Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Advies/tips over het gedrag aanleren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Advies/tips over het gedrag aanleren
tessa21
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-11-15 - 22:56:51

Hallo,

Kan iemand mij advies of tips geven voor mijn 6jarige grijze roodstaart, zodat hij heel tam kan worden en niet of nouwelijks eenkennig.
Hij heeft nu bijv. al de neiging om mijn vinger als voer aan te zien.

gr. tess


swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-11-15 - 23:39:57

Een grijze roodstaart is zowiezo al eenkennig, de ene al meer dan de andere, véél, héél véél mee bezig zijn, hem niet boven ooghoogte plaatsen zodat hij je niet gaat dommineren, en dat vingerhappen als voer.......de mijne doet het alleen nog als hij hoger zit dan mijn hoofd, dan denkt hij dat hij God de Koning zelf is en durft zelfs aanvallen als je voorbij komt, zet ik hem IN zijn kooi, dus een goed stuk LAGER....slinkt die grote bek als sneeuw voor de zon en is hij poeplief, of toch een stuk handelbaarder.
Is jou vogel een handopfok, of natuurbroed, dat scheelt ook wel veel.
En hoelang heb je de vogel al.....een grijsje heeft tijd nodig om zich aan te passen....
Wat is zijn voorgeschiedenis, ook héél belangrijk voor de nieuwe aanpak....weet je waar en bij wie hij vandaan komt.
Er bestaan geen kant en klare oplossingen voor de opvoeding van grijsjes, ze hebben allemaal een andere aanpak nodig, afgaande op hun vroegere levensomstandigheden en opvoeding als baby-papegaaitjes.
Toch veel succes gewenst, met het nodige geduld kom je zeker al een héél eind weg, en ZEKER NOOIT SLAAN, al heeft hij je nog zo hard te pakken of is hij nog zo agressief, want dan begin je gegarandeerd terug van AF.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-16 - 10:29:40

Bij papegaaien is het heel vaak zo dat ze naar een bepaald geslacht trekken. Dit heeft niets te maken met het geslacht van de vogel zelf maar met het geslacht van de kweker. Een vogel die is geboren bij een man zal altijd een voorkeur houden voor mannen tenzij de man de vogel slecht heeft behandeld en vice versa met vrouwen. Weten wat de afkomst van de vogel is heeft dus het voordeel dat je al kunt inschatten hoe de voorkeur van de vogel zal zijn naar grote waarschijnlijkheid. Nu heb ik zelf ook weer een grijze en die is toevallig super tam voor iedere man die hem maar wil aanhalen. Voor vrouwen is hij minder toegankelijk. Sterker nog, na een paar keer afwijzen bijt hij vrouwen gewoon als ze toch blijven komen. Nu heeft mijn vrouw de fout gemaakt om een keer na een heel smerige beet de vogel een tik met de vinger op de snavel te geven. Gevolg: juist hij wil wel bij haar zitten maar als ze de hand naar hem uitsteekt om hem op te laten stappen dan bijt hij haar weer voluit. Wat altijd positief werkt is zonder angst aan elke training te starten. Gewoon open en ongewapend (handschoenen, theedoek of handdoek) je vogel benaderen en op laten stappen. Houd er idd rekening mee dat de vogel duidelijk lager moet zitten dan dat jij zelf staat. Niet op ooghoogte! De vogel staat dan namelijk op gelijke hoogte in rang en wil in dat geval zijn rechten graag verdedigen. Zit de vogel een stuk lager dan zal het veel gemakkelijker gaan.

Rest alleen nog een hoop geduld en misschien af een toe een keer de kiezen op elkaar!

Sterkte,
Erwin


tessa21
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-11-16 - 15:15:19

Oke, heel erg bedankt.
Het betreft een handopfok van 6 weken.
De ei is uigekomen in een broedmachine en door ene man grootgebracht.
Ik ben wel de gene die hem voert, maakt dat wat uit?

Groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede