Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat hebben jullie op de grond? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wat hebben jullie op de grond?
etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2004-11-18 - 09:08:28 send message to etab

In mijn oude voleire lagen tegels. Dat was waardeloos schoon te houden. en niet leuk voor de kwartels.

Nu heb ik mijn nieuwe voliere gebouwt en heb daat gewoon grond liggen. Ik schraap er een laagje af regelmatig met de uitwerpselen en koop bij de gamma een zak speelzand en meng dat met de grond.
Je krijgt echter natuurlijk nooit alle uitwerpselen weg. Is dit een goede ondergrond of zijn er betere andere oplossingen.

De voliere is volledig overdekt.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2004-11-18 - 15:09:25 send message to suk

ik hep een betonvloer met daarop 15 cm zand en 1 keer per week ga ik er met een fijne blad hark overheen.en weg is het.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-18 - 15:18:51 send message to Mario

Ik gebruik een laag zand rivier zand van z'on 10 cm over de ganse voliere en de helft daarvan bedek ik nog eens met fijne boomschors.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-11-18 - 16:45:53 send message to goffini

Ik heb een betonvloer met daarover heen 10 cm metselzand. 2 keer per week harken met een bladhark en 1 ker per 2 weken de bovenlaag zeven. Dan is echt alle troep wel weg.

Mario.
Heb je niet gauw last van schimmel in de boomschors?


vogelhobbyist
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-11-18 - 18:06:29 send message to vogelhobbyist

ik heb gewoon hardhoutschors op de bodem liggen en eens in de zoveel tijd vervangen voor nieuw en schoon schors.
groeten


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-18 - 20:08:21 send message to Mario

Nee geen last van schimmel integendeel die boomschors neemt vochtigheid goed op.


morris
Website Member
Posts :31

Website Member
2004-11-19 - 20:16:33 send message to morris

In het voorjaar bij het tuincentrum graszoden halen en in de voliere leggen. Vinden ze erg lekker en zo kunnen ze ook nog wat insectjes eruit halen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-20 - 12:23:23 send message to Hawkeye_NL

Er is een topic geweest over dit onderwerp wat ging over "lantrox de bodembedekking van het jaar". Tijdens die discussie ben ik het product gaan testen en sinds dien gebruik ik dit naar volle tevredenheid.

Erwin


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-11-20 - 22:01:25 send message to leekgloster

ook ik gebruik lantrox en dit bevalt mij opperbest

Marcel


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-11-22 - 00:24:09 send message to tonnl

Ik heb nu gewoon aarde in de volière, daaroverheen een laagje beukensnippers. Blijft erg lang fris zo en de diverse planten groeien er goed in.
Maar, graszoden vind ik ook wel een erg leuk idee. Van het voorjaar ook eens proberen. bedankt voor de tip.

Groeten, Ton.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2004-11-22 - 11:39:45 send message to mreyder

Ik heb verschillende voliereblokken. Een blok bestaat uit 10 vluchten van 1 m breed en 7,5 meter lang. Ze zijn voor slechts 1 m overdekt en de volierebodem bestaat hier uit gras. Zomers als het gras zaad draagt, eten de vogels hier heel graag van; het zijn allemaal grote parkieten en papagaaien, maar zelfs de Edels genieten van het kleine graszaad. Natuurlijk groeien er ook onkruiden tussen het gras, en ook hiervan wordt graag gegeten. De 2 andere voliereblokken hebben een zandbodem: geel zand, waar regelmatig de bovenlaag dun vanaf gehaald wordt om zo de mest en andere onreinheden te verwijderen. Ook deze volieres zijn bevolkt met kromsnavels. In de nachthokken gebruik ik GEEN bodembedekking. M.i. volledig onnodig. De nachthokken hebben allemaal een houten vloer. Bij het schoonmaken gebruik ik een metalen handschep, waarmee ik de mest van de vloer schraap. Heb in het verleden wel schelpenzand en later beukesnippers gebruikt, maar dit bevalt me het beste.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede