Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nieuweling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nieuweling
hennie1
Website Member
Posts :3

Website Member
2013-10-27 - 12:10:55 send message to hennie1

hallo,
ik wil vogels gaan houden maar ik weet niet welke.
ik ze kweken en dan verkopen. kan iemand mij helpen?


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-10-27 - 12:35:34 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Ben je een vogelliefhebber die het voor zijn hobby wil gaan doen of een broodfokker ?
gr Jan.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-10-27 - 12:38:20 send message to Home of Amazone

Hallo Hennie,
Welkom hier op VA. Heb je enig ervaring met vogels houden en kweken. Daarnaast is het misschien ook handig om eerst te laten weten wat voor ruimte en of je al kooien / vluchten hebt.
Groet Erik
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000001664.html


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2013-10-27 - 12:42:44 send message to frehen

Hallo je kan ook eens gaan kijken bij een vogelaar van de arena.Je kan je plaatsnaam erbij zetten en vragen als je bij iemand mag kijken.
groetjes freek.


hennie1
Website Member
Posts :3

Website Member
2013-10-27 - 15:03:13 send message to hennie1

ik wil het als hobby doen, maar het lijkt me ook leuk om er ook geld mee te verdienen. en dan weer meer vogels te kopen. ik heb geen ervaring met vogels houden en kweken. en ik weet er niet veel vanaf. ik ben nu allemaal dingen aan het uit zoeken en ik vroeg me af of jullie misschien weten met welke vogel ik kan beginnen. ik heb een loods maar daar zit geen verwarming in. voor kooien heb ik goenoeg plek. maar ik heb zelf nog geen kooien. die moet ik nog kopen. kan je ook zelf kooien maken? gr. hendrik (mijn volledige naam)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-10-27 - 15:18:23 send message to denegon

In de linker rode balk zie je Volière staan.
hier staan allerlei verschillende vogels en vluchten/kooien op van de vogelarena leden. Vaak ook uitleg over voeding en dergelijke.
Ook kun je in het forum zoeken onder termen als voeding, ringen van vogels, Kooien en vluchten zo kom je steeds meer te weten. De soort vogels die je zelf mooi vind moet je gaan houden als je kweekt voor de hobby. Er rijk van worden is maar een enkeling gegund ikzelf heb al 12 jaar vogels en er in nog geen jaar voorbij gegaan dat ik meer heb binnen gekregen dan heb uitgegeven.
hier reken ik dan alles bij mee. Kooien voeding aanschaf vogels. Maar het blijft leuk als je vogels kweekt en daarna weer verkoopt. zo wordt een deel van de voeding vergoed.

suc6 met de hobby en als je vogels hebt uitgezocht en hier meer over wilt weten kun je zoeken op het forum of een vraag stellen. als ik info over de vogel heb zal ik antwoorden.
groetjes egon


hennie1
Website Member
Posts :3

Website Member
2013-10-27 - 16:54:29 send message to hennie1

ik heb 3 soorten uitgezocht dat zijn: zebravinken, zilverbekjes en japanse meeuwen. welke van de drie kan ik het beste kiezen. zijn ze handig te kweken, hoeveel jongen krijgt een koppel, kunnen ze goed tegen de kou.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-10-28 - 15:51:41 send message to arjandaf

ik heb net mijn vrouw weggestuurd. die denkt nu dat er geld te verdienen is aan deze hobby. geloof me deze hobby kost een smak geld laugh :D succes


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-10-28 - 17:06:00 send message to Vogelen

Ze kweken alle drie erg gemakkelijk en zijn vrij goed bestand tegen onze winters, mist ze een tochtvrij binnenhok hebben. Zeker geschikte beginnersvogels. Voordeel van zebravinken is dat je duidelijk geslachtsonderscheid ziet bij volwassen vogels.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-10-28 - 17:17:13 send message to gerrit1950

ik sluit me aan bij vogelen, eerst leren kweken met makkelijke vogels, dan pas overstappen naar iets moeilijker (of duurdere) soorten. Zo zijn er velen begonnen.
Je zal starten met "beginnersgeluk" en na een paar jaar ook wel eens een desillusie krijgen, dan pas zal je merken of je een echte liefhebber bent. Doorbijten dan


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-10-28 - 17:36:51 send message to kamervoliere

vraagje kun je geen geld verdienen als je gewoon een hobbyist bent en vogels kweekt


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-10-28 - 19:09:22 send message to P.Rooth

ja wink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-10-28 - 21:49:43 send message to denegon

Ik moet even reageren paul nee hoor.
dat geld gaat op aan nieuwe vogels kooien en ander dingen die we willen hebben bij de vogels ook bij jou paul daar ben jij een te grote vogelvriend voor. en is het niet voor de vogels dan is het voor moeders de vrouw en dat is dan weer om ze rustig te houden zodat wij met de hobby door kunnen gaan dus toch weer voor de vogels en geen winst wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 133 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede