16:36:16

je kan de vogels evt tegen de avond voeren
als je tenminste binnen voert
en als ze dan binnen zitten het luik dicht doen
ik doe dit zelf met mijn vogels ivm de katten in de buurt
maar het als de vogels beschut kunnen zitten
kan het geen kwaad dat ze buiten blijven
als ze het koud krijgen gaan ze heus wel zoeken
naar een beter plek in dit geval het binnenhok


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-11-14 - 16:39:08

laugh :DMijn ervaring met halsbanden is dat ze niet snel naar binnen zullen gaan.
Waar je wel op moet letten is dat de voliere aan de bovenkant dicht is(golfplaatjes oid) ivm regen en sneeuw,het is belangrijk dat de stokken droog zijn.
Als ze verder een beschut plekje hebben in de voliere is er niet zoveel aan de hand.
Je kunt evt nog plexiglas o.i.d voor de voliere hangen zodat ze toch uit de wind kunnen zitten.
wink ;)


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-11-14 - 16:52:22

hoi jan

volgens mij kun je het beste resultaat verwachten als je ze alleen binnen voert en dan indien mogelijk tegen de avond en dan het nachthok afsluiten en s'morgens natuurlijk weer open en als ze ergens lekker beschut kunnen zitten dus uit de wind onder een overkapping dan zal het best wel goed gaan veel sucses


sansear
Oud Lid
Posts :46

Oud Lid
2004-11-14 - 20:10:50

Hoi,

Plaats de zitstokken in het nachthok hoger dan buiten en zorg ervoor dat het in het nachthok langer licht blijft dan buiten. Eventueel de eerst paar avonden beglijden door ze erin te "jagen". Na enkele dagen doen ze dit vanzelf. Het is echt beter om ze in het nachthok te hebben. Psittacula's hebben vleespoten (een andere bloedcirculatie dan b.v. eenden) en die kunnen erg snel bevriezen. Vandaar dat je bij halsbanden vaak vogels ziet met verminkte teentjes.

Succes

Koen

P.S. Ik vind dat je 's ochtend hoort te voeren dan is het voer lekker vers. Jij legt toch ook niet je boterhammetje de dag te voren op de eettafel?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-14 - 21:07:13

e.e.a. is al hier aardig beantwoord.

rest mij noog een opmerking:
Ik weet niet wat je precies verstaat onder 'verwarmd nachthok', want dit kan variëren van vorstvrij houden tot tropisch stoken, maar ik zou voor vogels die overdag buiten in de kou zitten het temperatuurverschil met het nachthok niet te groot laten worden.
Naar mijn mening niet meer dan vorstvrij houden.


etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2004-11-15 - 12:32:33

mijn tropen verdommen het ook om naar binnen te gaan. Snap ook niet waarom. EN ja die kunnen hun voer ook gewoon van buiten halen en met een grote voleire heeft naar binnen jagen ook geen zin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-11-15 - 23:17:32

Ik heb sinds kort een deel van de schuur als nachthok in gebruik. Ik heb kanaries, kleine tropen, goudmusjes, tmailia's en chinese groenlingen.Tot nu toe gaan ze er alleen overdag in, de sukkels. wink :) In elk geval hebben ze nu de keuze, ik laat het lekker gaan.
Eén dag alleen binnen gevoerd, dat leverde uitgehongerde vogels buiten op de volgende dag.

Groeten, Ton.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-16 - 20:00:32

Tja , wat dit betreft heb ik het wel heel erg gemakkelijk.
Zoals de meeste Zuid-Amerikaanse parkieten slapen Pyrrhura's ALTIJD (het gehele jaar door dus)in een nestblok.
Kwestie dus van gewoon het blok binnen ophangen en s'avonds de luiken dicht doen.
Mijn Amazones gaan gewoon heel voorbeeldig mee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede