Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Transportpapieren particulier vanuit Frankrijk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Transportpapieren particulier vanuit Frankrijk
Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2013-10-23 - 17:40:19 send message to Rogert

Ik ga volgende maand vogels ophalen uit Frankrijk. Weet iemand welke papieren ik nodig heb om ze zonder problemen over de grens te krijgen?

Waar kan ik deze papieren downloaden of aanvragen en zijn er nog bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden?


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-10-23 - 19:12:43 send message to vogeltje1000

Je hebt geen speciale papieren nodig.


hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2013-10-23 - 19:30:19 send message to hookbill

Om gedonder te voorkomen zou je de verkoper even kunnen vragen een soort factuurtje op te stellen met zijn NAW en telnummer, soort en aantal vogels en dat ie ze aan jou verkocht heeft. Anders moet je op een andere manier uitleggen dat ze niet gestolen zijn, mocht je door douane worden gecheckt.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-10-23 - 20:02:54 send message to medaar

welke vogels ? papier?
wat en waarom. snap er niks van


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-10-23 - 20:28:16 send message to enkeling

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

La legislation Francaise distinque deux types d'oiseaux/ les oiseaux domestiques et les oiseaux non domestigues.

La lègislation Francaise:

Beaucoup des personnes aujourd'ui ne sont pa au courant de la lègislation concernant les animaux non domestiquès (tous les perroquets)

Pour elever, detenir et vendre des oiseaux non domestiques, il faut posseder un certificat de capicitè et etre de clarè en prefecture.

Simpel gezegd:

Bij niet gedomesticeerde vogels moet men in het bezit zijn van het zogenaamde paspoort.
Betekent:
Bewijs van herkomst, bewijs van overdracht/verkoop, bewijs van gezondheid, etc.

PS. Niet gedomesticeerde vogels zijn vogels die niet worden aanzien/beschouwd als gezelschapsdier/huisdier.

Zo wordt bourke wildvorm/wildkleur niet beschouwd als gezelschapsdier/huisdier.
Terwijl bourke mutatie/mutant opaal wel als gezelschapsdier/huisdier wordt aanzien.

http://sorp.pagesperso-orange.fr/4protection/legislation/certif.htm


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-10-23 - 23:00:33 send message to Karel

Rogert, je geeft niet aan om welke soorten het gaat, maar er zijn soorten die in Frankrijk niet gehouden mogen worden, maar wel in Nederland. Met deze soorten wil je binnen Frankrijk niet "betrapt" worden.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2013-10-24 - 15:43:18 send message to Rogert

Deze vogels staan niet in de Cites. Het betreft Guira koekoeken.

Heel erg bedankt voor de informatie. Moet nu helemaal goed komen.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-10-24 - 15:52:07 send message to Daniel

Erg leuke soort.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-10-24 - 17:22:43 send message to Vogelen

Heb ze even gegoogled, zien er heel bijzonder uit. Wil je tzt een foto plaatsen als het allemaal goed gegaan is?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2013-10-24 - 19:40:55 send message to Rogert

Komt helemaal goed!


Bram Jansen
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-10-24 - 23:19:50 send message to Bram Jansen

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

Houd er rekening mee dat officials in Frankrijk niet of nauwelijks op de hoogte zijn van de voor jou benodigde papieren. Ze hebben simpelweg geen verstand van papieren voor vogels, uitsluitend papieren voor koeien.
Ik woon in France, ben hier door heel veel schade en en wat minder schande wijzer geworden. Ben in het bezit van het Franse Certificat de Capacité voor het legaal houden van vogels in Frankrijk. Je moet hier door veel examens heen om uberhaupt vogels te mogen houden.
Mijn advies: Zorg voor een gezondheids verklaring van een dierenarts. Zorg voor een deugdelijke overdrachts verklaring in het Frans. En bij jou zoals je zelf zegt niet van belang, maar indien wel van belang zorg voor de juiste CITES want ze staan gelijk met hun bek open over de Convention de Wahington. Het is niet te hopen dat je onderweg douane o.i.d. treft, want ze nemen absoluut je vogels in beslag en gaan daarna het de verkoper even zuur maken. Is bij mij allemaal gebeurt, 24 vogels weg, en ben al ruim 5 jaar aan het procederen, zit nu bij het hof van cassatie en het zal ook het europese hof wel worden. Dus als je ze niet tegen komt, komt helemaal goed, en anders gewoon niet.
Succes

PS.
Officieel ben je verplicht je vervoer met de vogel/s te melden bij de prefectuur.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-10-25 - 18:33:03 send message to Henk57

Je zou het advies van vogeltje1000 maar opgevolgd hebben. Ik denk hierbij ook maar weer als je ergens geen verstand van heb antwoord dan ook niet


Bram Jansen
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-10-25 - 19:31:13 send message to Bram Jansen

Helemaal eens Henk


adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2013-10-25 - 21:24:28 send message to adjekant

Bram, en als je ze de verkoper laat vervoeren?
mvg. Ad


Bram Jansen
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-10-25 - 22:08:22 send message to Bram Jansen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat is het aller beste. Hij, de verkoper/vervoeder moet dan zorgen voor de vervoers melding bij de prefectuur en is onderweg verantwoordelijk voor het wel en wee en kan bij eventuele aanhouding door dienders zich beter verweren als een buitenlander. Dat speelt hier erg mee.
Voor het wel en wee tijdens transport zijn speciale richtlijnen. En denk nou niet, och het gaat maar om 1 vogel want je begaat een misdrijf= dus een strafzaak voor de rechtbank als je je niet aan de regels houdt.
Even over de grens overnemen is het beste maar als het een Fransman is zal hij er niet al te veel voor over hebben om ze ver weg te brengen. Beter is nog, gewoon nooit in Frankrijk iets kopen, het risico is gewoon te groot.

Bij het houden van 1 CITES vogel moet je een Certificaat de Capacité hebben. De afgifte van het Certificat de Capacité wordt moetwillig zo vertraagd dat je het al bijna uit je hoofd gaat laten om het aan te vragen. 10 jaar wachttijd is geen uitzondering! Kort en goed, het is te droevig voor woorden. CITES vogels zijn CITES vogels omdat ze met uitsterven worden bedreigd. Frankrijk zorgt er voor dat met uitsterven bedreigde vogels niet bij hobby kwekers kunnen worden vermeerderd, dus sterven ze inderdaad helemaal uit. Een grof schandaal!!


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2013-10-26 - 07:46:15 send message to DirkD

Ik wist niet dat Frankrijk zo moeilijk deed.
Heb hier jaarlijks Fransen over de vloer gehad en uitzonderlijk werd er gevraagd om een overdrachtdocument te tekenen(waren wel geen CITES vogels).

Ook bij collega’s werden grote aantallen verhandeld zonder dat er ooit melding was van enig probleem.

Is invoer dan zoveel eenvoudiger dan uitvoer?

Mvg
Dirk



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede