Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jardine koppel met tamme pop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jardine koppel met tamme pop
surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-08-14 - 22:24:51 send message to surveyor

Hoi allemaal,

Ik heb wat advies nodig, ik ben eenige tijd geleden in het bezit gekomen van een koppel jardine. Dit koppel is niet echt oud maar beide niet vast geringd, de man is schat ik zo een jaar of 5a6 en wel broeds. Pop is erg tam, nu mijn vraag de man voert de pop wel vollop en toont echt broedsgedrag (vleugels laten hangen en over de stokken wandelen en tegelijk de pop voeren) pop laat dit wel toe overigens, alleen voor de rest moet ze niet veel van hem hebben. Zodra ik voor de volière sta vliegt ze gelijk naar mij toe.

Wat zouden jullie doen, lekker bij mekaar laten zitten of tochbij de man een broedtijd popje zoeken? Ik denk dat de pop te Tam is voor mee te kweken, ik heb ze bij atc gekocht en weet dus geen achtergrond helaas.....

Alle bedankt voor jullie input alvast


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-08-15 - 00:45:12 send message to Karel

Het komt een enkele keer voor dat een pop dermate verknipt is dat ze geen contact met soortgenoten meer wil en naar de mens blijft trekken.

Maar, daar zou ik om te beginnen niet van uitgaan. Het zou goed kunnen dat de volgende keer dat zij broeds raakt, ze de man wél zal accepteren. Om te beginnen zou ik het gedrag van de pop naar jou toe, volledig negeren en haar vooral niet uit de hand voeren of aanhalen. Het kan even duren (een jaar of langer zelfs), maar meestal slaat het gedrag dan uiteindelijk toch om in het voordeel van de soortgenoot.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-08-15 - 19:45:15 send message to surveyor

Karel,

Bedankt voor je reactie... Hier kan ik wat mee.

Grtz


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2013-08-15 - 20:11:06 send message to mreyder

Ben het zeker met Karel eens. Overigens: als de pop zich laat voeren door de man is dat al een teken dat het koppel goed klikt EN dat de pop niet enkel en alleen op mensen is gericht. Geef deze vogels gewoon de kans en ik verwacht dat het wel goed komt. Heb zelf jarenlang jongen gehad van een koppel Bonte Boeren waarvan de man supertam was, de pop werd uiteindelijk net zo tam als de man. Erg vingergevaarlijk, want toen ze broedrijp werden, werden ze ontzettend agressief, voeren en kooi schoonmaken was bijna niet meer normaal mogelijk.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-08-15 - 22:29:19 send message to surveyor

Oke goed om te horen dat het daadwerkelijk wel kan. Ja ze slapen nu ook naast mekaar zag ik, maar de man voert de pop inderdaad goed en dat laat ze ook toe. Alleen zodra ze mij ziet komt ze naar mij toe, en de man is best broeds denk ik want daarstraks ging hij heel de tijd achter het popje aan, niet vervelend of zo maar net of hij bij haar in de buurt wilde zijn, en de pop ging hem telkens uit de weg, pop naar binnen dus de man ook toen pop weer naar buiten en de man dus ook weer, dus vandaar mijn twijfels... Maar goed ze voeren mekaar super en dat is een goed teken



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede