Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken van edels in de huiskamer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweken van edels in de huiskamer
beppie
Website Member
Posts :9

Website Member
2004-11-21 - 14:39:38 send message to beppie

Ik heb een koppel edels, die sinds kort erg broeds zijn. Heb al met een van jullie leden hierover kontakt gehad. Wie heeft hier ervaring mee? Graag zoveel mogelijk reacties aangezien mijn koppeltje erg tam is en ik er geen echte kweekvogels van wil maken.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-21 - 17:13:21 send message to parkietenpeter

Maar toch, als ze dit gedrag vertonen in de woonkamer...

... Gewoon laten gaan.
De tamheid zal nar alle warschijnlijkheid echt niet weggaan.

Succes
happy :)Peter


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-21 - 19:51:08 send message to Ramon

Het is best mogelijk om in de huiskamer te kweken met Edelpapegaaien. Alleen zul je dan wel een grote kooi moeten hebben, of de nestkast aan de buitenkant van de kooi moeten bevestigen. De nestkast moet namelijk buitenwerks plm. 60 tot 70 cm hoog zijn en plm. 35 bij 35 cm. bodemoppervlakte hebben. Als de Edels handopfok zijn zul je waarschijnlijk problemen tijdens het eieren leggen krijgen (opeten, kapot maken) of met het grootbrengen van de jongen ( niet voeren, doodmaken). Dus het kan wel maar ideaal is het niet. Zelf geef je al aan dat je er liever geen kweekvogels van maakt. Dan moet je ze geen nestgelegenheid geven, de broeddrift gaat dan vanzelf wel weer over, na verloop van tijd zal zich dit dan wel weer herhalen. Maar niet laten broeden kan geen kwaad.

Vr.gr. Ben


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-11-22 - 00:40:26 send message to tonnl

Puur praktisch probleempje, een broedende edelpop komt meestal maar 1 of 2 keer per dag het blok uit, o.a. om zich te ontlasten.
Denk er aan dat dit dan nogal een forse hoeveelheid zal zijn die ook niet echt fris ruikt.

Groeten, Ton.


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-11-25 - 07:58:53 send message to Riny

hallo Beppie
Ik kweek al 15 jaar met 8 koppels edels wil je iets weten mail naar verkoulen1@home.nl



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede