Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vervoeren witkuifkaketoe van curacao naar nederland Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2014-01-26 - 11:57:58 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bram, Als je nu ook nog kunt vermelden welke wetten hierop van toepassing zijn, komen we daadwerkelijk wat verder.

Nu wordt in dit soort topics alleen maar in algemene zin gesproken en weet men nog niet waar te zoeken.

Ik bedoel dus concrete wetregels, evt. te downloaden formulieren.


Ronny123
Website Member
Posts :42

Website Member
2014-01-26 - 12:11:22 send message to Ronny123

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nog een keer..
Ga naar http://wisdom.vwa.nl/ivo/Start.do, raadpleeg het systeem, selecteer dierlijk, dan levend dier en levend product, selecteer gezelschapsdieren (betekent begeleid door eigenaar of vertegenwoordiger van de eigenaar) , vul in het land en bestemming definitieve invoer, dan diersoort, in ons geval vogels niet zijnde pluimvee, dan zie je een menu met alle voorwaarden......
Zo moeilijk is het dus niet......oh ja, de gdb procedure is niet van toepassing, je kunt dus bij binnenkomst op Schiphol zelf alles regelen met de douane, er is geen keuring en je hebt geen agent nodig voor de inklaring.


Bram Jansen
Website Member
Posts :46

Website Member
2014-01-26 - 13:34:50 send message to Bram Jansen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Peter,
Ik begrijp je reactie.
Wij, mijn vrouw en ik, hebben deze wijsheid na jaren en jaren onderzoek. Wetgeving verandert ook nog wel eens. Ik heb er geen zin in onderzoek te doen voor derden, het is niet mijn hobby en ook niet mijn beroep om deze onderzoeken naar wet artikelen te doen. Wij zijn door veel instanties geholpen maar ook door veel instanties dwars gezeten, zelfs van grote vogelverenigingen kun je niet al teveel medewerking en wijsheid verwachten.
Zelfs van het CITES buro hoef je niets te verwachten.
Het staat iedereen vrij zijn eigen onderzoek te doen en als je er zelf belang bij hebt dan ga je zoeken en instanties aanschrijven.
Bovendien is het een ontzettend complexe materie die je niet zomaar even uitlegt. Het ontmoediging beleid om vogels te houden is zeer groot.

De topic starter reageert al niet meer dus mogelijk is het probleem opgelost.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2014-01-28 - 12:20:39 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik weet precies wat je bedoelt Bram.
Zo heb ik het met Suriname gehad.
Er zijn een paar grote importeurs en het lijkt wel of zij de handel controleren. (ook voor de overheid)

Het was in 2005 ne het was toen idd niet gelukt.
Zelf ben ik nu pas weer begonnen met kleine kromsnavels na jaren van inactiviteit dus ik weet het ook niet meer.

Maar idd geen reactie = case closed.

@Ronny, mooie link/uitleg.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede