Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelweelde Zuidlaren
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-10-14 - 17:37:36 send message to koi13

Ooooh. Zit dat zo. Meneer de Graaf is een beetje aan het stoken. Nou wat mij betreft kunnen de mensen in Zwolle hier nog wel van leren.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-10-14 - 19:44:18 send message to P.Rooth

Stoken of niet maar over parkeertarief hebben ze bij de vogelmarkt in Zwolle niets te vertellen

Reserveren is bij de vogelmarkt in Zuidlaren prima geregeld en betalen vooraf scheelt de organisatie ook in de inkomsten

In Zwolle ken dat nog niet en vele besproken plaatsen waren leeg ondanks er velen waren die te laat waren om een plaats te bespreken en daar de pest over in hadden .

Vertrekken rond een uur of 1 door de standhouders is logisch doe ikzelf ook als er weinig publiek over is

Paul


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2013-10-14 - 20:22:59 send message to hj de graaf

Stoken zou niet weten waar en waarom ik dat zou doen ! er werd een topic gestart over zuidlaren en ik geef enkel mijn mening en ervaring ! maar iedereen leest wat ie wil lezen.....

in de markthallen in meppel verkocht ik altijd goed, in staphorst nooit gestaan nu voor het eerst in zuidlaren gestaan, vandaar dat ik reageer, niet meer en niet minder

ik heb de indruk dat vroeger in meppel meer bezoekers waren ook van verder en dat zuid-laren meer regionale bezoekers trekt.

Daarnaast vergelijk ik zuid laren ook niet met zwolle heeft geen enkel nut toch... snap eigenlijk totaal het nut niet waarom men die 2 elk half jaar weer met elkaar moet/wil gaan vergelijken...het is altijd zwolle dit en zuidlaren dat en vice versa wat heeft het voor nut....over stoken gesproken...

als ik zo anti de markt van vogelweelde was, dan zou ik er heus niet al jaren heen gaan...

mvg,

HJ de Graaf







koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-10-14 - 21:15:25 send message to koi13

Even een vergelijking dan maar. 1 entree en parkeren in Zwolle maakt 14.50 euro en Zuidlaren 1 persoon 5.00 euro.


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2013-10-14 - 22:34:14 send message to yaro

ik ben ook op beide markten geweest en vind ook de entree te duur van zwolle maar er staan ook 10 keer zoveel vogels en er zijn ook zoveel meer kopers .
dus het is eigenlijk een beetje appels met peren vergelijken


anges
Website Member
Posts :27

Website Member
2013-10-15 - 00:11:26 send message to anges

Ik vind ook dat je beurzen niet moet vergelijken en vind je het te duur of niet goed in verkoop of wat dan ook, dan moet je thuis blijven.


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-10-15 - 09:59:38 send message to J.ten Wolde

Ik snap wel dat ze die 2 markten met elkaar vergelijken.
Vogelmarkt van Meppel was altijd de grootste van Europa volgens het bestuur van toendertijd en Zwolle vond dat van hun markt.
Qua oppervlak is Zwolle de grootste maar qua bezoeker weet ik het niet.
Men had vroeger 4 grote vogelmarkten in Nederland en dat waren deze 2.
Tot Zwolle net voor de markt van Meppel ging zitten,Meppel had 2 vast datums en Zwolle moest altijd kijken welke datum de IJsselhallen voor hun beschikbaar was.
Zelf heb ik altijd het idee gehad dat Zwolle niet kon zien dat Meppel de eerste grote markt van het jaar hadden en er vlak voor de markt van Meppel is gaan zitten.
En vandaar dat ze nog altijd de veren van elkaar proberen te plukken.
En of Meneer de Graaf nu wel of niet in het bestuur of marktcommissie heeft gezeten of zit doen niet terzake.
En of ze nog steeds naar elkaar kijken is aan de beide besturen maar dat er haat en nijd was is wel degelijk waar en of dat nog zo is weet ik niet.
En als er vogels zitten die er niet gezond of te dicht op elkaar zitten in een hok is het aan de marktcommissie en de dierenarts om die persoon te verwijderen al dan niet verplicht een fatsoenlijke kooi te laten aanschaffen zodat de vogels ruimer komen te zitten.
Ik weet niet of het nog steeds die kippenarts is die daar controleerd ik weet wel dat de vorige dierenarts van Meppel dat wel deed.


westerhaar
Website Member
Posts :82

Website Member
2013-10-15 - 11:27:24 send message to westerhaar

Hallo mensen
Laten we stoppen met elkaar de vlooien af te vangen
En laten we blij zijn dat we nog van dit soort markten hebben
Ondanks de internet verkoop.en wat de afstand betreft is voor iedereen een afweging heb je het er voor over of niet.ik kan uit ervaring wel zeggen dat er grotere afstanden worden gereden om een mooie vogel te halen.ik vind wel dat Zwolle op moet passen voor de kosten ik begrijp ook wel dat de organisatie daar altijd geen invloed op heeft maar toch. En zuidlaren is een markt waar nog groei in zit . Volgens mij kunnen bijde markten goed naast elkaar be staan.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-10-15 - 12:09:37 send message to Karel

Mooi samengevat Westerhaar.

....en gelijk een mooi moment om dit topic te sluiten.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede