Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe verveling van de vogels voorkomen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hoe verveling van de vogels voorkomen?
hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2013-09-23 - 20:10:55 send message to hovenier

ik was eigenlijk benieuwd wat jullie allemaal doen bij kromsnavels om verveling te voorkomen. ik heb zelf natuurzitstokken, en geef regelmatig verse wilgentakken.
ik heb zelf ook wel eens bij een collega liefhebber gezien dat zitstokken aan kettingen hangen, en dan als een soort schommel worden gebruikt.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2013-09-23 - 22:39:45 send message to Niltava

Misschien een kleine bijdrage maar ik geef appel ed niet in stukjes maar in zijn geheel.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-09-24 - 07:29:16 send message to kamervoliere

een oude kerstboom,ze vinden het geweldig om de naalden eraf te plukken en ze zijn er wel even mee bezig.als de boom kaal is heb je ook gelijk een mooie klimboom,ik zet er elk jaar een nieuwe in met kluit in de volle grond


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-09-24 - 09:50:19 send message to Daniel

Bos met palmnoten in het midden van de voliere hangen ver van alle zitstokken. Ook zo nu en dan een schoenendoos gevuld met zaagsel en daarin wat fruit verstopt. Van zowel het fruit als de schoenendoos blijft weinig over happy :).


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-09-24 - 11:17:42 send message to arjandaf

als eerste iedereen het zijne , maar voor je het weet zie je die walgelijke jaren 80 / 90 filmpjes terug met een papegaai op een fietsje en strikje om zijn nek... ik hang maiskolven op aan het dak . onder aan een tak een appel.enz


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-09-24 - 13:22:25 send message to P.Rooth

Niet iedere vogel speelt uitbundig
Heb wel enkele takken aan het plafond waar aan geslingerd wordt schommel vinden vele prachtig maar heb ook Goffins gehad die als de dood voor een stuk touw waren wat aan plafond hing terwijl de jongen dit weer leuk vinden
Kaketoes mogen graag spelen en met een grote denneappel kunnen ze een hele tijd zoet zijn weer een ander heeft een stel rvs schalen die in elkaar passen en die rukt hij dan uit elkaar en timmert erop met een schelp walnoot of soms een takje net een drumstel
Een rvs botervloot waar een walnoot in gegooid wordt met deksel erop geeft soms vreemde resultaten , gooide een noot ernaast en prompt werd deksel eraf gelicht en noot in de vloot met deksel er weer op .
Karabijn sluitingen aan een ketting worden er af gehaald .
Blokjes hout kleine takken alles is speelgoed .

Gewoon wat uittesten wat ze leuk vinden en wisselen van speelgoed zijn soms net kinderen

Paul


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2013-09-24 - 14:31:54 send message to Rogert

Dennenappels met stukjes fruit/zaad er in.

Er is ook veel speelgoed te vinden voor papegaaien waar je zaad in kan doen. Kun je zo namaken als je wilt.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-09-24 - 16:05:37 send message to kamervoliere

als ze kunnen fietsen,kun je ook een fietsenhokje bouwen met een paar fietsjes derin


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2013-09-24 - 17:39:49 send message to hovenier

leuke en verschillende reacties, heb je met die kerstboom geen last dat het hars aan de veren plakt?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-09-25 - 09:31:24 send message to Antonia

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kerstboom is gevaarlijk/ giftig

Wat ik belangrijk vind is dat een vogel niet alleen gehouden wordt.
Evt in een aparte kooi of voliere maar laat een vogel ook vogel zijn.
Hier hangt in de kooien voldoende speelgoed en ook buiten de kooien op de speelbomen en andere zitplekken is voldoende te spelen.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-09-25 - 09:46:07 send message to kamervoliere

nog nooit opgemerkt bij de vogels en observeer vaak,ze zitten er buiten de rui om altijd goed bij.
maar na even googlen klopt het wat antonnia zegt,ik ga de boom er vandaag nog uit halen.


Bart 2
Website Member
Posts :23

Website Member
2013-09-26 - 21:38:22 send message to Bart 2

Geleerd van een kweker in Holland: draadkorfje van volièregaas, bvb een koker van 10cm doormeter en 20cm lang, waar je fruit, dennenappels, honingsticks, trosgierst, maïskolf en alle andere snoep in steekt. Beter nog, draai het gaas dubbel of driedubbel, zodat de mazen half zo groot worden en er al gauw een centimete rof meer is tussen het buitenste gaas en de inhoud. Ik sta er van verbaasd hoe ze alles uit de korfjes krijgen, ook al zijn de mazen echt klein. Kunnen ze uren mee bezig zijn.
Touwen en touwladders, kettingen die gewoon aan het gaas hangen.
Een knauwbeen voor honden, aan een ketting of draad ver weg van zitstok of gaas, zodat ze er niet makkelijk bij kunnen en er geen echte grip op krijgen.
Elke week verse takken.
Groenvoer en appels gewoon bovenop de kooi, zodat ze ondersteboven aan het gaas moeten hangen om ze te eten.
Ik probeer elke dag één van bovenstaande aan te bieden, en haal het de dag nadien weg om en volgend speeltje te proberen zodat er altijd afwisseling is. Vooral bij de kakaetoes is het voldoende gelijk wat in de volière te zetten of te hangen (een hangslot, dennenappels aan een ijzerdraad geregen, een steen bovenop de volière, gelijk wat kan ze lang bezig houden. En vooral een nestblok, dat ze weliswaar slopen tot het onbruikbaar wordt, maar waar ze ook elke dag opnieuw weer me in de weer zijn. Vooral de inca's, gelijk wat, het houdt hen bezig.
Ik heb nog nooit een papegaaispeelgoed in de dierenwinkel gekocht, ik vind meer dan genoeg gerief in tuin en bos.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-09-27 - 10:20:29 send message to rupicola

quote: Kerstboom is gevaarlijk/ giftig

Op basis waarvan deze stelling?



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-09-27 - 11:44:35 send message to Antonia

Ik ben de waarschuwing voor kerstbomen al vaak tegengekomen wink :)


Bird brain
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-09-28 - 11:35:53 send message to Bird brain

@ Bart 2 Dat van het fruit op het dak gooien leek mij ook een goed idee maar hoe los je dat op met de smeerboel die ze achterlaten en de resten die op het dak blijven liggen? Mijn kooien zijn 3 meter hoog dus er even afpakken zit er niet in. Ook vraag ik me af of het gaas niet gaat roesten op termijn van de zuren in het fruit.


Bird brain
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-09-28 - 11:37:14 send message to Bird brain

@ Antonia In het Loropark gebruiken ze vrijwel niets anders dan naaldbomen daar schijnt het geen kwaad te kunnen of ligt het specifiek aan de hier gebruikte sparren?



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede