Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > amazonen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : amazonen
W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2013-09-14 - 20:47:44 send message to W.Kenzo

besten,
ik heb een tijdje geleden 2 koppels geelnek amazonen aangekocht.
deze zaten bij de vorige eigenaar in kubussen van 1.6 breed 80 diep en 1m hoog.
bij mij hebben ze ook een maand of 2 in deze kooien verbleven tot mijn grotere volieres afgewerkt waren.

nu zover, heb ik beide koppels verhuist naar hun nieuw huis. Nu merk ik een week later dat eerst het eerste koppel 250ml water dronk op een dag. direct ermee naar de vogelarts, die me wist te vertellen dat het een nierontsteking was. deze vogel is een week hinder gebleven en toen hij terug kwam was alles prima, opnieuw een week later begint alles opnieuw. hij drinkt opnieuw 250ml per dag, opnieuw naar de vogelarts. dit komt volgens hem wel vaker voor dat amazonen hervallen, dus andere medicatie die nu 14 dag toegedient werdt. probleem koppel 1 is opgelost tot nu toe, ( pas gisteren opnieuw in grotere voliere geplaats. ) nu merkte ik ook gisteren dat het andere koppel ook plots is beginnen drinken zo'n 200ml per dag.

de vogels verspelen het water niet volgens mij, want beide vogels hun uitwerpselen waren enkel en alleen water.

wie weet hier raad mee?
al vast bedankt.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-09-14 - 22:03:12 send message to vogeltje1000

Probeer of ze bleek selderij knolselderij of brandnetel willen eten dit reinigt de nieren en bevorderd de werking van de lever en nieren.



W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2013-09-15 - 00:17:18 send message to W.Kenzo

dank u voor uw reactie, alsook had ik gehoord dat vit. a goed was voor de nieren, en dit het best werdt opgenomen met brocoli.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-09-15 - 11:20:51 send message to Vogelen

Wat voer je ze, en de vorige eigenaar?
Ik heb weleens vogels gehad die overgeschakeld waren van zaad naar pellet waardoor ze veel meer zijn gaan drinken dan normaal. Daarna weer terug naar zaadmengsel maar altijd veel blijven drinken.

Tis maar een idee. Ik vind amazones in vergelijking met andere soorten erg weinig eten en drinken.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-09-15 - 11:50:44 send message to Antonia

Mijn amazones drinken idd ook erg weinig.

Ik zou er niet zelf mee gaan dokteren maar toch maar weer naar de vogelarts gaan, misschien speelt er meer waardoor ze deze ontsteking krijgen ?


W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2013-09-15 - 16:48:59 send message to W.Kenzo

beste,
de vogels kregen een zaadmengeling bij de vorige eigenaar, hier krijgen ze wat meer fruit en groenten. heb moet de vogels wel al reeds 2 maal naar de vogelarts geweest maar na enkele dagen starte alles opnieuw van het begin. nu was ik ten einde raad en kom ik jullie ervaringen vragen


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-09-15 - 20:31:26 send message to Antonia

Ik begrijp je verhaal wel maar als de vogels worden behandeld voor een ontsteking en er is meer aan de hand, zal het probleem telkens terugkeren.
Een antibiotica werkt bijna altijd, maar soms maar voor even, mits het iets anders is dan alleen een ontsteking...


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-09-16 - 07:22:11 send message to Vogelen

Zitten ze goed in het "vlees"? Heb je ze laten testen bij aankoop?


W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2013-09-16 - 10:10:06 send message to W.Kenzo

zitten goed in het vlees en zijn getest,
alles negatief, alsook een een microscoop onderzoek naar wompjes of eitjes van wormpjes maar ook deze is negatief.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2013-09-16 - 16:11:07 send message to mreyder

is het meer drinken niet een reactie van stress op het verhuizen naar een ruimere behuizing..... als ik je posts zo lees drinken ze alleen meer, ze zien er verder niet ziek uit?


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-09-16 - 21:22:47 send message to interactivet

Wat is de proteine inhoud van u voeding? Is er bloedwerk gedaan om uraat (uric-acid) te toetsen? Geeft u calsium aanvullingen, indien wel, hoe veel??


W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2013-09-16 - 22:01:55 send message to W.Kenzo

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

het kan dat dit komt door de verhuizing,
de vogels zitten nu 4 maal groter alsof ze heel hun leven al gezeten haden, maar deze vogels zitten nu haast 2 weken in de nieuwe kooien, hoe lang blijft dat drinken dan doorgaan?

interactivet: ik zal morgen eens kijken wat de voeding allemaal inhoud, het is een mengeling van versela laga premium prestige. calsium krijgen ze wel bij wordt in poeder vorm toegedient maar had er bij deze amazonen nog niet echt aan begonnen, nu krijgen ze wel al om de 2 dagen gekiemd zaad en fruit. (Is er bloedwerk gedaan om uraat (uric-acid) te toetsen?) ik veronderstel niet dat de vogelarts hiernaar gekeken had.
de vogels kregen enro-k 10% in het water en dit 14 dagen lang. de vogel met het probleem natuurlijk, werdt inderdaad wel opnieuw kleiner geplaats. en het probleem was snel opgelost. of het nu door de verhuis naar de kleinere kooi is of de antibiotica weet ik natuurlijk niet.

verder zien de vogels er inderdaad niet ziek uit, ze slapen wel telkens vooraan aan de draad °hangen aan de draad ° in vergelijking met andere vogels die de hoogste stok uitkiezen.


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-09-16 - 22:50:35 send message to interactivet

Mischien kunt u koppel 2 ( die ook begonnen veel te drinken)terug in de kleinere kooi plaatsen zonder antibiotika. Als het ophoud is het antwoord voor de hand liggend, nl de verandering naar de grote voliere. Indien niet is de zelfde behandeling door de veearts waarschijnlik aangewezen.


W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2013-09-17 - 00:11:28 send message to W.Kenzo

is mss een oplossing maar dan zit ik met vogels in kubus kooien, en dit zie ik absolut niet graag.


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-09-17 - 05:25:39 send message to interactivet

Dat versta ik. Ten minste weet u dan of het de antibiotaka was of de verschuiving, en of ze behandeling nodig hebben al dan niet. Als het de antiobiotika was die het ander koppel liet ophouden weet u het ten minste. Er kunnen veel oorzaken zijn voor dit probleem en zult u met de VA by wyze van eliminatie moeten vasstellen wat de oorzaak by u is.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-09-17 - 08:33:52 send message to vogeltje1000

Zoveel onzin heb ik zelden gelezen dat een vogel meer zou gaan drinken door verplaatsen?????

Vogels kunnen meer drinken door nier/lever problemen
pellets wormen vergiftiging.




Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 232 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede